تفاوت استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک چیست؟

فرق استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک چیست؟

امروزه با افزایش توجه تولیدکنندگان به بسته بندی محصولات، ماشین‌آلات زیادی برای انجام این کار وارد بازار شده‌اند که هر کدام کارایی متفاوتی دارند. حجم وسیع اطلاعاتی که توسط سازندگان این ماشین آلات ارائه می‌شود، به نوعی انتخاب دستگاه مناسب را دشوار کرده است. اما از میان تمام دستگاه‌های موجود در بازار، دو نمونه دستگاه استرچ پالت و دستگاه شیرینگ پک پرفروش‌ترین دستگاه‌ها در حوزه بسته بندی محصولات هستند. ما در این مقاله قصد داریم با این دو دستگاه محبوب آشنا شده و تفاوت میان آن‌ها را بررسی کنیم. تا انتها مقاله همراه ما باشید تا به شما در انتخاب درست میان این دو دستگاه، کمک کنیم.

آشنایی با دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت دستگاهی است که با استفاده از روکش پلاستیکی چندلایه، محصولات را به طوری بسته بندی می‌کند که از صدمه دیدن آن‌ها جلوگیری ‌شود. رول‌های پلاستیکی موجود در این دستگاه در جنس‌های متنوعی چون PVC، PVdc و… هستند که با توجه به شرایط می‌توان از انواع آن در ابعاد و ضخامت مختلف استفاده کرد. یکی نکات مهم در انتخاب روکش پلاستیکی، استحکام کششی آن است که تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی بسته بندی محصولات دارد. تفاوت استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک بسیار زیاد است و فقط به شکل ظاهری ختم نمی‌شود. استرچ پالت، رول فیلم پلاستیکی را در خود نگه می‌دارد و می‌تواند به دو صورت آن را دور پالت بپیچاند. در حالت اول دستگاه استرچ پالت رول را به دور پالت ثابت شده، می‌چرخاند و در حالت دوم، پالت روی یک میز گردان قرار می‌گیرد و دستگاه، رول پلاستیکی را ثابت نگه می‌دارد. در هر دو حالت پلاستیک به خوبی به دور پالت پیچیده می‌شود و از ورود گرد و غبار و آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

آشنایی با دستگاه شیرینگ پک

شیرینگ پک نوعی دستگاه بسته بندی است که روکش پلاستیکی یا همان نایلون شیرینگ را با استفاده از حرارت به دور محصول می‌چسباند. بسته بندی با استفاده از این دستگاه علاوه بر محافظت از کالا و زیبایی محصولات، نظم قرار دادن محصولات را در کنار هم بیشتر می‌کند. جابه‌جایی محصولات با بسته بندی شیرینگ بسیار راحت‌تر است و احتمال آسیب در برابر حوادث احتمالی را کاهش می‌دهد. دستگاه شیرینگ پک در دو مدل اتوماتیک و غیر اتوماتیک وارد بازار می‌شود که شما می‌توانید وابسته به حجم کار و شرایط حاکم، از انواع آن استفاده کنید. از دستگاه شیرینگ معمولا برای بسته بندی محصولاتی چون مواد غذایی، بطری آب معدنی، نوشیدنی‌ها و… استفاده می‌شود که از یک بسته بندی اولیه برخوردار هستند.

تفاوت استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک

حال که با این دو دستگاه آشنا شده اید، نوبت به بررسی فرق استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک می‌رسد. این دو دستگاه در قسمت‌های مختلفی چون نوع حرارت، بسته بندی، شفافیت و… با هم تفاوت دارند که به شرح زیر شناخته می‌شوند.

روش بسته بندی

شیرینگ پک معمولا برای بسته بندی کالاهایی که از قبل بسته بندی ابتدایی دارند، استفاده می‌شود و نمی‌تواند محصولات حجیم را بسته بندی کند. اما استرچ پالت برای محصولات بزرگی چون لوازم خانگی کاربرد دارد. همچنین بسته بندی مواد غذایی به صورت روی هم چیده هم به وسیله این دستگاه انجام می‌شود. از دیگر تفاوت‌ استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک می‌توان گفت که دستگاه شیرینگ پک وابسته به نوع آن، بسته بندی محصولات را با استفاده از حرارت انجام می‌دهد. به طوری که رول‌های پلاستیکی به دور محصول جذب می‌شوند. اما دستگاه استرچ پالت بدون نیاز به حرارت بسته بندی محصولات را انجام می‌دهد.

میزان مقاومت بسته بندی

بسته بندی به وسیله دستگاه استرچ پالت به گونه‌ای است که از محصولات بدون بسته بندی اولیه به خوبی محافظت می‌کند و از خراش‌های حین حمل و نقل جلوگیری می‌کند. اما بسته بندی به روش شیرینگ پک برای محصولات کوچک‌تر استفاده می‌شود که احتمال ضربات شدید به آن‌ها بسیار کمتر است. بسته بندی به روش شیرینگ پک به وسیله لایه نایلون نازک‌تر و به صورت جذبی به دور محصول انجام می‌شود تا از آن در برابر ورود گرد و غبار، حشرات و آلودگی اطراف محافظت شود. اما استرچ پالت با پیچیدن چند دور روکش نایلونی به دور محصول، مقاومت آن در برابر ضربه را افزایش می‌دهد.

برندسازی

فرق استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک در قابلیت برند سازی این است که دستگاه شیرینگ پک می‌تواند بسته بندی را با لوگو شرکت یا تولیدی در رنگبندی مختلف انجام دهد. بنابراین محصولاتی که با استفاده از روش شیرینگ پک بسته بندی می‌شوند، از جذابیت بالاتری برخوردار هستند و کمک زیادی به برندسازی و حفظ اصالت کالا می‌کنند. اما استرچ پالت از این قابلیت برخوردار نیست و برای بسته بندی‌های ساده کاربرد دارد. پیشنهاد می‌شود شرکت‌های کوچک و نوپا برای برندسازی و جلب اعتماد مشتری، از روش شیرینگ پک برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند.

میزان شفافیت

تفاوت استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک در شیوه بسته بندی، باعث شده است که میزان شفافیت بسته بندی به وسیله این دو دستگاه متفاوت باشد. میزان شفافیت نایلون در بسته بندی شیرینگ بیشتر است و از دلایل آن می‌توان به اهمیت این بسته بندی در برندینگ و همچنین یک لایه بودن آن اشاره کرد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در بسته بندی به روش استرچ پالت، نایلون چند دور به دور محصول پیچیده می‌شود و تعداد لایه‌ها روی هم، باعث کاهش شفافیت پلاستیک می‌شود.

جمع بندی

تفاوت استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک به عوامل مختلفی چون شیوه بسته بندی، توان دستگاه، نوع حرارت و… وابسته است که ما در این مقاله به طور کامل با آن‌ها آشنا شدیم. برای انتخاب میان این دو دستگاه، شما باید به ظرفیت تولیدات، ابعاد، حجم و جنس محصولات خود توجه کنید. در صورتی که هدف شما از بسته بندی، جذابیت بیشتر و برندسازی باشد، ما به شما دستگاه شیرینگ پک را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر محصولات به بسته بندی برای محافظت در برابر عوامل مختلف نیاز دارند، استرچ پالت به شما در بسته بندی ایمن و مطمئن کمک می‌کند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست