یکی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین انواع روش بسته بندی در صنایع مواد غذایی، استفاده از استرچ پاور رپ است. سلفون استرچ پاور رپ با حداقل هزینه، می‌تواند به راحتی محصول غذایی مورد نظر را کاملا وکیوم کند. سلفون بسته بندی پاور رپ به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است. در ادامه این مقاله از شرکت آذین پلاست کیمیا همراه ما باشید تا ویژگی و کاربردهای استرچ  Power Wrapرا برای شما عزیزان شرح دهیم.

استرچ پاور رپ چیست ؟

در بخش بسته بندی واحدهای بزرگ صنعتی از سلفون بسته بندی پاور رپ (که نوعی نایلون چسبنده و کشسان است) استفاده می‌شود. فیلم استرچ از محصولات در برابر آسیب‌های محیطی و نیز ضربه در حین حمل و نقل و جابجایی محافظت می‌نماید و دور تا دور محصول را احاطه می‌کند. سلفون استرچ پاور رپ با توجه به خاصیت چسبندگی و شفاف بودن به عنوان یک بسته بندی اقتصادی و کم هزینه شناخته شده است و توجه تولیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

ویژگی و کاربرد سلفون بسته بندی پاور رپ

استرچ غذایی به عنوان پوشش انواع مواد غذایی برای محافظت از محصول در برابر عوامل خارجی همانند گرد و غبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استرچ‌ها با خاصیت کشسانی زیاد و چسبندگی بالا به همراه ویژگی ضد تعریض، به عنوان یک بسته بندی سریع و تمام عیار بدون هیچ درد سری شناخته شده است. برخی از کاربرد های این محصول برای بسته بندی مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی و شیرینی‌جات است.

سلفون بسته بندی Power Wrap  می‌تواند محصول غذایی مورد نظر را کاملا وکیوم کند. برخی از ویژگی‌های این محصول برای بسته بندی مواد غذایی عبارتند از:

براق و شفاف

هر سلفون غذایی که با مواد اولیه با کیفیت و دستگاه‌های به روز ساخته شده است به هیچ عنوان نباید کدر شود از همین رو باید محصول بسته بندی شده به کاملا واضح و براق نمایش داده شود.

کشسانی بالا

مفهوم کلی استرچ به معنای کشسانی بالا است و یکی از اصلی ترین کاربردهای استرچ غذایی هم همین مورد است. از همین رو اگر به خوبی کش نیاید یا با هر بار کش آمدن پاره شود نشانه کیفیت نامرغوب مواد اولیه است.

تولید استرچ بدون تعریق

یکی از بزرگ ترین مشکلات در سلفون‌های غذایی عرق کردن یا همان تعریق از داخل بسته بندی است که باعث ایجاد رطوبت و در آخر فاسد شدن مواد غذایی می شود اگر خاصیت ضد تعریق در این نوع بسته بندی ها اجرا نشود ضرر بزرگی برای محصولاتی همانند میوه یا دیگر مواد خوراکی خواهد شد.

انواع نایلون استرچ پاور رپ

فیلم استرچ از نظر میزان دخالت نیروی انسانی در پروسه بسته بندی به سه گروه استرچ هند رپ یا دستی،  استرچ پاور رپ یا نیمه اتوماتیک و استرچ سوپر پاور یا تمام اتوماتیک تقسیم می‌شود.

  • استرچ هند رپ یا دستی

این فیلم به طور مستقیم توسط افراد روی محصول اجرا می‌شود. این روش بسته بندی نیاز به منابع انسانی و صرف هزینه بالا دارد و کمتر در کارخانجات پیشرفته استفاده می‌گردد. معمولا از این فیلم در بسته بندی محصولاتی که برای جابجایی در مسافت نزدیک تعریف شده است استفاده می‌شود. این محصول ضخامت کمتری نسبت به فیلم استرچ ماشینی دارد و ضخامت آن عموما بین ۱۵ تا ۲۰ میکرون است.

  • استرچ پاور رپ یا نیمه اتوماتیک

این فیلم با استفاده از دستگاه‌های نیمه اتوماتیک مورد مصرف قرار می‌گیرد. نحوه کار با استرچ پاور رپ به این گونه است که ابتدا پالت روی صفحه گردان دستگاه استرچ کش قرار گرفته و در حالی که اپراتور دستگیره فیلم استرچ را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد، صفحه گردان با چرخش خود نایلون را به دور کالا می پیچد تا فرآیند استرچ کشی تکمیل گردد. فیلم استرچ پاور رپ در ضخامت‌های ۲۰ تا ۳۰ میکرون تولید می‌شود و یکی از مصارف عمده آن بسته بندی پالت‌های سبک وزن است.

  • استرچ سوپر پاور یا تمام اتوماتیک

سریع ترین و راحت ترین روش بسته بندی و پالت پیچ کردن محصول استفاده از فیلم استرچ سوپر پاور است. این نوع نایلون که با نام استرچ ماشینی هم شناخته می شود، در ضخامت‌های ۲۰ میکرون تا ۴۰ میکرون تولید شده و میزان کشش آن تا دو برابر بیشتر از نایلون پاور رپ است. فرآیند استرچ کشی با این نوع از نایلون در دستگاه‌های تمام اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود.

 

خرید سلفون بسته بندی پاور رپ

قیمت سلفون استرچ پاور رپ به عوامل متعددی مانند ضخامت، رنگ و قابلیت کشسانی آن بستگی دارد. شما همراهان گرامی، می‌توانید در هر ابعاد، ضخامت یا متراژی که نیاز دارید این محصول را از شرکت آذین پلاست کیمیا سفارش دهید. چاپ اختصاصی بر روی سلفون بسته بندی پاور رپ از دیگر عواملی است که تولیدکنندگان به آن توجه می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان با متخصصان ما، بهترین گزینه خود را انتخاب کنید.

جمع بندی

استرچ پاور رپ یکی از روش‌های بسته بندی است که توجه تولیدکنندگان را به خود جلب کرده است زیرا که محصول در برابر عوامل خارجی همانند گرد و غبار محافظت می‌شود. استفاده از رپ  سلفون استرچ پاور رپ بسیار اقتصادی است و با هزینه اندک، می‌توان از محصول محافظت کرد. در این مقاله از آذین پلاست کیمیا به بررسی سلفون بسته بندی پاور رپ و همچنین عوامل تاثیرگذار در قیمت استرچ پاور رپ پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارتباط با مشاوران شرکت آذین پلاست کیمیا به صفحه اصلی مراجعه کرده و با متخصصان ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست