نایلون لمینیت

نایلون پلاستیکی که امروزه سهمی زیادی در بسته بندی و حمل محصولات در صنایع مختلف دارد، در انواع متنوعی وارد بازار می‌شود. این نایلون‌ها برای نگهداری از محصولات و شکل گیری به حالت کیسه به دوخت‌هایی در قسمت‌های مختلف نیاز دارند تا از سقوط محصول درون آن جلوگیری کنند. بنابراین دوخت نایلون روشی برای افزایش کارایی نایلون پلاستیکی در بسته بندی و حمل کالاها است. انواع دوخت نایلون توسط دستگاه‌های مختلف در خطوط تولید امکان پذیر است که ما در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر نایلون دوخته شده و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

معرفی نایلون دوخته شده

معمولا گستره وسیعی از انواع نایلون‌های تولیدی و بسته بندی‌های پلاستیکی، برای تبدیل شدن به حالت  مناسب نگهداری محصول، نیاز به دوخت و یا پرس شدن دارند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام خرید آجیل، شخص مغازه دار برای جلوگیری از ریخته شدن آجیل درون پلاستیک، سر آن هم مانند قسمت پایین با استفاده از دستگاه پرس ببندد. به این حالت نوعی دوخت بر روی پلاستیک ایجاد می‌شود. روش‌های مختلفی برای تولید نایلون دوخته شده وجود دارد که با استفاده از دستگاه‌های متنوع انجام می‌شود. دوخت نایلون می‌تواند در تمامی جهت‌های نایلون صورت پذیرد تا از خروج محتویات درون نایلون جلوگیری شود. شما باید با توجه به اهمیت حفظ کیفیت محتویات درون نایلون دوخته شده از دستگاه‌هایی استفاده کنید که شما را به دوخت باکیفیت و محکم‌تری می‌رساند. در این صورت سلامت محتویات درون این نایلون‌ها تضمین می‌شود.

انواع دوخت نایلون

تولید کنندگان برای فروش نایلون دوخته شده، معمولا از انواع متنوع دوخت در این نایلون‌ها استفاده می‌کنند تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز خود، نوع موردنظر را خریداری کنند. به طور کلی انواع دوخت نایلون را می‌توان به بغل دوخت، ته دوخت، دوخت طولی، دو دوخت و دوخت لبه گرد خلاصه کرد که در ادامه به شرح دو نمونه پرکاربرد می‌پردازیم.

نایلون بغل دوخت

برای تولید این نایلون دوخته شده می‌توان از دستگاه‌های پیشرفته استفاده کرد که به آسانی ما را به محصول مورد نیاز می‌رسانند. روش تولید به این صورت است که بغل‌های نایلون با حرارت به یکدیگر متصل می‌شوند تا به یک ساک مناسب حمل محصول تبدیل شود. دستگاه‌های مختلفی برای تولید این محصول در بازار موجود است که شما می‌توانید با انتخاب یکی از انواع برتر آن به تولید ساک‌هایی با دوخت باکیفیت برسید.

نایلون ته دوخت

نایلون ته دوخت

دوخت نایلون به روش ته دوخت، معمولا برای صنایعی کاربرد دارد که کالا آن‌ها وزن زیادی دارد. ته دوخت بودن نایلون باعث می‌شود در برابر وزن زیاد محصولات مختلف تحمل زیادی داشته باشد و از پارگی نایلون و سقوط محتویات جلوگیری کند. این روش دوخت هم می‌تواند با استفاده از سیستم‌های پیشرفته به آسانی انجام شود. تنها نکته مهم در تولید نایلون ته دوخت، دقت بالا به هنگام دوخت زدن دستگاه است. در این صورت مقاومت نایلون در برابر وزن زیاد تضمین می‌شود.

انواع دستگاه دوخت نایلون

تولید و فروش نایلون دوخته شده به عوامل مختلفی وابسته است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بعد از انواع دوخت، دستگاه‌های دوخت هستند که بهتر است با آن‌ها هم آشنا شوید. دستگاه دوخت در مدل‌های مختلفی وارد بازار می‌شود که هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای رول‌هایی با جنس‌های متفاوت آلومینیوم، پلی اتیلن، سلفون و… استفاده شود. همچنین این محصول، یکی از ارکان اصلی خط تولید صنایع غذایی، دارویی، حبوبات، نان فانتزی، قطعات خودرو، لوازم الکتریکی و… است که معمولا در انتها خط بسته بندی قرار می‌گیرد. البته وجود این دستگاه در صنایع ضروری نیست و آن‌ها می‌توانند از نایلون‌های از پیش دوخته شده استفاده کنند. به طور کلی از پرکاربردترین انواع دستگاه دوخت نایلون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه دستی

این دستگاه به صورت رومیزی کاربرد دارد که در بسیاری از مغازه‌ها دیده می‌شود. با اتصال آن به برق و داغ شدن تیغه‌ها می‌توان لبه پاکت پلاستیکی حاوی محتویات را با بستن درب دستگاه و مکث چند ثانیه‌ای، دوخت. دستگاه دستی برای تولید نایلون دوخت شده در حجم کم و استفاده در منزل یا مغازه‌هایی چون عطاری، شیرینی و آجیل فروشی و… کاربرد دارد.

دستگاه دوخت پدالی

معمولا این دستگاه برای پاکت‌های بزرگ و کوچک در خط بسته بندی محصول استفاده می‌شود. ساز و کار دوخت پدالی مانند نمونه قبلی است و تنها تفاوت آن وجود پدال است که عملکرد دستگاه را نیمه اتوماتیک می‌کند. این دستگاه میتواند به دو صورت پدالی و میکروسوئیچ عمل کند. در حالت دوم می‌توان با کمترین فشار و با نیروی فیزیکی، دستگاه را برای ایجاد دوخت روی نایلون تحریک کرد.

دستگاه دوخت پرتابل دستی

برای تولید نایلون دوخته شده با استفاده از این دستگاه، شما باید درب پاکت را بین دو فک دوخت دستگاه قرار دهید تا با فشار دسته‌ها و حرارت المنت دستگاه، نایلون دوخته شود. این دستگاه امکان دوخت به طول 40 سانتی‌متر را دارد و می‌تواند برای دوخت پاکت با جنس‌های مختلف استفاده شود.

دستگاه دوخت ریلی

این دستگاه در دو نمونه افقی و عمودی در بازار موجود است که به علت ریلی بودن از سرعت بالایی برخوردار بوده و محدودیتی برای سایز پاکت و طول دوخت آن ندارند. معمولا دستگاه عمودی برای دوخت نایلون محتوی محصولات پودری یا مایع استفاده می‌شود تا از ریختن محتویات به بیرون پاکت جلوگیری شود.

بهتر است برای تولید نایلون دوخته شده، ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید و با در نظر گرفتن میزان محصولات تولید شده و مشخصات فیزیکی آن، نسبت به انتخاب دستگاه مناسب اقدام کنید.

جمع بندی

نایلون دوخته شده یکی از محصولات کاربردی در دنیا امروز است که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. دوخت محکم و باکیفیت این نایلون‌ها کمک بسیاری به حمل ایمن محصولات می‌کند و از آسیب به محتویات آن جلوگیری می‌شود. لازمه تولید نایلون دوخته شده باکیفیت، وجود دستگاه دوخت معتبر با عملکرد مناسب است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با انواع نایلون دوخته شده و دستگاه‌های پرکاربرد تولید آن آشنا کنیم. بهتر است برای انتخاب دستگاه و نایلون مورد نیاز خود، نیاز مجموعه را شناسایی کنید و با در نظر گرفتن مشخصات کالا تولیدی، برای خرید این تجهیزات اقدام کنید.

سوالات متداول

محصولات مشابه

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست