گلخانه‌ها به تجهیزات مختلفی نیاز دارند که یکی از پر اهمیت‌ترین آن‌ها برای ایجاد شرایط مطلوب در فضا گلخانه، پوشش سقف و دیواره‌ها است. این پوشش توسط متریال‌های متنوع موجود در بازار قابل اجرا است و هزینه‌های متفاوتی دارد. از میان تمام گزینه‌های موجود، هزینه نایلون کشی گلخانه به نسبت مناسب‌تر است و مزایا بسیاری به همراه دارد. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل با پوشش نایلون عریض آشنا شویم و هزینه آن را بررسی کنیم تا شما عزیزان به هنگام خرید این محصول از آگاهی کافی برخوردار باشید.

آشنایی با نایلون عریض گلخانه‌ای

نایلون‌ گلخانه‌، پوششی پلاستیکی هستند که در عرض‌های بزرگتر برای کاربرد‌های صنعتی، کشاورزی، ساختمانی و… وارد بازار می‌شوند. یکی از کاربردهای عمده این نوع نایلون، استفاده از آن به عنوان سقف و دیواره‌های گلخانه است که می‌تواند شرایط مناسبی برای رشد محصولات موجود، فراهم آورد. نایلون عریض گلخانه‌ای در انواع مختلف ابعاد، ضخامت، جنس و… وارد بازار می‌شود که شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط موجود در محل احداث گلخانه، نمونه مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر نایلون کشی، گزینه‌های دیگری مانند شیشه هم وجود دارد. اما نصب و راه اندازی آن‌ها بسیار پیچیده‌تر است و هزینه‌های جانبی زیادی به همراه دارد.

ویژگی‌های نایلون عریض گلخانه

همانطور که اشاره کردیم، این نایلون انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید. هزینه نایلون کشی گلخانه نسبت به دیگر متریال‌های موجود در بازار بسیار مناسب است و علاوه بر آن، ویژگی‌های بسیاری به همراه دارد. نایلون‌های عریض می‌توانند به صورت سفارشی با توجه به نیاز مشتری در ابعاد، ضخامت، رنگ بندی و تعداد لایه متفاوت تولید شوند تا با ایجاد شرایط مطلوب، از هزینه‌های جانبی جلوگیری شود. همچنین می‌توان وابسته به شرایط محل احداث گلخانه، برای افزایش بازده و کیفیت این نایلون، از انواع افزودنی استفاده کرد. به طور مثال افزودنی ضد اشعه UV از ورود اشعه مضر فرابنفش جلوگیری می‌کند، در نتیجه آسیبی به گیاه و فرآیند رشد آن نمی‌رسد. این افزودنی‌ها انواع مختلفی دارند که از نمونه‌های پرکاربرد آن می‌توان به مواردی چون ضد مه، ضد گرد و غبار، ضد الکتریسیته، جاذب اشعه مادون قرمز و… اشاره کرد. با توجه به موارد اشاره شده، کیفیت و هزینه نایلون کشی گلخانه تا حد زیادی به مواد اولیه و میزان افزودنی موجود در آن وابسته است که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

عوامل موثر بر هزینه نایلون کشی گلخانه

امروزه در راه اندازی کسب و کار، همه به دنبال راهی سریع و مقرون به صرفه هستند. نایلون کشی گلخانه از محصولاتی است که روند کارها در صنایع مختلف به خصوص کشاورزی را سرعت می‌بخشد و اجرا آن به راحتی انجام می‌شود. قیمت نایلون کشی گلخانه به عوامل مختلفی چون قیمت روز مواد اولیه، ابعاد، ضخامت، میزان افزودنی، تعداد لایه و… وابسته است. نایلون‌ عریض با مقدار کافی افزودنی و همچنین مواد اولیه مرغوب، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و کمک زیادی به بهبود فضا یک گلخانه می‌کنند. همچنین در صورت دوپوش کردن گلخانه ممکن است هزینه‌های شما بالاتر برود.

قیمت هر متر نایلون گلخانه

این نایلون‌ها در جنس‌های مختلف پلی اتیلنی، پلی استری، پلی وینیل کلراید و… در بازار موجود هستند که هر یک با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. بهتر است برای انتخاب یک پوشش مناسب با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. زیرا آب و هوا، نوع خاک و به طور کلی مسائل جوی در محیط‌های مختلف، متفاوت است و شما باید با در نظر گرفتن همه این شرایط، محصول مورد نیاز را انتخاب کنید. به طور مثال در اقلیم سرد شما نیازی به استفاده از مقدار زیاد افزودنی ضد UV ندارید که این باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

قیمت نایلون کشی گلخانه

با توجه به نوساناتی که امروز در بازار خرید و فروش محصولات شاهد هستیم، نمی‌توان قیمت مشخصی برای نایلون کشی گلخانه ارائه داد. شما باید قبل از استعلام قیمت، میزان محصول مورد نیاز و فاکتورهایی که پیشتر اشاره کردیم را به کمک کارشناسان مشخص کنید، سپس برای استعلام قیمت دقیق این کالا اقدام کنید. برای بررسی قیمت، پیشنهاد می‌شود که با مشاوران فروش شرکت‌های مختلف صحبت کنید و از کیفیت و خدمات این شرکت‌ها اطمینان حاصل کنید. سپس با توجه به قیمت مواد اولیه و هزینه‌های جانبی تولید این محصول، نوع مناسب را تهیه کنید. هزینه پلاستیک کشی گلخانه وابسته به روش تولید هر تولیدکننده و کیفیت نهایی آن نایلون متغیر است. بهتر است با صرف اندک هزینه بالاتر، محصولی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی داشته باشد، تا از ایجاد ضررهای مالی احتمالی جلوگیری شود.

نکات مهم در انتخاب نایلون کشی گلخانه

حال که با هزینه پلاستیک کشی گلخانه و عوامل تاثیر گذار بر آن آشنا شده‌ ایید، ما در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به شما در انتخاب نمونه مناسب این محصول کمک می‌کند تا در هنگام تهیه آن دچار سردرگمی نشوید.

  • حتما پیش از انتخاب این پوشش نایلونی، محصولاتی که در این فضا کشت می‌شود، شرایط آب و هوایی، نوع خاک و دیگر مسائل تاثیرگذار بر فرآیند رشد یک محصول را به فروشنده توضیح دهید تا گزینه‌های متناسب با نیاز شما را پیشنهاد دهد.
  • در صورتی که قصد دارید محصولی خاص و حساس کشت کنید، قبل از تهیه پلاستیک کشی گلخانه، با کارشناسان و مهندسان کشاورزی مشورت کنید تا به شما در انتخاب یک پوشش مناسب کمک کنند.
  • سعی کنید برای سفارش این محصول به صورت مستقیم با تولیدکنندگان وارد مذاکره شوید تا محصولی مطابق با نیاز خود تهیه کنید. در صورتی که محصول مورد نظر شما از پیش موجود نباشد، می‌توانید به راحتی آن را سفارش دهید.
  • در صورت امکان، مقداری از نایلون تولیدی یک مجموعه را به آزمایشگاه ببرید و بعد از بررسی کیفیت و اطمینان کافی از محصول، آن را به مقدار مورد نیاز تهیه کنید.
  • معمولا نایلون‌های حاوی افزودنی، تاریخ مصرف دارند. بنابراین به این تاریخ توجه کنید و میزان ماندگاری آن را بسنجید.
  • برای کاهش هزینه نایلون کشی گلخانه، نمونه‌های درجه 2 یا 3 هم موجود هستند که کیفیت نمونه درجه 1 را ندارند. بهتر است برای تهیه این نوع نایلون کشی جوانب مختلف و اثرات احتمالی آن را بررسی کنید. زیرا طول عمر نایلون گلخانه ممکن است به شدت کاهش یابد.

جمع بندی

نایلون عریض گلخانه‌ای یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت کشاورزی است که در بخش‌های مختلف از آن برای کشت گستره وسیعی از محصولات، استفاده می‌شود. این نایلون از مزایا زیادی چون حمل و نصب آسان، ابعاد و ضخامت قابل تغییر، امکان افزودن ویژگی‌های جدید با استفاده از افزودنی و… برخوردار است. هزینه پلاستیک کشی گلخانه وابسته به موارد ذکر شده، متنوع است و به صورت روزانه تعیین می‌شود. ما در این مقاله به طور کامل با این پوشش گلخانه و ویژگی‌های آن آشنا شدیم و با ارائه نکات مهم در انتخاب این کالا، سعی کرده‌ایم به شما در انتخاب نوع مناسب آن کمک کنیم.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست