انواع نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی پلاستیکی (پلاستیک بسته بندی) یکی از پرمصرف‌ترین‌ها در گروه محصولات پلیمری است. این نایلون‌ها از پلیمر پلی‌اتیلن سبک ساخته می‌شوند و شامل انواع گوناگونی از جمله نایلون بسته‌بندی هستند. نایلون بسته‌بندی، در صنایع غذایی، لوازم خانگی، پوشاک و دیگر لوازم صنعتی کاربرد فراوان دارد. این نایلون‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نایلون بسته‌بندی، کاربرد آن‌ها و همچنین نحوه خرید نایلون بسته‌بندی بیشتر آشنا کنیم.

پلاستیک بسته بندی

نایلون بسته ‌بندی چیست؟

نایلون بسته‌بندی معمولاً به شکل پاکت یا رول تولید می‌شود. این نایلون‌ها در رنگ‌های مختلف به صورت شفاف، نیمه شفاف و رنگی به بازار عرضه می‌شوند. ساختار داخلی و ماهیت شیمیایی این نایلون‌ها به گونه‌ای است که با محصولی که داخل آن قرار می‌گیرد؛ واکنش خاصی نشان نمی‌دهد. این نایلون‌ها قابلیت چاپ هرگونه شکل و تصویری را بر روی خود دارند. برخی از انواع پلاستیک بسته‌بندی نیز قابل بازیافت هستند و ضایعات آن‌ها دوباره وارد چرخه تولید می‌شود.

انواع نایلون بسته ‌بندی

نایلون‌های مختلف جهت بسته‌بندی انواع محصولات قابل استفاده است. بر همین اساس نایلون بسته‌بندی به انواع مختلفی تقسيم می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد ویژه‌ای است.

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ یکی از انواع کیسه پلاستیک بسته‌بندی است که در بسته‌بندی درپوش‌های مواد غذایی به منظور جلوگیری از نفوذ هوا و گرد و غبار کاربرد دارد. از نایلون بسته‌بندی شیرینگ همچنین در پلمپ درب بطری‌های آب معدنی و دیگر نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. در رستوران‌ها نیز نایلون شیرینگ جهت وکیوم کردن غذای سرو شده، به کار می‌رود. این نایلون همچنین با قابلیت چاپ، در بسته‌بندی اقلام نوشت افزار جهت تبلیغات کاربرد دارد.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

 

کارخانه‌های تولید مواد غذایی، جهت بسته‌بندی محصولات خود از یک سری نایلون‌های بسته‌بندی چاپی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. نایلون‌های بسته‌بندی لمینت Cpp و opp به منظور جلوگیری از تماس مستقیم محصول با چاپ نایلون به کار برده می‌شود. لمینت به کار رفته در نایلون از تماس هوای آلوده و باکتری‌ها با محصول، در فضای داخل بسته‌بندي ممانعت می‌کند. بسته‌بندی محصولات‌ با نایلون‌های لمینت علاوه بر مقاوم‌تر شدن محصول از زیبایی بیشتری نیز برخوردار است. با خرید نایلون بسته‌بندی می‌توانید به صورت خانگی و دستی نسبت به بسته‌بندی محصولات غذایی خود مانند انواع حبوبات و … اقدام نمایید.

نایلون بسته بندی ترس یا سلفون

جهت بسته‌بندی یک سری از محصولات، از سلفون ترس استفاده می‌شود. سلفون ترس یکی دیگر از انواع کیسه نایلون بسته‌بندی است. سلفون خود دارای انواع مختلفی است که شامل 3 مورد زیر می‌شود:

فیلم opp: سلفون ترس opp با قابلیت چاپ پذیری بالا دارای لمینت شفاف است. این فیلم به دلیل شفافیت و سطح صافی که دارد در بسته‌بندی‌هایی که مقاومت کمتری لازم دارند؛ به کار می‌رود. از موارد کاربرد opp می‌توان به استفاده در تولید ظروف یک‌بار مصرف مانند انواع قاشق و چنگال، وسایل تزئینی تولدها و… اشاره کرد.

فیلم cpp:سلفون ترس cpp نیز همانند opp قابلیت چاپ و لمینت بالایی دارد. این فیلم در عین داشتن شفافیت بالا، نسبت به opp نرم‌تر و منعطفپذیرتر است. از این نوع نایلون در بسته‌بندی محصولات غذایی مانند ماکارونی، چیپس، پفک، انواع کیک‌ها، بیسکوییت‌ها، شکلات‌ها و دیگر انواع تنقلات استفاده می‌شود.

نایلون کوچک بسته بندی: این نایلون‌ها ممکن است جنس‌های مختلفی داشته باشد و در ابعاد مختلفی تولید شود. نایلون بسته بندی کوچک، جهت بسته بندی ادویه‌جات، قطعات اسباب بازی، مواد خوراکی و موارد مشابه به کار می‌رود.

نایلون بسته بندی بزرگ: این مدل نایلون بر خلاف مدل قبل، فضای بیشتری برای بسته بندی اقلام دارد و بنا بر استفاده شما ممکن است ابعاد مختلفی داشته باشد.

مشمای بسته بندی: مشمای بسته بندی جهت فریز کردن مواد غذایی مانند مرغ، ماهی و سبزیجات به کار می‌رود. همچنین جهت نگهداری انواع اقلام می‌توانید از آن بهره ببرید.

نایلون بسته بندی خشکبار: همان طور که از نام آن پیدا است، جهت بسته بندی آجیل و حشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایلون بسته بندی دیجی کالا

سلفون ترس cpp نیز همانند opp قابلیت چاپ و لمینت بالایی دارد. این فیلم در عین داشتن شفافیت بالا، نسبت به opp نرم‌تر و منعطفپذیرتر است. از این نوع نایلون در بسته‌بندی محصولات غذایی مانند ماکارونی، چیپس، پفک، انواع کیک‌ها، بیسکوییت‌ها، شکلات‌ها و دیگر انواع تنقلات استفاده می‌شود.

فیلم pp: نایلون بسته بندی  PP یا ایرانی که از لحاظ کیفیت پایین تر از انواع دیگر است و چاپ نایلون بسته بندی PP  از رو انجام می شود.

نایلون بسته بندی علوفه

این نایلون در رابطه با بسته‌بندی پسماندهای انواع خوراک و علوفه مورد نیاز دام از مزارع کشاورزی مانند یونجه، ساقه و برگ ذرت، برنج، کنجاله پنبه، تفاله چغندر، گندم و … به کار می‌رود. نایلون بسته‌بندی علوفه باعث فرآیند تخمیری در بسته غذایی دام می‌شود و این امر موجب بالا رفتن ارزش غذایی آن می‌گردد. بسته‌بندی علوفه با نایلون همچنین مدت زمان ماندگاری بسته غذایی دام را تا دو سال افزایش می‌دهد.

ویژگی نایلون بسته ‌بندی علوفه

از ویژگی‌های پلاستیک بسته‌بندی علوفه می‌توان به مؤثر بودن در تازه ماندن علوفه و نیز مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. این نایلون‌ها مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند و جایگزین مناسبی برای سیلوهای خندقی محسوب می‌شوند‌. نایلون‌های بسته‌بندی علوفه همچنین باعث بالا رفتن سرعت بسته‌بندی و راحتی در حمل و نقل آن‌ها می‌شود. نایلون علوفه از کشش خوب و مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید برخوردار است و از نفوذ هر نوع رطوبت و گرد و غباری جلوگیری می‌کند.

تولید نایلون بسته بندی

این نایلون از فیلم استرچ پلی‌اتیلنی ساخته می‌شود و اکثرا به صورت چند لایه به بازار عرضه خواهد شد. استرچ بسته بندی  معمولا در عرض‌های 25، 50 و 75 متر و طول 1500 متر در بازار موجود است. ضخامت این نایلون‌ها بین 25 تا 27 میکرومتر متغیر است. به طور میانگین برای تولید هر 30 کیلوگرم از این نایلون، 150 گرم فیلم استرچ نیاز است. برای تولید این محصول همچنین نیازی به استفاده از مواد اولیه لایه درجه یک نیست و می‌توان با مواد درجه 2 و 3 نیز این محصول را تولید کرد.

چاپ نایلون بسته بندی

یکی از خدمات آذین پلاست کیمیا، طرح چاپ لوگو کارخانه شما و اطلاعاتی نظیر آدرس و شماره تماس است. با چاپ بر روی نایلون‌ می‌توانید محصول خود را تبلیغ کنید و آن را شکیل تر به دست مشتری برسانید. ضمنا مشخصات محصول نیز امکان چاپ بر روی نایلون را دارند. با سفارش تعداد بالا می‌توانید عملیات چاپ را با قیمت مناسب تری انجام دهید.

کاربرد نایلون بسته بندی

همان‌طور که در بخش مقدمه اشاره شد، کیسه نایلون بسته‌بندی در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نایلون بسته بندی کوچک دیجی کالا قیمت

  • استفاده از این نایلون‌ها به عنوان لاینر داخل بشکه‌هاي کنسانتره، چسب و …
  • کاربرد پلاستیک بسته‌بندی به صورت لایه‌های محافظتی در گونی‌های مخصوص پودرها، گرانول‌ها و دیگر محصولات پتروشیمی مانند کودهای شیمیایی
  • بسته‌بندی انواع خشکبار مثل آجیل، پسته، تخمه، برنج، چای، قند و شکر
  • بسته‌بندی و محافظت از قطعات خودرویی، ظروف سرامیکی و چدن در برابر خط و خش و گرد و غبار

خرید نایلون بسته‌ بندی

در خرید نایلون بسته‌بندی ابتدا باید توجه داشته باشید ‌که نایلون مورد نظر جهت بسته‌بندی چه نوع محصولی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. مورد بعدی در خرید، قیمت نایلون بسته‌بندی است که باید مدنظر قرار داد و طبق بودجه خود، نایلون مناسب را انتخاب سپس اقدام به خرید کنید. موارد مهم دیگر در خرید این نایلون‌های بسته‌بندی، کیفیت، خواص و ویژگی‌های کاربردی آن‌ها است. با رعایت نکات بالا می‌توان یک خرید مطمئن و آسان انجام داد.

قیمت چاپ نایلون بسته بندی

چاپ بر روی نایلون بسته بندی با دستگاه‌های زیادی صورت می‌گیرد. برای اطلاع از قیمت چاپ ابتدا مشخصات و تعداد چاپ خود را به کارشناسان فروش اعلام کنید تا با در نظر گرفتن گزینه برای شما، قیمت روز را به شما اعلام کنند. توجه کنید قیمت‌های زیر آپدیت میستند و تنها محدوده ای از قیمت را نشان می‌دهند. جهت دریافت قیمت تماس بگیرید.

نایلون بسته بندی کوچک دیجی کالا

نایلونفروش به صورتقیمت (تومان)
نایلون خام oppکیلویی78.000
نایلون خام cppکیلویی81.000
نایلون لب چسب دارکیلویی98.000
نایلون بسته بندی خامکیلویی60.000
نایلون بسته بندی حبوباتکیلویی83.500

جمع بندي

نایلون بسته‌بندی و یا به اصطلاح پلاستیک بسته بندی، یکی از مهم‌ترین تجهیزات در زمینه بسته‌بندی محصولات در صنایع گوناگون است. این نایلون از مواد اولیه پلیمری تشکیل شده است که اصلی‌ترین جزء آن پلی‌اتیلن است. این نایلون‌ها از خواص کشسانی و مقاومت نسبی خوبی در برابر تابش نور خورشید و نفوذ رطوبت برخوردار هستند. استفاده از این نایلون‌ها باعث بیشتر شدن سرعت و دقت در عملیات بسته‌بندی می‌شود.

به طور کلی از انواع نایلون بسته‌بندی در وکیوم محصولات غذایی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم یدکی و … استفاده فراوان می‌شود. نایلون‌های بسته‌بندی همچنین در بسته‌بندی علوفه دامی نیز کاربرد دارد. برای خرید نایلون بسته‌بندی می‌توان به مراکز فروش و نمایندگی آن‌ها در سراسر کشور مراجعه کرد.

سوالات متداول

علت استفاده از نایلون بسته بندی چیست؟

انواع نایلون بسته بندی برای پیچیدن نایلون به دور محصولات، جهت جلوگیری از آسیب دیدگی و عبور گرد و غبار  و حمل و نقل آسان استفاده می‌شود .

قیمت نایلون بسته بندی به چه چیزی بستگی دارد؟

قیمت استرچ بسته بندی به ضخامت نایلون، طول، مقدار سفارش، نوع استرچ بسته بندی و موارد مشابه بستگی دارد. برای دریافت قیمت،  با آذین پلاست در تماس باشید.

محصولات مشابه

دیدگاه کاربران

21 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • تعداد زیادی نایلون برای بسته بندی قطعات صنعتی نیاز دارم. ولی میخوام سه لایه باشه موجود دارین؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-03-23 11:55 ق.ظ

      بله نایلون 3 لایه صنعتی هم داریم. با شماره شرکت در تماس باشید

      پاسخ
  • نایلون عرض 25 با ضخامت 20 میکرون نیاز دارم عرضه محصول به چه صورت هست؟ رولی یا کیلویی

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-05-17 9:50 ق.ظ

      سلام دوست عزیز محصول هر طور که شما بخواین براتون بسته بندی میشه ولی به صورت کلی رولی هست

      پاسخ
    • سميرا عسگری
      1403-01-07 0:48 ق.ظ

      در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است برای بسته بندی برنج آجیل چایی ازش استفاده میکنن

      پاسخ
  • ارزومند
    1401-06-26 5:14 ب.ظ

    سلاام چرا نایلون بسته بندی رنگی گرون تره؟ مگه چه فرقی داره؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-06-26 5:15 ب.ظ

      سلام نایلون رنگی به علت اضافه داشتن پیگمنت های رنگ در ترکیب از قیمت بالاتری برخورداره.

      پاسخ
  • صمدی افخر
    1401-07-09 2:59 ب.ظ

    نایلون بسته بندی کوچک برای بسته بندی آجیل هم دارین؟ میخوام لوگو شرکت هم روش چاپ شه.

    پاسخ
  • سلام عرض 7 طول 10 میخواستم 50 کیلو امکان تولید موجو هست؟

    پاسخ
  • فرهادی
    1401-10-13 9:27 ب.ظ

    سلام برای بسته بندی قطعات اسباب بازی میتونم از این نایلون استفاده کنم؟

    پاسخ
  • شاهینی
    1402-03-07 10:41 ق.ظ

    قیمت نایلون بسته بندی نسبت به هفته پیش افزایش قیمت داشته؟ الانم همون 81؟

    پاسخ
  • شادمان
    1402-05-18 10:50 ب.ظ

    فیلم cpp برای تنقلات نیاز دارم لطفا 10 رول رو قیمتش رو بسنجین هم با چاپ هم بدون چاپ

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-05-18 10:59 ب.ظ

      سلام برای تخمین قیمت تماس بگیرید. قیمت های من آپدیت نیستن

      پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-05-27 9:48 ب.ظ

      سلام به دلیل تغیییر در قیمت‌ها باید با شماره های شرکت تماس بگیرین

      پاسخ
      • میلاد رضایی
        1402-10-25 11:27 ب.ظ

        درود وقت بخیر نایلون یا سلفون بسته بندی عرض 7تا8 سانت ارتفاع25
        20کیلو میخوام

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست