پلاستیک متری یکی از مجموعه محصولات پلاستیکی است که با کاربردهای متنوعی به بازار عرضه می‌شود. این پلاستیک با توجه به کاربرد گسترده آن، در انواع مختلفی وجود دارد که در صنایع متفاوتی از جمله صنعت بسته‌بندی به کار برده می‌شود. پلاستیک‌های متری در مدل‌های نایلون رولی، سلفون رولی، شیرینگ رولی و موارد دیگر قابل تولید هستند که با توجه به نوع کاربرد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. جهت آشنایی بیشتر با این پلاستیک‌ها و قیمت پلاستیک متری در ادامه همراه ما باشید.

معرفی انواع پلاستیک متری

پلاستیک‌های متری در انواع و مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. در واقع این پلاستیک‌ها در قالب محصولاتی همچون فیلم شیرینگ، سلفون متری، پلاستیک‌های ضخیم متری، پلاستیک‌های رنگی متری، شفاف، مات و مانند این‌ها وجود دارند و از آنجایی که امکان فروش آن‌ها به صورت متری وجود دارد، به عنوان پلاستیک متری شناخته می‌شوند. از این رو مصرف کنندگان می‌توانند بر حسب نیاز خود از هر یک از آن‌ها استفاده کنند.

اکثر تولید کنندگان این پلاستیک‌ها از نظر ابعاد، هیچ‌گونه محدودیتی برای آن‌ها ایجاد نکرده‌اند بنابراین با توجه به نوع کاربرد و نیاز خود، هر اندازه که لازم باشد می‌توان از پلاستیک‌های متری تهیه کرد. در نتیجه برای مشتریان این امکان وجود دارد که از پلاستیک مورد نظر خود، هر ابعاد، ضخامت و متراژ که نیاز دارند را سفارش دهند.

نایلون‌های متری رنگی، شفاف، مات، ضخیم و نازک

یکی از رایج‌ترین انواع پلاستیک متری، نایلون‌های متری هستند که در مدل‌های رنگی، شفاف، مات، نازک و ضخیم به بازار عرضه می‌شوند. نایلون‌های کشاورزی، نایلون عریض ساختمانی، نایلون‌های گلخانه، مالچ و مواردی از این قبیل همگی جزء نایلون‌های متری هستند که با توجه به نوع کاربرد در طرح و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند.

فیلم شیرینگ

فیلم‌های شیرینگ هم از دسته محصولاتی هستند که به صورت کیلویی یا متری به فروش می‌رسند، از این رو در دسته پلاستیک متری قرار داده می‌شوند. با استفاده از نایلون‌های شیرینگ بسته‌بندی می‌توان محصولات مورد نظر خود را به صورت پک بسته‌بندی کرد. به این صورت که پلاستیک شفاف شیرینگ متری روی محصول تولید شده قرار داده می‌شود و با حرارت دیدن، محصول به صورت کامل بسته‌بندی می‌شود.

نایلون استرچ صنعتی

نایلون‌های استرچ صنعتی هم جزء پلاستیک متری محسوب می‌شوند، از این نظر که این نوع نایلون در ابعاد و متراژ دلخواه طبق نظر مشتری، به صورت متری قابل سفارش و تولید است. نایلون‌های استرچ صنعتی از کشسانی و چسبندگی بالایی برخوردار هستند در نتیجه از آن‌ها می‌توان در بسته‌بندی صنعتی به صورت پالت استفاده کرد.

سلفون متری

از دیگر انواع پلاستیک متری می‌توان به سلفون‌های متری اشاره کرد. کاربرد این سلفون بیشتر در روکش یا بسته‌بندی مواد غذایی است که به دو صورت سلفون متری بسته‌بندی و سلفون غذایی موجود هستند. سلفون‌های متری بسته‌بندی جهت بسته‌بندی مواد غذایی در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها به کار می‌روند.

سلفون غذایی هم از جمله محصولات پلیمری است که جزء پلاستیک متری محسوب می‌شود. این محصول با دارا بودن قابلیت کشسانی بالا در متراژهای مختلف طراحی و تولید می‌شود.

قیمت پلاستیک متری

قیمت پلاستیک متری به عوامل مختلفی همچون برند تولید کننده، نوع آن، جنس و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. قیمت پلاستیک متری ضخیم همچنین به دلیل نوسانات ارزی هر روزه دچار تغییراتی خواهد بود. در حالت کلی از عمده‌ترین موارد مؤثر بر قیمت پلاستیک متری می‌توان به میزان سفارش مشتری، تعداد لایه‌های درخواستی به کار رفته در پلاستیک، افزودنی‌های به کار رفته و موارد دیگر اشاره کرد. لازم به ذکر است که هرچقدر میزان سفارش مشتری بیشتر باشد، قیمت تمام شده محصول به صرفه‌تر خواهد بود.

خرید پلاستیک متری

انواع مختلف پلاستیک متری در مدل‌های متنوع به صورت ضخیم و نازک در بازار موجود هستند. با این حال اکثر اوقات مشتریان به دنبال سفارش محصولی مطابق با خواسته خود، در ضخامتی خارج از حد عرف هستند. در مقابل نیز بسیاری از تولید کنندگان مختلف در برندهای متنوع، هیچ محدودیتی برای ضخامت‌های تولیدی ایجاد نکرده‌اند. بنابراین در صورت نیاز می‌توان پلاستیک متری مورد نطر خود را در ضخامت و متراژ مورد نیاز سفارش داد.

از این رو برای خرید پلاستیک متری در انواع مختلف شفاف، ضخیم، نازک، رنگی و مواردی از این قبیل، می‌توان از طریق خرید از فروشگاه‌های مختلف فروش این نایلون‌ها که به صورت آنلاین یا حضوری در حال فعالیت هستند اقدام کرد.

جمع‌بندی

پلاستیک‌های متری انواع بسیاری از نایلون‌ها را شامل می‌شوند. در واقع مدل‌های زیادی از پلاستیک‌ها هستند که به صورت متری خرید و فروش می‌شوند. به عنوان مثال انواع نایلون‌های رنگی شفاف، نازک، ضخیم در قالب نایلون‌های کشاورزی، نایلون گلخانه، نایلون‌های عریض ساختمانی و همانند این‌ها هستند که در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را به صورت متری تهیه کرد. قیمت پلاستیک متری با توجه به کیفیت، برند تولید کننده، ابعاد، ضخامت و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. بر این اساس بهتر است قبل از خرید، ابتدا همه جوانب را در نظر گرفت سپس برای خرید نایلون مورد نظر خود از طریق آذین پلاست کیمیا اقدام کرد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست