نایلون‌ ضدعفونی‌ کننده خاک، فیلم‌های پلی ‌اتیلن اکسترودر شده‌ای هستند که به منظور ضدعفونی کردن خاک، محافظت از محیط زیست و همچنین ایمنی موجودات مفید خاک استفاده می‌شوند. این فیلم‌ها دارای خواص مکانیکی بسیاری بوده و در برابر سوراخ شدگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. فیلم‌ ضدعفونی کننده خاک جهت کاهش تابش مستقیم خورشید و یا از بین رفتن مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عقیم‌ سازی خاک در مقابل آفات، امراض، ویروس‌ها و باکتری‌های مضر از دیگر استفاده‌های این فیلم‌ها هستند. در حال حاضر خرید نایلون ضدعفونی کننده خاک برای کشاورزان دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ چرا که در محافظت از اراضی کشاورزی نقش به سزایی ایفا می‌کند. با ما همراه باشید تا پیش از خرید پلاستیک ضدعفونی کننده خاک با هم به بررسی این محصول بپردازیم.

راهنمای خرید و قیمت نایلون ضدعفونی کننده خاک

خرید نایلون ضدعفونی کننده خاک یک محصول بسیار مهم برای عرصه کشاورزی است. قیمت فیلم ضدعفونی‌ کننده خاک به علت افزایش قیمت مواد اولیه دائما در حال تغییر است. همچنین عرضه نایلون ضدعفونی کننده خاک به این خاطر که امکان دارد طبق سفارش مشتری تولید گردد، بر قیمت نایلون ضدعفونی کننده خاک تاثیرگذار خواهد بود.

از جمله بهترین روش‌ها جهت رشد گیاهان و  همچنین مهار علف‌های هرز، بهره‌گیری از نایلون‌های ضدعفونی خاک است. به همین خاطر پلاستیک‌ ضدعفونی کننده خاک از محبوبیت بالایی در میان کشاورزان سرتاسر دنیا است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت‌ کشاورزی، آماده ‌سازی زمین به منظور جوانه‌زنی و رشد گیاهان است.

ویژگی‌های نایلون ضدعفونی کننده خاک

مهار کردن آفات و علف‌های هرز، از جمله چالش‌های مهم کشاورزان از زمان‌های گذشته بوده است. از این رو در حال حاضر برای کشاورزان پلاستیک ضدعفونی کننده خاک اهمیت ویژه‌ای در این صنعت پیدا کرده است. این نایلون‌ها خاک را از سمومی همچون علف‌کش‌ها حفاظت می‌کنند و کمک می‌کند که آنها در خاک جذب شوند. ویژگی‌های نایلون ضدعفونی کننده خاک عبارتند از:

 

  • بدون ‌رنگ و شفاف
  • دارای پلی‌اتیلن متالوسن شده، الاستومر و الفین
  • افزایش بهره‌وری از ضدعفونی‌ کننده‌های مورد استفاده از جمله گاز، بخار یا دیگر مواد شیمیایی
  • اضافه کردن یک‌سری از افزودنی‌ها نظیر افزودنی آنتی یو وی در صورت تقاضای کاربر
  • پیشگیری از آلودگی هوای محصور شده و محافظت از محیط زیست
  • تولید این نایلون با ضخامت ۴۵ میکرون و حتی بیشتر، نسبت به شرایط جغرافیایی منطقه
  • ارزان‌ترین راه ضدعفونی خاک نسبت به روش‌های دیگر

مهمترین مزایای نایلون‌های ضدعفونی

اثر بخشی مهار آفات بستگی به اندام‌های دریافت کننده سموم دارد که آیا به مدت کافی دست‌خوش مواد ضدعفونی شده‌اند یا خیر. به این خاطر که مواد ضدعفونی دست‌خوش یک‌سری از فرآیند‌های دفع و اتلاف اعم از تخریب شیمیایی و میکروبی به متابولیسم‌های غیرسمی، خروج گازها و انتشار به اتمسفر هستند.

ژژلاستيك ضدعفوني كننده خاك

مدت زمان اثر بخشی نایلون‌های ضدعفونی کننده خاک را می‌توان توسط کنترل غلظت تحت تاثیر قرار داد. بدین گونه که افزایش غلظت در مدت کوتاه‌تر و کاهش غلظت  در مدت زمان بیشتر، بر روی خاک تاثیرگذار است. از جمله مزایای اصلی و کاربردی نایلون ضدعفونی کننده خاک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پخش یکسان سموم و بخار بر سطح خاک
  • پیشگیری از هدر رفتن سموم و انتشار آن به اتمسفر
  • دوام بسیار در مقابل ضربه و وزش باد
  • حداکثر راندمان
  • اقتصادی و مقرون به‌ صرفه
  • بسیار بادوام در مقابل اشعه ماوراءبنفش

در حقیقت یکنواخت کردن سموم و توزیع آن در سراسر زمین کشاورزی از جمله اصلی‌ترین مزایای این نایلون‌ها است که باعث جلوگیری از تجمع سموم می‌شود. علاوه بر این، عدم انتشار گازها و سموم به اتمسفر از دیگر مزایای مهم بهره‌گیری از این نایلون‌ها هستند. جالب است بدانید که جابه‌جایی بخار از میان خاک متأثر از عواملی همچون بافت خاک، رطوبت و میزان گرما است.

کاربرد نایلون ضدعفونی کننده خاک

با در نظر داشتن شیوه‌های رایج و همچنین مواد مورد استفاده و خواص شیمیایی فیلم‌های ضدعفونی، امکان سطوح بالایی از مهار آفات تا عمق چند متری از سطح خاک وجود خواهد داشت. نرخ‌های بالاتر بهره‌گیری از سموم معمولا در محصولاتی که دارای ریشه‌های عمیق و طولانی هستند از جمله باغات، تاکستان‌ها و یا محل‌هایی که آفات بسیار عمیق هستند مانند انبار قلمستان‌ها و… به کار گرفته می‌شوند.

در مزارعی که گیاهان طول عمر کوتاهی داشته و یا ریشه‌های کم عمق دارند نرخ‌های پایین یا تزریق‌های کم عمق مورد استفاده قرار می‌گیرند. کشاورزان با بهره‌گیری از این شیوه امید بیشتری به کشت انبوه، یکنواخت و سالم محصولات خود خواهند داشت. سه کاربرد اصلی پلاستیک ضدعفونی کننده خاک عبارتند از:

  • محافظت از بافت خاک در فضای گلخانه‌ای یا محیط باز
  • بهبود بهره‌برداری دائم گیاه
  • بهبود رشد یکنواخت گیاه

این موارد جزو مهم‌ترین کاربردهای نایلون ضدعفونی کننده خاک محسوب می‌شوند.

نکاتی در خصوص فیلم ضدعفونی کننده خاک

فیلم‌ ضدعفونی کننده خاک جهت مهار بخش عظیمی از آفات ایجاد شده از خاک نظیر امراض موجود در ریشه و برگ گیاه، انگل‌های گیاه، بذر علف‌های هرز و… به کار گرفته می‌شود. به ‌طور کلی پلاستیک ضدعفونی کننده خاک از ساختار شیمیایی ویژه و انواع افزودنی‌ها برخوردار است. نایلون‌های ضدعفونی کننده ساخته شده‌ از مواد ضد‌میکروبی هستند که عمدتا چند هفته یا چند ماه پیش از کاشت محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد تا خطر آسیب ‌دیدگی گیاه کاهش پیدا کند. معمولا فیلم ضدعفونی کننده خاک توسط تراکتور یا به‌ روش دستی سطح خاک را پوشش می‌دهند. این نایلون‌ها با قرارگیری بر سطح زمین نور خورشید و سموم استفاده شده در خاک را در زیر نایلون حبس کرده و باعث می‌شود علف‌های هرز، آفات، عوامل بیماری‌زا و… تا عمق چند سانتی‌متری خاک مهار شوند. بعد از گذشت چند ساعت، بخار گازی از بین منافذ خاک در بخش‌های با غلظت زیاد نزدیک به نقطه تزریق سموم به بخش‌هایی که غلظت کمتری دارند، پراکنده می‌شود.

در صورتی که نایلون ضدعفونی کننده خاک مورد استفاده کار شما است و قصد خرید نایلون ضدعفونی کننده خاک را دارید؛ کافی‌است، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و نایلون ضدعفونی کننده خاک خود راسفارشی سازی کنید تا به طور خیلی آسان و راحت، نایلون مورد نظر خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

کاربرد نایلون ضدعفونی خاک چیست؟

محصولات مشابه

دیدگاه کاربران

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام این خاک مخصوص پخش رطوبت سطح خاک هست یا نایلون مالچ؟

    پاسخ
  • ناظر ریگی ماریشانی
    1402-09-11 0:54 ق.ظ

    خرید لاستیک ضد عفونی

    پاسخ
  • ناظر ریگی ماریشانی
    1402-09-11 0:55 ق.ظ

    ۳۰۰متر مربع لاستیک ضد عفونی گلخانه ۵.۵متر مربع عرض پلاستیک باشد

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-09-16 6:36 ب.ظ

      سلام ویژگی های محصول رو به مشاوران آذین پلاست اعلام کنید تا راهنماییتون کنن 051-91620002
      09151130934

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست