نایلون بسته بندی علوفه یکی از انواع نایلون‌های کشاورزی جهت بسته بندی علوفه است، که از تجهیزات مهم برای پکینگ محسوب می‌شود. نایلون‌های علوفه باید مقاومت بالایی داشته باشند تا بتوانند به راحتی وزن بالا را تحمل کنند و در هنگام جابجایی و انتقال دچار پارگی  نشوند. در نتیجه کیفیت و مقاومت نایلون بسته بندی جهت بسته بندی علوفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نایلون کشاورزی یووی‌دار مخصوص بسته بندی علوفه

نایلون کشاورزی یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه یکی از تجهیزات مهم برای بسته بندی محسوب می‌شود. نایلون‌های علوفه باید مقاومت بالایی داشته باشند تا بتوانند به راحتی وزن بالا را تحمل کنند و در هنگام جابجایی و انتقال دچار پارگی  نشوند. در نتیجه کیفیت و مقاومت نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

چرا علوفه را بسته بندی می‌کنیم؟

سلامت علوفه و حفظ کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است و به موجب سلامت علوفه سلامت دام نیز تامین می‌شود، در نتیجه تغذیه دام باید مناسب باشد. غذای حیوانات مانند غذای انسان باید در شرایط خاصی نگهداری شود. این شرایط به حفظ کیفیت و ارزش غذایی علوفه کمک می‌کند. در چنین شرایطی مواد علوفه باید به کمک نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه حفظ و نگهداری شود.
این نایلون‌ها در واقع پل ارتباطی بین صنایع دامداری و دامپروری و صنایع تولید پلاستیک هستند.
علوفه پسماند‌های حاصل از مزرعه است که جهت تغذیه دام استفاده می‌شود، این پسماند‌ها شامل کنجاله پنبه، تفاله چغندر، ساقه و برگ ذرت، تفاله گندم، جو و برنج هستند. برای تولید علوفه و خوراک دام پسماندهای مزرعه جمع آوری می‌شود و سپس توسط نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه به دست مشتریان می‌رسد.

کیفیت و جنس نایلون کشاورزی  یووی‌دار 

نایلون کشاورزی از جنس پلی‌اتیلن است و به صورت چند لایه ساخته می‌شود، بنابراین باید نایلون مقاومت بالایی داشته باشد و ضخیم باشد. نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه در ابعاد زیاد و ضخامت بالا هزینه ی بالاتری را در بر دارد. در این نایلون‌ها مواد یو وی دار ضد اشعه مضر خورشید استفاده شده تا بتوان علوفه را در فضای باز انبار کرد. در این صورت نیاز به ساختمان یا انبار سر پوشیده نمی‌باشد.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه

ضخامت و مقاومت بالا

نایلون علوفه وزن بالایی را تحمل می‌کند و از این نظر نیز باید مقاومت بالایی داشته باشد. کیفیت بالای این نایلون مانع از پارگی آن در هنگام انتقال می‌شود.

رنگبندی متنوع

کشاورزان و دامداران معمولا برای بسته بندی علوفه و برنامه ریزی جهت تغذیه ی دام از رنگ نایلون‌ها کمک می‌گیرند و رنگ نایلون را به عنوان شاخصی برای جداسازی و طبقه بندی قرار می‌دهند.
از این جهت این نوع نایلون‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر طبقه بندی علوفه بر اساس رنگ نایلون‌ها، برای بسیاری از دامداران این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که نور خورشید به صورت مستقیم بر روی علوفه تابیده نشود.
در نتیجه نایلون‌ها به صورت 100 درصد رنگ پاشی می‌شوند. نایلون کشاورزی  یووی‌دار قادر به فیلتر کردن مواد مضر نور خورشید است به همین دلیل مناسب بسته بندی علوفه می باشد.

قابلیت چاپ

نایلون‌های علوفه، گاه برای استفاده‌های از پیش تعیین شده هستند و گاه این نایلون‌ها برای بسته بندی علوفه و ارائه ی آن‌ها برای فروش استفاده می‌شود. نایلون‌هایی که برای فروش هستند باید دارای چاپ مناسبی باشند. بر روی نایلون‌ها معمولا مشخصات محصول چاپ می‌شود. از این نظر موارد چاپ شده بر روی نایلون‌ها اهمیت بالایی دارد و در بالاتر رفتن میزان فروش محصولات موثر خواهد بود.

تنوع در اندازه

نایلون‌های کشاورزی در ابعاد و ضخامت‌های مختلف برای کاربردهای متنوعی تولید می‌شود. باید دقت شود هر چه ابعاد نایلون بالاتر رود ضخامت نیز باید افزایش یابد. زیرا نایلون‌هایی با ابعاد بالا برای نگهداری حجم بالایی از علوفه استفاده می‌شوند.
نایلون‌ها در ابعاد و ضخامت متفاوتی تولید می‌شوند. عرض نایلون کشاورزی 75، 50 و 25 و طول آن‌ها تا 1500 متر می‌باشد. در مورد ضخامت نایلون‌های کشاورزی می‌توان گفت بین 25 تا 27 میکرون متغیر هستند. برای بسته بندی 30 کیلوگرم علوفه به 150 گرم نایلون کشاورزی نیاز است. کیفیت نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه مواد درجه 2 و درجه 3 است و نیازی به استفاده از مواد درجه 1 در تولید نایلون‌های کشاورزی وجود ندارد.
به طور کلی می‌توان گفت در تولید نایلون‌های کشاورزی ابعاد و ضخامت‌های متفاوت در نظر گرفته می‌شود. برخی از این محصولات به صورت سفارشی و بر اساس نیاز‌های تولید کنندگان بزرگ تولید می‌شود.

ماشین و دستگاه بسته بندی علوفه

دو نوع بسته بندی علوفه وجود دارد

  1. مستقیم: بعضی از کشاورزان از ماشین کباین مجهز به دستگاه بسته بندی شیرینگ زمان برداشت بر روی زمین استفاده می‌شود.
  2. غیر مستقیم: اما بیشتر کشاورزان ایرانی از دستگاه های ثابت بسته بندی استقبال کرده اند

بررسی قیمت نایلون علوفه  یووی‌دار

تعیین قیمت نایلون با توجه به قیمت مواد اولیه صنایع پتروشیمی‌و براساس درجه ی نایلون انجام می‌ شود. برای تولید نایلون‌های کشاورزی معمولا از مواد درجه 2 و 3 استفاده می‌شود که قیمت پایین تری نسبت به نایلون‌های درجه 1 دارند. مواد درجه 1 چون برای خوراکی های که با انسان در ارتباط است ترکیبات مضر برای سلاامت انسان هاز از مواد پتروشیمی جداسازی شده است اما  نایلون کشاورزی برای بسته بندی علوفه استفاده می‌شود، پس نیازی به استفاده از مواد درجه 1 وجود ندارد.

مزایای استفاده از نایلون کشاورزی 

بسته بندی علوفه توسط این نایلون‌ها مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
1.    بسته بندی علوفه باعث انجام فرآیند تخمیر در علوفه می‌شود که همین عامل ارزش غذایی علوفه را بالا می‌برد.
2.    به کمک بسته بندی علوفه، هوای داخل علوفه تخلیه می‌شود و بدین صورت می‌توان علوفه را تا 2 سال نگهداری کرد.
3.    استفاده از نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه در حفظ تازگی علوفه تاثیر زیادی دارد.
4.    بعد از بسته بندی علوفه می‌توان آن‌ها را به راحتی جابجا نمود و تغییرات و شرایط آب و هوایی بر روی کیفیت علوفه تاثیر نامطلوبی نمی‌گذارد. رطوبت و نم در بسته بندی پلاستیکی علوفه نفوذ پیدا نمی‌کند.
5.    هزینه‌های نگهداری علوفه با این روش به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و با استفاده از نایلون نیازی به احداث سیلوهای خندقی نیست
6.    نایلون به دلیل خاصیت پلی‌اتلین در خاک تجزیه نمی شود و از طرف دیگر قابلیت ذوب مجدد و بازیافت دارد که می توان آن را باز آفرینی و در محصو.لی دیگر به کار برد.

نکات مهم در هنگام خرید نایلون کشاورزی

1) در هنگام خرید نایلون کشاورزی یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه به کیفیت رنگ پاشی توجه نمایید. بهتر است کیفیت رنگ پاشی به صورت 100 درصد باشد. این عامل مانع از تابش مستقیم نور خورشید به علوفه می‌شود. اگر نور خورشید مستقیما به علوفه بتابد می‌تواند کیفیت علوفه را کاهش دهد. علاوه بر آن تابش مستقیم نور خورشید به علوفه باعث سوختن علوفه شده و آن را پوک می‌کند.
2) آنچه در هنگام خرید نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه باید مورد توجه قرار گیرد، ضخامت و مقاومت بالای نایلون و نوع پلاستیک استفاده شده در آن است. مقاومت نایلون اهمیت زیادی دارد زیرا می‌خواهد وزن بالای علوفه را تحمل کند و در هنگام انتقال و جابجایی پاره نشود.
3)نکته دیگر به هنگام خرید نایلون علوفه قیمت آن است.  در قیمت گذاری نایلون‌ها هر چه ضخامت و مقاومت نایلون‌ها پایین تر باشد، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود. مواد اولیه ی مورد استفاده در تولید نایلون در قیمت آن تاثیر گذار است. لازم است یادآوری کنیم که نایلون‌های درجه 2 و 3 قیمت پایین تری نسبت به نایلون درجه 1 دارد، هر چند نیازی به استفاده از مواد درجه 1 در تولید نایلون کشاورزی وجود ندارد.

سوالات متداول در هنگام خرید نایلون بسته بندی علوفه

1.    از این نایلون‌ها برای نگهداری علوفه در چه مدت زمانی می‌توان استفاده کرد؟
نایلون‌های کشاورزی نهایتا 2 سال می‌توانند کیفیت علوفه را در حد مطلوبی نگه دارند.
2.    آیا رنگ بندی نایلون‌ها تاثیری بر کیفیت آن‌ها دارد یا خیر؟
این که از چه رنگی برای رنگ بندی نایلون‌ها استفاده شود مهم نیست و کیفیت تمامی‌رنگ‌ها یکسان است، اما آن چه اهمیت دارد، کیفیت رنگ پاشی است. رنگ پاشی 100 درصد بالاترین میزان کیفیت برای نگهداری علوفه را به همراه خواهد داشت.
علاوه بر آن قابلیت یووی مزیت مثبتی است که به کمک آن اشعه مضر خورشید فیلتر می‌شود تا آسیبی به علوفه وارد نشود.

3.    برای بسته بندی علوفه چه مقدار پلاستیک مورد نیاز است؟
میزان استفاده از نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه به صورت میانگین برای هر 30 کیلوگرم، 150 گرم پلاستیک است که این مقدار با توجه به ضخامت نایلون می‌تواند اندکی متفاوت باشد.
به طور کلی استفاده از نایلون کشاورزی  یووی‌دار جهت بسته بندی علوفه در مقایسه با سیلو کردن خوراک دام و استفاده از سیلوهای خندقی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
این در حالی است که بسته بندی علوفه، حمل و نقل و جابجایی آن را راحت تر می‌کند و از طرفی شرایط جوی مانند نم و رطوبت بر کیفیت علوفه تاثیری نداشته و علوفه  نسبت به سیلوهای خندقی در شرایط بهتری نگهداری می‌شود.
با توجه به مزایای مطرح شده، استقبال مشتریان از نایلون کشاورزی افزایش یافته است و کارخانجات متعددی اقدام به تولید نایلون کشاورزی  و در آینده بازیافت این نایلون ها خواهند داشت.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست