پلاستیک‌ها و اقلام پلاستیکی نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند، اما شاید اهمیت هیچ یک به اندازه نایلون گلخانه‌ها نباشد. زیرا فضای گرم و مرطوب گلخانه‌ها که امکان تامین انواع سبزیجات را به صورت چهارفصل برای ما فراهم می‌کند، مدیون وجود همین نایلون‌ها است. در این میان ماده‌ای به نام افزودنی آنتی ویروس نقشی حیاتی بازی می‌کند، زیرا به تشکیل فضایی عاری از ویروس‌ها، باکتری‌ها و کپک‌ها کمک می‌کند و بدین صورت سلامت مواد غذایی ما را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

امروزه به دلیل افزایش هزینه دفع آفات گیاهی و تولید مجدد محصولات، استفاده از افزودنی ضد میکروب در نایلون گلخانه‌ها، نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است. از این رو ما در ادامه این مطلب از آذین پلاست قصد داریم بیشتر در مورد افزودنی نایلون گلخانه anti virus ، اثربخشی آن بر نایلون گلخانه و مزایای استفاده از آن صحبت کنیم.

افزودنی آنتی ویروس چیست؟

افزودنی انتی ویروس پلاستیک گلخانه جز مواد مهندسی شده‌ای است که به پلاستیک پوشش گلخانه‌ها اضافه می‌شود. افزودنی ضد میکروب برای مهار رشد میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها طراحی شده است. درواقع ماده فعال موجود در افزودنی نایلون گلخانه anti virus از رشد باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کند و خطر آلودگی متقابل را تا 99 درصد کاهش می‌دهد.

نحوه کارکرد افزودنی انتی ویروس پلاستیک گلخانه چگونه است؟

عوامل فعال در این ماده مانند یون‌های نقره، مس یا سایر ترکیبات شیمیایی، با سلول‌های میکروبی تعامل دارند. این تعامل و فعل و انفعال، عملکردهای حیاتی سلولی را مختل می‌کند و منجر به مهار میکروارگانیسم‌ها می‌شود. جالب اینجاست که خاصیت ضد میکروبی در تمام طول عمر مفید نایلون گلخانه‌ها باقی می‌ماند.

از آنجایی که محیط گرم و مرطوب گلخانه‌ها فضایی مناسب برای رشد و نمو کپک‌ها، قارچ‌ها و عناصر بیماری‌زا است، استفاده از افزودنی انتی ویروس پلاستیک گلخانه بسیار ضروری است.

فواید استفاده از افزودنی آنتی ویروس

استفاده از نایلون فرآوری شده با افزودنی آنتی ویروس، مزایای زیادی برای صاحبان گلخانه‌ها دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • مقاومت در برابر رشد عوامل بیماری‌زا

همان طور که گفتیم افزودنی نایلون گلخانه anti virus اجازه رشد و تکثیر باکتری‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها را بر روی نایلون پوشش گلخانه نمی‌دهد. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بیشتر بخارات داخل فضای گلخانه‌ها بر روی نایلون پوشش آن، تجمع پیدا می‌کنند و این شرایط را برای رشد میکروب‌ها و ویروس‌ها به راحتی فراهم می‌کند.

  • اثربخشی سریع

افزودنی ضد میکروب نایلون گلخانه تنها در عرض چند دقیقه و به صورت مداوم میکروب‌ها، ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را روی سطح نایلون از بین می‌برد و از آنجایی که این روند به صورت مدام تکرار می‌شود، عملاً سطح نایلون گلخانه را به یک سد مقاوم در برابر عوامل بیماری‌زا تبدیل می‌کند.

  • افزایش دوام نایلون گلخانه

استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه باعث افزایش دوام و عمر مفید آن می‌شود و احتمال لکه‌گیری، بروز بوی بد و تخریب زودرس نایلون گلخانه را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

  • کاهش هزینه‌های نگهداری از گلخانه

هزینه دفع آفات در فضای گلخانه‌ها بخش زیادی از هزینه‌های جاری گلخانه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و با اتلاف وقت نیروهای انسانی ارتباط مستقیم دارد. افزودنی ضد میکروب به دلیل کاهش رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زا، احتمال آلودگی محصولات گلخانه را به حداقل می‌رساند و از انتشار سریع بیماری در محیط گلخانه جلوگیری می‌کند.

از این رو تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های جاری گلخانه‌ها بازی می‌کند و هزینه زمان و نیروی انسانی را در این زمینه به حداقل می‌رساند.

  • افزایش کیفیت محصولات گلخانه‌ها

تکثیر آفات و عوامل بیماری‌زا در محیط گلخانه‌ها، علاوه بر اینکه گیاهان را به خطر می‌اندازد، باعث افت کیفیت و راندمان محصولات گلخانه می‌شود. اما افزودنی انتی ویروس پلاستیک گلخانه این مشکل را تا حد زیادی مرتفع می‌کند و به دلیل افزایش کیفیت محصولات گلخانه و راندمان آنها، تاثیر زیادی در افزایش سودآوری گلخانه‌ها دارد.

چرا باید نایلون حاوی افزودنی آنتی ویروس را انتخاب کنیم؟

اگر هنوز هم در زمینه انتخاب نایلون فرآوری شده با افزودنی نایلون گلخانه anti virus شک دارید، شاید این مطالعه عملی، شک و تردید شما را برطرف کند. در ایتالیا ویروسی به نام دهلی نو مانع از کشت کدو سبز در فضای باز می‌شد، به همین دلیل یک گروه تولیدکننده تصمیم گرفتند، این محصول را در یک گلخانه که نایلون پوشش آن حاوی افزودنی ضد میکروب بود تولید کنند.

با وجود اینکه در این گلخانه در ابتدا از روش‌های مختلفی برای مقابله با این مشکل استفاده شده بود، اما هیچ یک اثربخشی لازم را نداشتند و همچنان تلفات گلخانه بسیار بالا بود، تا اینکه برای پوشش آن از نایلون حاوی افزودنی آنتی ویروس استفاده کردند. نتایج کار حیرت‌آور بود، خیلی زود تعداد گیاهان مبتلا به این ویروس به شدت کاهش پیدا کرد. این بدان دلیل است که امکان انتقال ویروس بین گیاهان سخت شده بود. به تدریج بازده محصولات گلخانه اوج گرفت و نیروی انسانی مورد نیاز برای بررسی تلفات گیاهان گلخانه نیز کاهش پیدا کرد.

درنهایت بعد از مدت کوتاهی، بازده و کیفیت محصولات گلخانه رشد چشمگیری را تجربه کرد و همین نایلون‌های به ظاهر ساده باعث شدند که صاحب گلخانه از ضرردهی به سوددهی برسد.

جمع‌بندی

تنها این چند سطر کوتاه نشان می‌دهند که استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه تا چه حد لازم است و چه مزایای بی‌شماری دارد. سود حاصل از افزایش راندمان گلخانه‌ها و کیفیت محصولات آنها، به راحتی هزینه نایلون‌های حاوی افزودنی ضد میکروب را در کوتاه مدت پوشش می‌دهد. از این رو خرید این نوع نایلون‌ها یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و بصرفه محسوب می‌شود.

برای خرید نایلون حاوی افزودنی آنتی ویروس برای پوشش گلخانه‌ها، کافی است به وب‌سایت آذین پلاست مراجعه کنید. در این صورت می‌توانید علاوه بر استعلام قیمت، با کارشناسان ما نیز مشورت کنید. تمامی محصولات ما با استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و ماشین‌آلات به‌روز ساخته می‌شوند و علاوه بر طول عمر بالا، دارای تضمین کیفیت می‌باشند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست