امروزه از روش‌های متفاوتی برای بسته بندی محصول به صورت تک یا تعدادی از آن‌ها در کنار هم استفاده می‌شود که در صنایع مختلف کاربرد دارد. یکی از روش‌های پرمصرف، استفاده از نایلون شیرینگ است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که باکس‌های چندتایی نوشیدنی که با نایلون شیرینگ به صورت 6 تایی بسته بندی شده اند را دیده باشید. این نایلون با استفاده از حرارت به دور محصول جمع می‌شود و از آن در برابر عوامل مختلف محافظت می‌کند. نایلون شیرینگ خود در انواع متنوعی چون شفاف، رنگی، چاپ دار و… وارد بازار می‌شود که ما در این مقاله به بررسی نمونه چاپ دار آن می‌پردازیم.

آشنایی با چاپ روی نایلون شیرینگ

همانطور که می‌دانید همواره در بسته بندی محصولات از پلاستیک‌های چاپ دار در رنگ و طرح‌های جذاب استفاده می‌شود تا با حفظ ظاهری مناسب، میزان جذب مشتری بالا برود. شیرینگ یکی از نایلون‌های حساس به دما و از جنس پلی اتیلن است که با حرارات بین 160 تا 230 درجه تغییر شکل داده و به محصول می‌چسبد. چاپ روی نایلون شیرینگ با روش‌های مختلفی امکان پذیر است که هر یک از آن‌ها از مزایا و معایبی برخوردار هستند. نحوه چاپ روی نایلون شیرینگ، تاثیر زیادی بر کیفیت چاپ می‌گذارد. هرچه کیفیت چاپ بالاتر باشد، طراحی روی نایلون با زیبایی بیشتری همراه شده و به برندسازی، تبلیغات و افزایش میزان فروش کمک می‌کند. تقریبا برای همگی ما پیش آمده است که هنگام خریداری یک محصول، در ابتدا به ظاهر آن توجه می‌کنیم. به نوعی هرچه کیفیت بسته بندی آن بهتر باشد، حس بهتری به محتویات درون آن داریم که در نهایت به انتخاب و خرید آن به عنوان محصول برتر منجرب می‌شود. بنابراین بسته بندی و چاپ بر روی نایلون شیرینگ را جدی بگیرید تا فروش محصولاتتان چند برابر شود.

نحوه چاپ روی نایلون شیرینگ

برای چاپ روی نایلون شیرینگ می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که هر یک از آن‌ها از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند و معمولا انتخاب روش چاپ، تحت تاثیر عواملی چون ابعاد و حجم نایلون شیرینگ، جنس نایلون، طرح مورد نظر، بودجه و… قرار دارد. بنابراین ضمن بررسی روش‌های مختلف چاپ روی نایلون شیرینگ، شرایط مجموعه و محصول تولیدی را هم در نظر بگیرید.

چاپ فلکسو

برای چاپ طرح در این روش از کلیشه ژلاتینی استفاده می‌شود. در واقع لوح چاپی برجسته بر روی سیلندر دستگاه چاپ قرار می‌گیرد و بعد از قرارگیری نایلون زیر آن، آن لوح طرح یا نوشته مورد نظر را بر روی نایلون چاپ می‌کند. این روش یکی از روش‌های مدرن چاپ روی نایلون شیرینگ است که با سرعت بالا صورت می‌گیرد و هزینه بالایی ندارد. چاپ فلکسو یکی از روش‌هایی است که بر روی گستره وسیعی از مواد اولیه قابلیت چاپ دارد و از کاربردهای عمده آن چاپ روی پلاستیک است.کیفیت چاپ به روش فلکسو بالا است و فاصله چاپی کمی دارد. بنابراین شیرینگ چاپی به این روش، باکیفیت بالا خود کمک زیادی به جذب مشتری و افزایش میزان فروش خواهد کرد.

چاپ هلیوگراور

کیفیت چاپ به این روش بسیار بالا است و توجه زیادی به جزئیات می‌شود. بنابراین چنانچه طرح مورد نظر شما با جزئیات و پیچیدگی همراه است، این روش می‌تواند گزینه مناسبی برای چاپ روی نایلون شیرینگ در مجموعه تولیدی شما باشد. چاپ هیلو روشی برای چاپ بر روی محصولات از جنس پلی پروپیلن است که هیچ فاصله چاپی ندارد. در این روش از کلیشه فلزی برای اعمال چاپ روی نایلون شیرینگ استفاده می‌شود که از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار است. تنوع رنگی این نوع چاپ بسیار بالا است و از روش قبلی پرهزینه تر است. بنابراین می‌توان گفت که برای تیراژهای میلیونی توجیه اقتصادی دارد.

چاپ افست

چاپ به روش افست در تیراژ کم هم امکان پذیر است و کیفیت مطلوبی دارد. از چالش‌های چاپ به روش افست بر روی نایلون شیرینگ، تثبیت پذیری سخت رنگ روی نایلون است که باید به هنگام استفاده از پرینتر دقت بیشتری به عمل آید. خصوصیات نایلون و جنس آن تاثیر زیادی بر انتخاب نحوه چاپ روی نایلون شیرینگ دارد که شما می‌توانید با در نظر گرفتن آن و مشورت با شرکت تولید کننده از روش مناسب چاپ استفاده کنید.

چاپ سیلک

این روش یکی از روش های پرکاربرد در چاپ صنعتی است که بر روی سطوح مختلف نایلونی قابل استفاده است و برای ایجاد تصاویر مختلف کاربرد دارد. چاپ سیلک محدودیت در تیراژ ندارد و با تنوع رنگی بالا امکان چاپ گستره وسیعی از طرح‌ها را روی نایلون شیرینگ می‌دهد. در این روش، چاپ مستقیما بر روی نایلون انجام می‌شود که با شفافیت و کیفیت بالایی همراه است. این روش با سرعت بالا و کاربرد صنعتی یکی از روش‌های مقرون به صرفه چاپ روی نایلون شیرینگ است.

از نکات مهم و حائز اهمیت در چاپ روی نایلون شیرینگ توجه به خاصیت جمع شوندگی آن به هنگام بسته بندی است. برای چاپ طرح باید دقت شود که محصول طراحی شده در اثر حرارت آسیب نبیند و با جمع شدن، طرح اصلی دچار مشکل نشود.

هزینه چاپ روی نایلون شیرینگ

برای آگاهی از قیمت چاپ روی نایلون باید شرایط مختلفی را بررسی کنید. در ابتدا تعداد نایلون، طرح مورد نظر و ویژگی‌هایی چون رنگ، ابعاد و… طرح را مشخص کنید. سپس با توجه به انواع روش چاپ که در این مقاله بررسی شد، یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. حال می‌توانید با شرکت‌های چاپ وارد مذاکره شده و با ارجاع نیاز خود، هزینه تقریبی چاپ را برآورد کنید. یکی از موارد مهم در میزان هزینه چاپ، ساخت کلیشه است که به صورت مجزا محاسبه می‌شود. اما شما فقط یکبار هزینه تهیه آن را می‌دهید و برای مدت زمان زیادی استفاده خواهید کرد.

جمع بندی

چاپ روی نایلون شیرینگ یکی از اقدامات مثبت در جهت افزایش فروش محصولات و جلب اعتماد مشتری است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. با استفاده از این روش بسته بندی، محصول تولیدی ظاهری جذاب خواهد داشت که با کیفیت بالا چاپ می‌توان برندسازی و کیفیت محصول را در نظر مخاطب تضمین کرد. نحوه چاپ روی نایلون شیرینگ وابسته به شیوه چاپ متفاوت است که ما در این مقاله به بررسی انواع آن پرداختیم. بهتر است برای چاپ روی نایلون شیرینگ با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شوید و با مشورت آن‌ها روش مناسب را شناسایی کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست