حتما تاکنون پیش آمده که کالایی خریداری نموده اید و زمان باز نمودن بسته بندی آن متوجه می شوید که سطوح کالا توسط یک لایه نازک یا ضخیم از پلاستیک محافظت شده است. این لایه محافظ که می تواند یک سطح سلفون چسب دار ضخیم باشد و یا یک برچسب شیشه ای نازک ورقه ای، نایلون پشت چسبدار نام دارد.

کارخانه آذین پلاست کیمیا تولیدکننده نایلون پشت چسب دار مشهد آماده ارائه کلیه خدمات مرتبط با تولید این نوع پلاستیک برای محصولات شما می باشد.

پلاستیک چسب دار

نایلون پشت چسبدار چیست؟

نایلون پشت چسبدار، نوعی پوشش محافظتی برای کالاهای حساس می باشند که نیاز به محافظت در برابر گرد و غبار و یا خط و خش های سطحی دارند. این محصول جزء ملزومات مرتبط با بسته بندی محصولات به حساب آمده و معمولا تولیدکنندگان کالاها و محصولات، از سلفون پشت برچسب برای محافظت از کالاهایی استفاده می کنند که در هنگام حمل و نقل ممکن است دچار آسیب سطحی شوند. خصوصا با رونق گرفتن خرید اینترنتی سلفون چسب دار به یکی از پرکاربردترین ملزومات مورد استفاده بر روی محصولاتی که از فواصل جغرافیایی دور سفارش داده می شوند تبدیل شده است.

ویژگی های نایلون پشت چسبدار

نایلون پشت چسب دار نیز همانند سایر کالاهای پلاستیکی و نایلونی تولید شده شامل ویژگی ها و خصوصیاتی می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

جنس سلفون پشت برچسب

جنس این محصول همانند نایلون، از پلی اتلین و پلیمر سبک بوده و سایر ویژگی های نایلون را دارا می باشد، با این تفاوت که سطح پشت آن با لایه ای از چسب مایع نایلون پوشیده شده و به صورت رولی عرضه می شود. از ویژگی های منحصر به فرد نایلون پشت چسبدار این است که می توان به کمک چاپ لیبل رولی لوگوی شرکت و یا هر اطلاعات دیگری از تولید کننده محصول را بر روی آن چاپ نمود که این خدمات در حال حاضر توسط شرکت آذین پلاست در مشهد صورت می پذیرد.

ضخامت نایلون پشت چسب دار

ضخامت این محصول بسته به نوع و محل مصرف آن می تواند متفاوت باشد. برای برخی کالاها از سلفون چسبدار ضخیم استفاده می گردد و برای برخی کالاهای دیگر نیز ممکن است ضخامت آن در حد یک سلفون چسبی نازک باشد. لازم به ذکر است ضخامت نایلون پشت چسبدار در تعیین قیمت آن بسیار تاثیرگذار است.

معمولا ضخامت این نوع نایلون بین 25 الی 150 میکرون بوده و بعضا برخی تولیدکنندگان یک لایه نازک کاغذی نیز به آن اضافه می کنند که هم در ضخامت آن تاثیر گذار است و هم به سهولت کندن آن از سطح محصول کمک می نماید.

اندازه و ابعاد نایلون پشت چسبدار

این محصول نیز همانند سایر محصولات نایلونی در طول و عرض های متفاوتی تولید می شود. معمولا عرض این پلاستیک ها از 5 الی 200 سانتیمتر بوده و طول آن نیز به صورت متراژ رولی خواهد بود.

رنگ نایلون پشت برچسب

رنگ این نایلون بسته به نوع محصولی که برچسب بر روی آن چسبانده می شود ممکن است متفاوت باشد اما معمولا به صورت بیرنگ و شیشه ای تولید می شود. البته معمولا در محصولاتی که ممکن است در مجاورت هوا و نور قرار گیرند از مدل های رنگی آن استفاده می شود که در قیمت سلفون چسبی تولید شده تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین در بسیاری از موارد میتوان از خدمات چاپ لیبل پشت چسبدار بنا به نوع درخواست سفارش دهنده، استفاده نمود. همانطور که در بالاتر نیز ذکر گردید خدمات چاپ لیبل رولی در مشهد توسط شرکت آذین پلاست کیمیا صورت می پذیرد.

چسب مورد استفاده در سلفون پشت چسبی

چسب مایع نایلون به وسیله حرارتی با درجه پایین توسط یک دستگاه مخصوص به سطح یکطرف آن کشیده شده و آن را چسبدار می نماید. این چسب مایع که بدون ناخالصی می باشد معمولا چسبدنگی زیادی ندارد، زیرا برداشتن آن از سطح کالا باید راحت و آسان بوده و همچنین به محصول آسیب وارد نکند.

کاربردهای سلفون پشت چسبدار

همانطور که در بالا نیز ذکر گردید استفاده از لیبل پشت چسبدار معمولا در مواردی صورت می پذیرد که کالا از لحاظ ظاهری دارای حساسیت بوده و نباید بر روی آن خط و خش ریز بیافتد. همچنین در برخی کالاهای با جنس براق برای جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت بر روی محصول از این نایلون ها استفاده می شود. برخی از کاربردها و موارد استفاده از سلفون پشت برچسب به شرح زیر می باشد:

نایلون پشت چسبدار رولی و نوار چسبی

کامپوزیت های ساختمانی و نما: این دسته کالاها به دلیل مجاورت آب و هوایی معمولا نیاز به سلفون چسب دار ضخیم و همچنین مدل رنگی آن دارند.
محصولات فلزی و استیل: تمام جذابیت محصولات استیل و فلزی، براق بودن و حالت آینه ای سطح آنهاست. همچنین ممکن است این محصولات در برابر خط و خش بسیار آسیب پذیر باشند. از این رو هنگام حمل و نقل آنها حتما از نایلون پشت چسب دار استفاده می گردد.
محصولات شیشه ای: در محصولاتی که حفظ تمیزی سطح آنها بسیار حائز اهمیت است از سلفون پشت برچسب استفاده می گردد. گرد و غبار و آلاینده های چرب شهری از مواردی است که بر روی سطوحی همچون آینه ها، شیشه های نصب شده بر روی درب و پنجره و همچنین بدنه های پنجره PVC تاثیر منفی می گذارند.
محصولات خانگی و شخصی: سطح وسایلی همچون یخچال، تلویزیون، مانیتور، انواع دستگاه های الکترونیکی و غیره را می توان به وسیله چاپ برچسب شیشه ای و نایلون پشت چسبدار محافظت نمود.

روش نگهداری نایلون پشت برچسب

برخلاف سایر محصولات نایلونی، سلفون پشت چسبدار به دلیل دارا بودن یک لایه چسب مایع بر روی آن نیاز به مراقبت بیشتری داشته تا رنگ و کیفیت چسب در اثر زمان و شرایط، تحت تاثیر قرار نگیرد. از این رو پس از خرید رول نایلون چسبی باید به موارد زیر دقت نمود:

  • لیبل رولی چسب دار را در جای نسبتا خنک نگهداری کنید.
  • رول و محصول خریداری شده را به صورت افقی نگهداری کنید تا چسب آن به مرور زمان ریزش پیدا نکند.
  • از نگهداری آن در محیط های مرطوب اجتناب نمائید تا از کیفیت چسب مایع آن کاسته نشود.
  • از مجاورت نور آفتاب دور نگه داشته شود، زیرا آفتاب باعث تغییر رنگ چسب نایلون شده و در نتیجه باعث تغییر رنگ نایلون پس از چسباندن آن بر روی کالا می شود.

روش استفاده از نایلون پشت چسبدار چگونه است؟

نصب این ورقه ها بسیار ساده است. فقط باید یک نکته مهم را قبل از چسباندن نایلون رعایت کرد. ابتدا سطح محصول تولید شده را با دستمال مخصوص تمیز نمائید تا از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک شود، سپس نایلون پشت چسب دار را بر روی آن کشیده و نصب نمائید.

مزایای استفاده از نایلون پشت چسب دار

  • حفظ رنگ و جذابیت محصول
  • جلوگیری از خط و خش بر روی سطح محصول
  • جلوگیری از نشست گرد و غبار
  • حفظ محصول در برابر رطوبت

معایب نایلون پشت برچسب

  • استفاده از نایلون چسبی اگر چه در محافظت کالا بسیار حائز اهمیت است، اما قیمت تمام شده آن را افزایش می دهد.
  • این نایلون نیز همانند سایر تولیدات پلاستیکی جزء زباله های تجدیدناپذیر طبیعت بوده و بهتر است آن را پس از استفاده بازیافت نمود.

سوالات متداول

کاربرد نایلون پشت چسب دار چیست؟
استفاده از این نایلون باعث محافظت کالا در برابر خراشیدگی، رنگ پریدگی، ضرب دیدگی، ساییدگی و سایر عوامل فیزیکی و شیمیایی می شود.
نایلون پشت چسب دار چاپی چه کاربردی دارد؟
نوع چاپ دار این نایلون جهت بسته بندی و درج اطلاعات محصول به کار می رود. نمونه این نایلون را بر روی قوطی های نوشابه دیده اید. 

محصولات مشابه

دیدگاه کاربران

14 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام یعنی اگر برای سنگ نما کار کنیم با شروع گرما چسب ها طوریشون نمیه؟

    پاسخ
  • سلام . من برای سقف کاذب حمام میخوام استفاده کنم برای حفظ گرمای حمام. با توجه به این که حمام مرطوب هست میتونم از این نایلون استفاده کنم؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-11-01 11:28 ق.ظ

      سلام بهتره این سوال رو از خود کارشناسان بپرسید. با شماره های سایت در تماس باشید تا راهنماییتون کنن

      پاسخ
  • سید محمد
    1401-12-04 10:54 ق.ظ

    سلام من یک یخچال خریدم درب آن دارای این پوشش نایلونی است سوال من اینه که آیا حالا که یخچال را نصب کردم این پوشش را بکنم (جداکنم)؟ اگر بماند به مرور زمان آسیب نمی زنه؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-12-08 12:39 ب.ظ

      سلام خیر آسیبی وارد نمیشه پلاستیک میتونه جلوی خط خوردگی و ش رو بگیره ولی اگر شرایط نگهداری مناسب است میتوانید برچسب را جدا کنید

      پاسخ
  • سلام کاربرد این نایلون چیه؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-01-10 0:31 ق.ظ

      سلام جهت بسته بندی کالا به منظور عدم آسیب دیدگی

      پاسخ
  • جناب
    من ابعاد دلخوام رو بدم برام میزنید؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-03-22 12:58 ب.ظ

      سلام بله جناب تماس بگیرید و اندازه های مدنظرتون رو به مشاوران آذین لاست بدین تا راهنماییتون کنن

      پاسخ
  • بهروز کنجکاو
    1403-03-06 11:03 ق.ظ

    اقا این سلفون پشت چسبدار، مناسبه برای محصولات فلزی و استیل؟

    پاسخ
  • لیلا حاتمی
    1403-03-18 9:14 ب.ظ

    این محصول برای جلوگیری از رنگ پریدگی محصولات هم استفاده میشه؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1403-03-18 9:15 ب.ظ

      سلام
      استفاده از این نایلون باعث محافظت کالا در برابر خراشیدگی، رنگ پریدگی، ضرب دیدگی، ساییدگی و سایر عوامل فیزیکی و شیمیایی می شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست