ساخت استخر به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که مهم‌ترین عامل در فرآیند ساخت آن، جلوگیری از نشت و هدر رفتن آب است. صنعت پلاستیک با پیشرفت روزافزون خود قادر است نایلون‌های عریضی برای استخر تولید کند که از نفوذ آب به دیواره و کف استخر جلوگیری کند و به عنوان یک عایق، آب موجود در استخر را حفظ کند. همچنین این روش نسبت به روش‌های دیگر جلوگیری از نشت آب استخر، صرفه اقتصادی بیشتری دارد و با سهولت نصب، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی نایلون استخر و ویژگی‌های آن بپردازیم.

آشنایی با نایلون استخر

یکی از مهم‌ترین چالش‌های ساخت استخر، عایق بندی آن است که از نشت آب کف و دیواره آن جلوگیری کرده و مانع از هدر رفت می‌شود. راهکارهای مختلفی چون سیمان، ایزوگام، آجر چینی، بتن مسلح و… برای عایق بندی وجود دارد اما با تولید نایلون استخر، جایگزین به صرفه و مناسب‌تری برای حل این مشکل یافت شده است. پلاستیک استخر ورق ژئوممبران پلی اتیلن سبک یا سنگین HDPE است که با وجود افزودنی‌ها، از ویژگی‌های بسیاری چون انعطاف پذیری، مقاومت کششی و… برخوردار می‌شود. پلاستیک استخر به دو صورت سفارشی یا از پیش آماده موجود است تا شما محصولی مطابق با نیاز خود تهیه کنید. معمولا نایلون استخر در عرض‌های 1 تا 24 متر در رنگبندی متنوع مشکی، سفید، آبی و… در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. برای تهیه نایلون استخر تنها کافیست که نیاز و ابعاد موردنظرتان را شناسایی کنید و سپس با شرکت‌های تولیدکننده برای انتخاب نوع مناسب این نایلون پرکاربرد وارد مذاکره شوید.

ویژگی‌های پلاستیک استخر

همانطور که پیشتر اشاره شد، روش‌های مختلفی برای عایق بندی استخر وجود دارد. اما با تولید پلاستیک استخر، استفاده از این محصول به نوعی جایگزین دیگر روش‌ها شده است. تنها دلیل این اتفاق، وجود ویژگی‌های منحصربه‌فرد پلاستیک استخر است که مزایا بسیاری برای استفاده کنندگان به همراه دارد.

  • جلوگیری از نشت آب
  • مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت در برابر پارگی، سوراخ شدن و کشش
  • سهولت حمل و نصب
  • وزن سبک
  • عمر بالا
  • هزینه پایین تهیه و نصب
  • افزایش سرعت ساخت استخر

و در نهایت می‌توان به کاهش هزینه اجرا استخر اشاره کرد که در این حالت مشتریان با صرف هزینه کمتر، استخری مقاوم و بدون هدر رفت آب خواهند داشت.

کاربرد نایلون کاور استخر

نایلون کاور استخر با ویژگی‌های بسیار خود، علاوه بر احداث استخر‌های خانگی، کاربردهای گسترده تری نیز دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استخر پرورش ماهی
  • صنعت کشاورزی
  • استخر شنا مکان‌‌های عمومی
  • حوضچه‌ها و جکوزی
  • استخر صنعتی
  • روکش استخر روباز جهت جلوگیری از تبخیر و آلودگی آب
  • و به طور کلی تمامی مکان‌های جمع آوری آب

جمع آوری میزان مشخصی از آب یکی از نیازهای مهم در صنایع مختلفی چون کشاورزی است که باعث تامین نیاز آب صنایع می‌شود. بنابراین وجود پلاستیک استخر با نصب سریع و آسان، امکان احداث راحت فضایی مناسب برای جمع آوری آب مورد نیاز صنایع را فراهم می‌کند. همچنین این نوع نایلون با وجود قیمت مناسب و ویژگی‌های مختلف در هر شرایطی قابل استفاده است.

تولید نایلون استخر

پلاستیک استخر نیز مانند تمامی محصولات پلاستیکی دیگر، طی مراحل مختلف با استفاده از دستگاه‌ها تولید می‌شود. برای تولید این محصول در ابتدا مواد اولیه وارد قیف دستگاه اکسترودر شده تا با هم ترکیب شوند. در مرحله بعد مواد به سمت سیلندر و المنت‌های حرارتی منتقل شده تا در برابر گرما ذوب شوند. مواد ذوب شده با حرکت ماردون به انتهای دستگاه منتقل می‌شوند. در قسمت نهایی مواد مذاب به شکل ورقه‌های نازک خنک شده و شکل می‌گیرند. محصول شکل گرفته همان نایلون استخر است که مشخصات فیزیکی آن از قبل طبق نیاز مشتری انتخاب شده است. در واقع این محصول مطابق با نیاز مشتری، نهایتا در ابعاد، ضخامت، رنگ و… اختصاصی حاضر می شود.

خرید نایلون استخر

دو عامل مهم در خرید نایلون استخر، قیمت و کیفیت آن است که شناسایی این عوامل با شناخت و بررسی فاکتورهایی چون ابعاد، ضخامت، افزودنی‌ها، مواد اولیه و… محصول حاصل می‌شود. نایلون استخر به طور کلی در سه درجه کیفی قابلیت تولید دارد. نمونه‌های درجه یک که از مواد نو تهیه می‌شوند، از مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار هستند و در عین حال قیمت بیشتری هم دارند. در حالی که نمونه‌های درجه دو و سه از مواد بازیافتی تهیه شده و قیمت پایین و مقرون به صرفه‌ای دارند. اما عملکرد این نوع نایلون اندکی از نمونه قبلی ضعیف‌تر است و ممکن است طول عمر کمتری داشته باشد. در تولید نایلون استخر و هر نوع فیلم نایلونی دیگر، می‌توان وابسته به شرایط از مواد افزودنی جهت ارتقا سطح کیفیت محصول پلاستیکی استفاده نمود که یکی از افزودنی‌های مهم در نایلون کاور استخر، افزودنی ضد یو وی است. این افزودنی از نایلون در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کند تا در برابر آن دچار پوسیدگی نشود. در این حالت نایلون کیفیت خود را حفظ کرده و مدت زمان بیشتری عمر می‌کند. با توجه به نقش عایق بودن نایلون استخر، ضخامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ضخامت نایلون استخر باید بالا باشد تا در برابر فشارهای وارده از کف، دیواره و وزن بالا آب، دچار پارگی نشود. بنابراین در ابتدا شرایط محیطی و نیاز استخر را شناسایی کنید. سپس با در نظر گرفتن بودجه خود با شرکت‌های تولیدکننده وارد مذاکره شده و محصول مناسب را انتخاب کنید.

جمع بندی

ساخت و احداث استخر همواره با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عایق بندی کف و دیواره‌ها است. وجود نایلون استخر تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و با عمر بالا و قیمت ارزان مزایا بسیاری برای مشتریان به همراه دارد. ما در این مقاله با بررسی و شناخت نایلون استخر و ویژگی‌های آن، سعی کرده‌ایم به شما در خرید و انتخاب این کاور کمک کنیم. در نهایت می‌توانید با کمک از متخصصان این حوزه و مشاوران فروش شرکت‌های مختلف از جمله آذین پلاست، پلاستیک استخر باکیفیت را شناسایی کرده و از قیمت آن آگاهی یابید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست