راه اندازی گلخانه نه تنها یک ایده فوق العاده برای یک پروژه خانگی است، بلکه راهی خوب برای داشتن یک سبک زندگی پایدار و سازگار با محیط زیست است. گلخانه محیطی است که در آن گرما و رطوبت حفظ می‌شود تا به محصولات، گل‌ها و سایر گیاهان اجازه رشد و نمو دهد. بسیاری از گیاهان فقط در هوای گرم می‌توانند رشد کنند، اما گلخانه امکان رشد را در تمام طول سال فراهم خواهد کرد. از آنجایی که گلخانه‌های ساخته شده از فایبرگلاس و شیشه مقرون به صرفه نیستند، نایلون گلخانه سبز می‌تواند‌ انتخاب بهتری باشد. در این بررسی به طور کامل ویژگی و کاربرد نایلون گلخانه سبز صحبت می‌کنیم.

نایلون گلخانه سبز چیست؟

نایلون سبز را باید بعد از نایلون شفاف جزء محصولات با سفارش بالا جهت کاربردهای کشاورزی و گلخانه‌ای دانست. این نایلون به دلیل دفع برخی از خواص مضر نور خورشید استفاده می‌شود. مهمترین خصوصیت پوشش گلخانه سیز این خواهد بود که حداکثر نور خورشید و گرما را به گیاه می‌رساند. هیچ کدام از انواع پوشش‌های گلخانه نمی‌توانند نور و حرارت به طور کامل منتقل کنند، زیرا در هر صورت مقداری نور توسط پوشش منعکس یا جذب می‌شود. برای رنگ کردن نایلون سبز گلخانه از افزودنی مستربچ استفاده می‌شود. نایلون‌های رنگی بدون مواد افزودنی مقداری نور مضر خورشید را دفع می‌کنند. دلیل انتخاب رنگ سبز به دلیل کارهای گلخانه‌ای و کشاورزی است که بیشترین رنگ مربوط به این کلاس است.

ویژگی نایلون گلخانه سبز

برخی از ویژگی‌های نایلون گلخانه سبز عبارتند از:

  • نایلون گلخانه طوری طراحی شده است که امکان انتقال نور خورشید را فراهم کرده و در عین حال نور را پخش می‌کند تا توزیع یکنواخت در گلخانه را افزایش دهد. این کار به ایجاد شرایط بهینه برای رشد گیاه کمک می‌کند.
  • نایلون گلخانه با کیفیت اغلب با تثبیت کننده‌های UV درمان می‌شود تا از مواد در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت شود. تثبیت UV با جلوگیری از تخریب و زرد شدن پلاستیک به افزایش عمر پلاستیک کمک می‌کند.
  • نایلون گلخانه با به دام انداختن گرما به بازده حرارتی گلخانه کمک می‌کند. این ماده ممکن است خواص خاصی برای کنترل میزان تابش مادون قرمز خارج شده داشته باشد و به حفظ محیط گرم برای گیاهان کمک کند.
  • نایلون گلخانه معمولاً از مواد بادوام مانند پلی اتیلن ساخته می‌شود. این ماده به دلیل استحکام و مقاومت در برابر پارگی، سوراخ شدن و تخریب در طول زمان انتخاب شده است.
  • برخی از نایلون‌های گلخانه‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نور را به طور یکنواخت در سراسر گلخانه پخش می‌کنند. علاوه بر این، خواص بازتابی ممکن است برای بازگرداندن نور خورشید به گیاهان و به حداکثر رساندن فتوسنتز ترکیب شود.
  • نایلون گلخانه سبز ممکن است دارای افزودنی‌های ضد تراکم باشند که تشکیل قطرات تراکم را در سطح داخلی کاهش می‌دهد. این موضوع به حفظ محیط بهینه در داخل گلخانه کمک می‌کند.
  • برخی از نایلون‌های گلخانه‌ای دارای پوشش ضد چکه هستند تا تشکیل قطرات آب را به حداقل برسانند. این پوشش به جلوگیری از ریزش قطرات آب روی گیاهان کمک می‌کند و خطر بیماری‌های ناشی از رطوبت اضافی را کاهش می‌دهد.
  • نایلون گلخانه ممکن است دارای خواص مادون قرمز باشد که بر تعادل نور و گرما در گلخانه تأثیر می‌گذارد. این موضوع می‌تواند به تنظیم دما و بهره وری انرژی کمک زیادی کند.

نحوه انتخاب نایلون گلخانه سبز

موادی که از گلخانه شما محافظت می‌کنند دائماً در معرض عناصر آب و هوایی قرار می‌گیرند. باران‌های شدید، باد شدید و بارش برف می‌توانند تأثیر زیادی بر یکپارچگی گلخانه داشته باشند. حتی نور مستقیم خورشید دوست همه پلاستیک‌ها نیست، زیرا بسیاری از نایلون‌ها پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور UV می‌توانند شکننده شوند.

یک پارگی روی نایلون گلخانه سبز می‌تواند اثربخشی آن را کاهش دهد، بنابراین توصیه می‌کنیم روی نایلونی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید که در آزمون زمان مقاومت کند. انتخاب نایلونی که با مواد قوی ساخته شده باشد، شما را از صرف هزینه مداوم برای تعمیرات گلخانه خود نجات می‌دهد.

گلخانه‌های مدرن با استفاده از مواد شفاف نتایج بهتری را ارائه می‌دهند. بسیاری افراد متوجه می‌شوند که هنگام انتخاب نایلون گلخانه سبز، خرید محصولی شفاف‌تر بهتر است. نور خورشید باید بتواند به گیاهان داخل گلخانه برسد تا آنها بتوانند فرآیند فتوسنتز را طی کنند. هدف لزوما این نیست که تا حد امکان نور خورشید را به گلخانه خود وارد کنید، بلکه در مورد یافتن تعادل است.

پیدا کردن تعادل مناسب بین ضخامت و شفافیت هنگام انتخاب پلاستیک مناسب برای پوشش گلخانه شما امری کلیدی است. برخی از گیاهان به نور خورشید کافی برای زنده نگه داشتن آنها نیاز دارند، اما نه به اندازه‌ای که خشک شوند یا بسوزند. سایر گیاهان تا جایی که می‌توانند به نور خورشید نیاز خواهند داشت.

قیمت نایلون گلخانه سبز

برای رنگ آمیزی نایلون گلخانه از افزودنی مستربچ استفاده می‌شود که باعث می‌شود نایلون شفاف یا بی‌رنگ با رنگ مورد نظر شما تولید شود. تفاوت قیمت با نایلون ساده گلخانه‌ای در افزودنی مستربچ برای رنگرزی نایلون است که تفاوت قیمت آن زیاد نیست.

کلام آخر

استفاده از نایلون سبز برای پوشش گلخانه روشی است که برای نسل‌ها کارآمد بوده است. این نایلون قیمت کمی دارد و ارزش سرمایه گذاری بالایی را ارائه می‌دهد. نایلون گلخانه سبز می‌تواند‌ به اندازه پوشش‌های فایبرگلاس بادوام باشند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قاب گلخانه خود را کاملاً بپوشانید و آنها را در نقاط استراتژیک محکم کنید تا مطمئن شوید که گلخانه شما تا حد ممکن محکم است. برای خرید نابلون گلخانه سبز می‌توانید از وبسایت آذین پلاست اقدام کنید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست