مشخصات مالچ پلاستیکی سیاه باعث شده است که این محصول به محصولی کاربردی برای کشاورزان و گلخانه‌داران تبدیل شود. خرید مالچ پلاستیکی سیاه برای باغداران بسیار مهم است زیرا که با استفاده از مالچ پلاستیکی سیاه علاوه بر حفظ رطوبت خاک، به دلیل ممانعت از رسیدن نور به خاک، از رشد علف‌های هرز نیز جلوگیری می‌کنند. در ادامه این مقاله از شرکت آذین پلاست کیمیا همراه ما باشید تا به معرفی انواع مالچ بپردازیم و عوامل تاثیر گذار در قیمت مالچ پلاستیکی سیاه را برای شما عزیزان شرح دهیم.

مالچ پلاستیکی سیاه چیست؟

به هر پوششی که بر روی سطح خاک قرار می‌‌گیرد، مالچ گفته می‌شود. از گذشته‌های دور کشاورزان و باغداران از مالچ پلاستیکی استفاده می‌کردند. آن‌ها مواد طبیعی مانند علوفه، کاه، کلش، پوست درخت، چوب خرد شده، برگ، خاک اره و دیگر موادی که به آسانی تجزیه می‌‌شوند را در اطراف گیاهان پخش می‌کردند. این کار به کنترل علف‌های هرز، حفظ رطوبت خاک و محافظت از ریشه‌ها کمک می‌کرد. مالچ پلاستیکی سیاه به صورت خطوط موازی در سطح خاک هموار و آماده شده قرار گرفته و لبه‌های آن به وسیله خاک یا شیء سنگین در حاشیه کناره خاک محکم می‌شود. روی این نایلون سوراخ هایی تعبیه شده که باعث می‌شود قسمت جوانه نشا بیرون از فیلم باقی بماند و به رشد خود ادامه دهد. مالچ پلاستیکی سیاه علاوه بر گرم کردن و حفظ رطوبت خاک، به دلیل ممانعت از رسیدن نور به خاک برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز نیز مناسب است. اوایل بهار و نیز قبل از شروع فصل رشد محصولات، بهترین زمان برای پوشاندن بستر زمین کشاورزی با مالچ پلاستیکی سیاه است.

انواع مالچ کشاورزی

نایلون مالچ انواع مختلفی دارد و بر اساس نیازهای هر محصول یا هر منطقه باید انتخاب شوند. مالچ‌ها عموما به دو نوع زیر دسته بندی می‌شوند.

  • مالچ آلی (بیولوژیک)

شامل مواد طبیعی همچون علف خشک، کاه، کلش، پوست درخت، چوب خردشده، برگ، خاک اره و کمپوست است.

  • مالچ غیر آلی (مالچ شیمیایی)

پوشش ‌هایی از جنس پلاستیک یا پلی‌اتیلن گفته می‌شود که بر روی خاک گسترده می‌شوند. این محصول برای جلوگیری از رشد گیاهان هرز و همچنین تبخیر آب از خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای مالچ پلاستیکی سیاه

نایلون‌های مالچ پلاستیکی سیاه مزایای منحصر به فردی دارد برخی از این ویژگی‌های مالچ پلاستیکی سیاه عبارتند از:

جلوگیری از رشد علف هرز

 نایلون مالچ سیاه رنگ، رشد علف‌های هرز را کاهش می‌دهد.

حفظ رطوبت و کاهش مصرف آب

مالچ به نگهداشتن رطوبت کمک می‌کند، مانع از تبخیر بیش از حد آب می‌شود و در نتیجه با استفاده از آن به دفعات آبیاری کمتری برای هیدراته نگه داشتن گیاهان نیاز خواهید داشت.

بهبود بافت خاک

مالچ به طرز چشمگیری بافت و ساختار خاک را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد مغذی آن بهتر حفظ می‌شود. همچنین مالچ با پوشاندن سطح خاک، مانع از فرسایش آن در اثر باد و دیگر اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی می‌شود.

جلوگیری از آفت

برخی از آفات و قارچ ‌ها توسط انواع خاصی از مالچ‌ها مهار می‌شوند.

حفاظت از ریشه گیاهان

استفاده از مالچ باعث می‌شود افراد در مسیرهای خاصی حرکت کنند و ریشه گیاهان ایمن باقی بمانند.

تنظیم یکنواخت دما

مالچ موجب یکسان سازی دما در تمامی باغ و زمین کشاورزی می‌گردد. از طرفی در فصل‌های سرد به خاک کمک می‌کند تا گرما را بهتر حفظ کرده تا عمر گیاهان افزایش یابد.

جلوگیری از سرمازدگی در زمستان

در روزهای سرد می‌توان انواع درخت و درختچه را در باغ با مالچ پوشاند و مانع از یخ زدن آن‌ها در هوای سرد شد.

تسریع رشد محصولات

نایلون مالچ انرژی خورشید را جذب کرده، خاک را گرم نگه می‌دارد و مانع از نفوذ سرما و آسیب به جوانه‌های گیاهان می‌شود و در نهایت سبب زودرس شدن محصولات کشاورزی در بازه زمانی هفت تا چهارده روزه خواهد شد.

کاهش هزینه‌ها

با استفاده از این نایلون مالچ می‌توانید هزینه‌های خود به جهت استفاده از سموم علف‌کش و آفت‌کش را کاهش دهید؛ همچنین مواردی که در بالا ذکر شد نهایتاً باعث کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی با استفاده از این پلاستیک می‌گردد.

کاهش آسیب‌ به لایه ازون

به هنگام استفاده از نایلون مالچ می‌توانید تا حد زیادی از آسیب‌زدن به لایه ازن بپرهیزید؛ چرا که با استفاده از مالچ خروج ترکیبات سمی گازهای گلخانه‌ای همچون متیل بروماید تا حد زیادی کاهش می ‌یابد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت مالچ پلاستیکی سیاه

عموما مواردی که در قیمت مالچ پلاستیکی سیاه تاثیرگذارند، عبارتند از مقدار سفارش مشتری، تعداد لایه‌های مورد نظر مشتری، افزودنی‌های اضافه شده به نایلون و غیره. حال که با عوامل تاثیرگذار در قیمت مالچ پلاستیکی سیاه آشنا شدیم، بهتر است در سفارش محصول خود دقت کنیم. با تماس با مشاوران شرکت آذین پلاست کیمیا، شما عزیزان می‌توانید علاوه بر مشاوره رایگان با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین نایلون گلخانه کیلویی را سفارش دهید تا متضرر نشوید.

خرید مالچ پلاستیکی سیاه

مالچ پلاستیکی در عرض‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود تا بتوانید با توجه به نوع محصول کشاورزی، بهترین خرید مالچ پلاستیکی سیاه را انتخاب کنید. شما مشتریان عزیز می‌توانید با کارشناسان شرکت آذین پلاست کیمیا، تماس بگیرید تا همکاران ما در هر گونه از سوالات و اقداماتی که میخواهید انجام دهید، شما را راهنمایی کنند. آذین پلاست کیمیا از مرحله سفارش تا تحویل محصول کنار شما همراهان همیشگی مراحل را طی می‌کند.

جمع بندی

با توجه به این‌که کیفیت مالچ پلاستیکی سیاه تاثیری مستقیم بر بازده کشت کشاورزان و گلخانه‌داران خواهد داشت، این محصول به محصولی کاربردی در این صنعت تبدیل شده است. خرید مالچ پلاستیکی سیاه برای کشاورزان امری حیاتی است زیرا که با استفاده از مالچ پلاستیکی سیاه می‌توان کیفیت و رطوبت خاک را افزایش داد و راندمان ظرفیت را بهبود بخشید. در این مقاله از شرکت آذین پلاست کیمیا، به معرفی انواع مالچ پرداختیم و عوامل تاثیر گذار در قیمت مالچ پلاستیکی سیاه را برای شما عزیزان شرح دادیم.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست