بر خلاف پانل‌های پلی کربنات یا شیشه، نایلون گلخانه ​​باید کشیده شده و به چارچوب گلخانه متصل شود. برای جلوگیری از وزش باد به اطراف و احتمالاً پاره شدن، نایلون باید محکم نصب شود. بسیاری از افراد به دلیل ارزان بودن و نصب راحت به سراغ نایلون‌های گلخانه می‌روند. برای اینکه بتوانید در نصب پلاستیک گلخانه موفق عمل کنید، باید به روش‌ها و نکات مهم در انجام این فرآیند توجه کنید. در این بررسی به شما آموزش نحوه نصب نایلون گلخانه را ارائه می‌دهیم.

مراحل نصب نایلون گلخانه

نایلون یک پلاستیک انعطاف پذیر و سبک وزن است که برای پوشش ساختار گلخانه استفاده می‌شود. نصب نایلون آسان، کم مصرف و ارزان است. مانند پانل‌های شیشه ای یا پلی کربنات، نایلون از گلخانه در برابر عناصری مانند باران و باد محافظت می‌کند. این محصول بسیار بادوام است و می‌تواند تا سه فصل رشد دوام بیاورد.

هنگامی که می‌خواهید فرآیند نصب پلاستیک گلخانه را شروع کنید، مهم است از افراد بیشتری برای انجام این کار دشوار کمک بگیرید. مهم است که نصب نایلون را در روزی انجام دهید که هوا آرام است و باد نمی‌وزد. قبل از انداختن نایلون، ابتدا باید آن را روی ساختار گلخانه نصب کنید. مراحل نصب نایلون گلخانه به شرح زیر هستند:

کشیدن نایلون روی قاب گلخانه

چارچوب گلخانه باید صاف و عاری از هرگونه ساییدگی باشد. خواه این سازه از فلز، نایلون یا چوب ساخته شده باشد، می‌توانید از فوم نوار سفید برای صاف کردن سطح یا سنباده زدن آن استفاده کنید. یک قاب صاف از سایش و پارگی بیش از حد نایلون گلخانه جلوگیری می‌کند.

مراحل کشیدن نایلون روی قاب گلخانه به شرح زیر هستند:

  • رول نایلون گلخانه خود را در یک انتهای گلخانه قرار دهید.
  • انتهای رول نایلون را تا کنید و یک گره محکم در اطراف آن بزنید تا مطمئن شوید که به درستی محکم شده است. نایلون را به عقب برگردانید و این بار یک گره در قسمت زیرین آن بزنید.
  • طنابی را دور گره سفت کنید و آن را روی ساختار گلخانه تا انتهای دیگر بکشید.
  • فردی که در انتهای دیگر گلخانه ایستاده است، می‌تواند فشار را از روی نایلون کم کند تا فرد در انتهای دیگر، بتواند نایلون را از مرکز تونل گلخانه بکشد. این کار به نایلون اجازه می‌دهد تا در دو طرف راست و چپ سازه در طول‌های مساوی باز شود.
  • به کشیدن نایلون در تمام طول سازه، تا انتهای دیگر قاب گلخانه ادامه دهید.

نکته: برای ساخت قاب از لوله‌های پی وی سی استفاده نکنید زیرا با نایلون سازگاری ندارند و در اثر تابش نور خورشید باعث خرابی نایلون می‌شوند.

محکم کردن نایلون گلخانه

اکنون که نایلون را روی کل سازه کشیده‌اید، حالا زمان محکم کردن پوشش رسیده است. اگر نایلون شما محکم بسته شده باشد، هنگام وزش باد زیاد حرکت نمی‌کند و باعث کاهش ساییدگی نایلون می‌شود. این مهم همچنین می‌تواند تنش وارد شده به قاب گلخانه را کاهش می‌دهد. جهت محکم کردن و نصب نایلون گلخانه مراحل زیر را انجام دهید:

  • مطمئن شوید که تمامی گلخانه با نایلون پوشیده شده است.
  • حالا با استفاده از سیم مفتول، نواحی که نایلون با قاب تماس دارد را به هم متصل کنید.
  • مهم است که پوشش نایلون به خوبی کشیده شده باشد و هیچ قسمتش شل نباشد.
  • سیم مفتول را در تمامی نواحی اعم از پایین قاب، وسط و قسمت تاج گلخانه به نایلون وصل کنید.

برای گلخانه‌های بسیار بزرگ توصیه می‌شود که به هر گوشه نایلون طناب ببندید و روی کل سازه بیندازید. طناب‌ها را بگیرید و نایلون را روی گلخانه بکشید. مطمئن شوید که طول نایلون در هر دو طرف برابر است. مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید که نایلون هنوز محکم در جای خود قرار دارد. اگر متوجه شدید که نایلون کمی شل است، مجبور هستید دوباره نایلون را بکشید.

پلاستیک گلخانه چقدر باید محکم باشد؟

نایلون‌های گلخانه ​​با تغییر شرایط آب و هوا منقبض و منبسط می‌شوند. در دمای بالا، نایلون منبسط شده و در دمای پایین‌تر منقبض می‌شود. کشش نایلون‌های گلخانه برای سفت شدن آن ضروری است. با این حال، کشش بیش از حد می‌تواند باعث شود که در روزهای سرد سال نایلون پاره شود. پس از نصب نایلون گلخانه، آن را به سمت پایین بکشید تا کشش روی نایلون افزایش یابد.

هنگامی که از کشش راضی هستید، از پیچ‌های معمولی برای اتصال نایلون به قاب استفاده کنید. این پیچ‌ها عالی هستند زیرا زمانی که نایلون کشیده می‌شود، به راحتی قابل جدا شدن هستند. اجازه دهید نایلون از هر طرف گلخانه به اندازه یک یا دو متر امتداد پیدا کند. برای پوشاندن نایلون اضافی روی زمین از خاک استفاده کنید و نایلون اضافی را در خاک پنهان کنید. لطفا توجه داشته باشید که پلاستیک گلخانه را فقط به اندازه کافی محکم بکشید تا از تجمع آب جلوگیری شود.

کلام آخر

اگرچه ممکن است روش نصب نایلون گلخانه ساده به نظر برسد اما نصب نایلون روی گلخانه باید با دقت انجام شود. نکته مهم این است که ببینید پلاستیک گلخانه به خوبی در جای خود سفت شده است تا در اثر باد و شرایط جوی بد (باد و باران شدید) سالم بماند. در نهایت، تنش روی قاب بیش از حد خواهد شد و ممکن است مجبور شوید نصب نایلون را دوباره انجام دهید. همیشه سعی کنید نایلون باکیفیتی خریداری کنید و با نصب اصولی آن روی گلخانه، از یک پوشش قوی و مطمئن بهره مند شوید.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست