پاکت‌ها از جذاب ترین بسته بندی‌ها برای محصولات گوناگون بوده اند. یکی از موارد سفارشی سازی در خصوص پاکت‌های بسته بندی، افزودن کاست به آنهاست. افزودن کاست موجب افزایش گنجایش و همچنین ایستادگی پاکت می‌شود. شما می‌توانید برای خرید پاکت کاست دار از آذین پلاست اقدام کنید. همچنین برای بررسی قیمت پاکت بغل کاست می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

پاکت کاست دار چیست؟

از انواع پاکت هایی است که امکان پر شدن با دستگاه دویی پک را دارد. دستگاه دویی پک، دستگاهی برای پر کردن پاکت‌های متالایز کاست دار، کرافت و غیره هست که امکان پر کردن پاکت‌ها با محصولات گرانول، پودری و مایعات را فراهم می‌آورد. این پاکت‌ها از خانواده پاکت‌های ایستاده هستند و چون قسمتی از این پاکت‌ها کناره‌های پاکت هستند به آنها پاکت‌های کاست دار می‌گویند.

یکی از اصلی ترین ویژگی‌های پاکت‌های بسته بندی، تنوع بسیار بالای آنهاست.از همین رو میتوانید با توجه به نیازی که دارید بسته بندی منحصر به فرد و اختصاصی مورد نیاز خود را داشته باشید.برخی از متداول ترین روش‌های سفارش سازی قابل انجام روی پاکت‌های کاست دار عبارتند از:

  • تعبیه زیپ کیپ
  • تعبیه رگال (کلاه مکزیکی و سوراخ دار)
  • دسته دار
  • سوپاپ دار
  • باکس پوچ
  • پنجره دار(یک رو شفاف و طرحدار)

باتوجه به اینکه این پاکت‌ها ظاهری جذاب، بسیار مقاوم و قابلیت چاپ پذیری خارق العاده‌ای دارند، باعث شده این نوع بسته بندی در هر غرفه‌ای چشم مصرف کننده را به خود جذب کند. بنابراین مشتری نیازی به تعویض بسته بندی ندارد که تاثیری خوبی در فروش و برندسازی کسب و کارها خواهد داشت.

جنس ساخت پاکت کاست دار

پاکت‌های کاست دار بطور کلی از دو نوع متریال کرافت و پلاستیک ساخته میشوند. نوع کرافت کاهی رنگ بوده و بافتی کاغذی دارد.کاغذ کرافت مقاومت بالایی دارد و از دوام زیادی برخوردار است. با رنگ‌های قهوه‌ای یا سفید از سولفات خمیر پالپ در تنوع زیاد تولید می‌شود و با وزن‌های بیشتر از 40 گرم در بازار یافت می‌شود. لینگنین ترکیبی پیچیده در گیاهان چوبی به شمار می‌آید. لینگنین خمیر کاغذ کرافت نسبت به باقی کاغذ‌ها پایین‌تر است و رنگ طبیعی این کاغذ‌ها قهوه‌ای است. اما نوع پلاستیکی بر پایه پلیمر‌های صنعتی است. از این نوع معمولا برای بسته بندی مواد غذایی خشک مانند آجیل، میوه و سبزیجات خشک شده، آرد، حبوبات، چای ، قهوه ، شکلات، آبنبات و غیره استفاده می‌شود.

انواع پاکت کاست دار

برخی از پاکت‌ها از بغل داری کاست هستند که به آنها پاکت بغل کاست میگویند. برخی دیگر بخش‌های کاست دار آنها ته پاکت قرار می‌گیرد که به آنها ته کاست می‌گویند. نوع دیگری از پاکت‌های کاست دار وجود دارند که ویژگی‌های نوع اول و دوم را با هم شامل می‌شود، یعنی هم در قسمت بغل و هم ته آن درای کاست است که به آنها سه طرف کاست می‌گویند.

بطور کلی سه نوع کاست برای پاکت مورد استفاده قرار میگیرد که عبارتند از :

  1. پاکت ته کاست
  2. پاکت بغل کاست
  3. پاکت ته کاست + بغل کاست (پاکت سه طرف کاست)

به پاکت‌های بدون کاست که به صورت سه طرف دوخت خرده تولید می‌شوند و هیچ کاستی ندارند را پاکت سه طرف دوخت می‌گویند. اینکه کدام نوع از پاکت‌ها را برای محصولات خود در نظر بگیرید به هزینه و سلیقه شما بستگی دارد. هرچقدر جنس پاکت‌ها بهتر باشد، قیمت آنها نیز گران‌تر است. به طور کلی این پاکت‌ها می‌توانند از انواع نایلون، نایلکس CCP، OPP و کرافت ساخته شوند. همچنین از لمینت یا متالایزر نیز برای افزایش زیبایی این پاکت‌ها استفاده می‌شود. در پاکت‌های متالایزر از لایه نازکی از فلزی با قطر کم به کار برده می‌شود. اینکار زیبایی و امنیت این پاکت‌ها را افزایش میدهد

مزایای پاکت های کاست دار

از مزایای استفاده از پاکت‌های کاست دار، ایجاد یک بسته بندی لوکس و زیبا که باعث جلب توجه مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر محصول می‌شود. همچنین ایجاد وکیوم کامل برای محصول که از ورود هوا و رطوبت به درون آن جلوگیری می‌کند. سهولت در استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع بسته بندی مخصوصا از نوع زیپ دار آن است.

استحکام و محافظت خوب از مواد خوراکی و محصولاتی که در این پاکت‌ها پر میشوند یکی از مهمترین دلایل استفاده از پاکت کرافت کاست دار است. آجیل و خشکبار، حبوبات و محصولاتی با وزن‌های بالای 30 کیلوگرم نیز از پاکت‌های کاست دار استفاده می‌کنند. شکر، نمک، غلات، کود، سم، بذر، شکلات‌های دانه‌ای و انواع شیرینی‌ها، محصولات شیمیایی، بهداشتی و معدنی نیز در این پاکت‌ها پر می‌شوند. پودر قهوه نیز از مهمترین محصولاتی است که در این پاکت‌ها بسته بندی می‌شوند. صنعت بسته بندی با وجود این نوع پاکت‌ها بسیار پیشرفت کرده است.

این پاکت‌ها به شدت دوستدار طبیعت به شمار می‌آیند، چرا که تجزیه آنها مانند نایلون‌های پلاستیکی نیاز به گذشت سالهای طولانی ندارند. مقاومت پاکت‌های سفید از این نوع از رنگ زرد بیشتر است. رنگ‌های مختلف این پاکت‌ها در ارائه محصولات بصورت هدیه بسیار کمک کننده هستند. رنگ سفید کاهی این پاکت‌ها احساس نوستالژیک را در خریداران زنده می‌کند و طرفداران بسیاری را نیز دارد.

کاغذ‌های کرافت از نفوذ رطوبت و نور و هوا جلوگیری می‌کنند. به دلیل سازگاری این نوع بسته بندی‌ها با محیط زیست بسیاری از مردم در فروشگاه‌ها سراغ محصولاتی می‌روند که از این نوع بسته بندی استفاده کرده باشند. همچنین در چند سال اخیر کسب و کارهای زیادی از این موضوع استفاده کرده و با چاپ طرح‌های جذاب و مشتری پسند سعی در رونق فروش خود کرده‌اند.

خرید پاکت کاست دار از آذین پلاست

آذین پلاست به فروش پاکت کاست دار به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهند و فروش خود را بالا ببرند. شما می‌توانید برای خرید پاکت کاست دار از آذین پلاست و بررسی قیمت این محصولات بسته بندی با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست