نایلون کاور فرش چه کاربردی دارد؟

خرید نایلون فرش
خرید کاور نایلونی فرش

صنایع مختلف، همواره با چالش‌های متنوعی جهت بسته بندی و حمل محصولات روبه‌رو هستند. به خصوص در مواردی که ابعاد و اندازه کالا بزرگتر و شکل متفاوتی داشته باشد. در واقع با پیشرفت صنایع پلاستیک سازی و تولید فیلم‌های پلاستیکی، بسیاری از این قبیل مشکلات برطرف شده است. یکی از صنایعی که برای محصولات خود نیاز به کاور نایلونی دارد، تولیدی فرش است. فرش با تار و پود ظریف، به کاور محافظی نیاز دارد تا به هنگام حمل و جابه‌جایی دچار کثیفی و آسیب نشود. همراه ما باشید تا در این مقاله با نایلون کاور فرش آشنا شویم.

آشنایی با نایلون کاور فرش

نایلون کاور فرش نوعی فیلم پلاستیکی از جنس پلی اتیلن است که با توجه به خصوصیات فیزیکی در انواع متفاوتی دسته بندی می‌شود. این نایلون یکی از تجهیزات ضروری برای فرش محسوب می‌شود. زیرا فرش‌ها در معرض عوامل خارجی چون گرد و غبار، خط و خش و… حساس هستند و دچار آسیب می شوند. استفاده از نایلون کاور فرش از محصول محافظت کرده و کیفیت اولیه آن را حفظ می‌کند. این نوع کاور فرش به دلیل قیمت ارزان، در ابعاد بالا صرفه اقتصادی زیادی دارد و علاوه بر تولیدی‌های فرش در قالیشویی نیز کاربرد دارد. صنعت تولید فرش ایرانی یکی از قوی‌ترین صنایع صادرکننده است که سالانه حجم زیادی از محصولات خود را به کشورهای مختلف ارسال می‌کند. بنابراین وجود یک کاور مقاوم و باکیفیت می‌تواند تا حد زیادی حفظ کیفیت محصول در هنگام جابه‌جایی را تضمین کند. برای خرید کیسه محافظ فرش و موکت تا انتها این مقاله همراه ما باشید تا با بررسی نکات حائز اهمیت به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کنیم.

انواع نایلون کاور فرش

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، نایلون کاور فرش که یکی از انواع نایلون بسته بندی است، کاربردهای مختلفی دارد که وابسته به آن، صنایع تولیدی محصولات متفاوتی را ارائه می‌کنند. در این صورت می‌توان فرش‌ها را به شیوه‌های مختلفی بسته بندی و برای ارسال به مشتری آماده کرد. انواع نایلون کاور فرش عبارتند از:

کاور فرش رولی روده‌ای: این نوع کاور فرش برای مصارف بالا صرفه اقتصادی زیادی دارند. شما می‌توانید این رول‌ها را با توجه به ابعاد فرش برش زده و به دور آن بپیچید. همچنین با سفارش سازی این محصول، امکان پرفراژ دار بودن آن نیز وجود دارد.

نایلون کاور چندلایه: کاورهای نایلونی به دلیل تماس با عوامل خارجی، باید از مقاومت کافی برخوردار باشند. بنابراین صنایع با تولید این محصول به صورت یک لایه و دو لایه امکان استفاده راحت آن در شرایط مختلف را فراهم کرده اند. در این حالت شما می‌توانید با در نظر گرفتن محصول تولیدی و نحوه ارسال آن، نایلون کاور فرش با ضخامت و مقاومت بیشتر خریداری کنید.

نایلون کاور شفاف و شیری: نایلون کاور فرش به دو صورت کاملا شفاف یا یک طرف شفاف و یک‌ طرف شیری رنگ تولید می‌شود که شما می‌توانید وابسته به نیاز و سلیقه خود نمونه مناسب را انتخاب کنید.

نایلون کاور اختصاصی: این نوع نایلون کاور اغلب برای صادرات فرش استفاده می‌شوند که شما می‌توانید به صورت سفارشی، کاوری با خصوصیات مورد نظر خود تهیه کنید. از نمونه کاورهای اختصاصی می‌توان به کاور زیپ دار، پلمپ، چاپ دار و… اشاره کرد.

مزایا استفاده از  کاورنایلون فرش

نایلون کاور فرش یکی از محصولات پلاستیکی کاربردی در قالیشویی، مراکز تولید فرش و… است که با وجود ویژگی‌های مختلف، مزایا بسیاری به همراه دارد. از مزایا نایلون کاور فرش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محافظت از فرش در برابر عوامل خارجی
  • جلوگیری از کثیفی
  • حفظ کیفیت
  • تسهیل جابه‌جایی
  • قیمت مقرون به صرفه
  • امکان تولید در ابعاد و ضخامت متنوع
  • امکان سفارشی سازی
  • قابلیت چاپ

به طور کلی نایلون کاور فرش با تنوع بالا در کنار قیمت ارزان، تا حد زیادی به بسته بندی فرش و حفظ کیفیت آن کمک می‌کند. تمامی این مزایا در کنار هم با جلوگیری از ایجاد آسیب‌های احتمالی، از بسیاری از هزینه‌های اضافی و خسارات مالی جلوگیری می‌کند.

چاپ کاور نایلون فرش

معمولا کاور فرش‌های قالیشویی به صورت ساده هستند و تنها جهت محافظت از فرش کاربرد دارند. در حالی که در صنعت تولید و صادرات فرش، موضوع برندسازی نیز مطرح است. بنابراین چاپ بر روی کاور نایلون می‌تواند به جلب اعتماد مشتری و تایید اصالت و کیفیت محصول تولیدی کمک کند. قابلیت چاپ کاور نایلون فرش به شما این امکان را می‌دهد که هر نوع لوگو، اطلاعات، طرح و… را به راحتی بر روی کاور فرش حک کنید تا در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. روش‌های مختلفی برای چاپ کاور نایلون فرش وجود دارد که به شرح زیر شناخته می‌شوند.

چاپ فلکسو: برای چاپ فلکسو می‌توان از دو روش سیلندر مرکز و استک استفاده کرد. در روش استک قابلیت چاپ از 1 تا 4 رنگ وجود دارد که امکان چاپ هر تصویر و لوگو به این روش وجود ندارد و محدودتر است. در حالی که روش سیلندر مرکز قابلیت چاپ از 1 تا 8 رنگ را دارد که تصاویر و طرح را با کیفیت بالاتر چاپ می‌کند. در این روش چاپ از کلیشه‌های ژلاتینی برای ایجاد طرح استفاده می‌شود که باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

چاپ هلیوگراور: برای چاپ به این روش از کلیشه‌های فلزی با جنس چدن استفاده می‌شود که امکان چاپ با جزئیات و کیفیت بالاتری دارد. روش هلیوگراور با قابلیت چاپ تا 12 رنگ، هیچ محدودیتی در چاپ طرح و تصویر ندارد.

هزینه چاپ به دلیل کیفیت متفاوت این دو روش، متغیر است و چاپ هلیوگراور با کیفیت و جزئیات بیشتر هزینه بالاتری دارد. به طور کلی باید در ابتدا طرح شما و تعداد رنگ آن نیز مشخص شود تا بتوان هزینه چاپ به این روش‌ها را با هم مقایسه نمود.

خرید کیسه محافظ فرش و موکت

برای خرید کیسه محافظت فرش و موکت باید به نکات مختلفی توجه کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جنس و مواد اولیه آن است. معمولا کیسه محافظتی پلاستیکی در سه درجه بندی کیفی تولید می‌شود و وابسته به میزان حساس بودن کالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاورهای پلاستیکی درجه یک از مواد نو تهیه می‌شوند که مقاومت بالایی داشته و در برابر شرایط مختلف دوام بالاتری دارند. همچنین این نایلون باکیفیت بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارد. ولی از آنجایی که فرش محصولی حساس به شرایط بهداشتی نیست، می‌توان از نمونه‌های درجه دو و سه که از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند نیز، استفاده کرد. در این حالت با هزینه پایین‌تر، شرایط کافی بسته بندی این محصولات فراهم می‌شود. تنوع این کیسه‌های محافظتی در ابعاد، ضخامت، تعداد لایه و شرایط اختصاصی تولید آن، می‌تواند شما را دچار سردرگمی کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود بعد از شناسایی دقیق نیاز خود و شرایط محصول تولیدی، با مشاوران فروش شرکت‌های مختلف و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا در نهایت محصولی متناسب با نیازتان خریداری کنید.

جمع بندی

نایلون کاور فرش یکی از تجهیزات ضروری جهت بسته بندی فرش‌های تولیدی کارگاه‌ها، قالیشویی و صنعت صادرات فرش است که با تنوع بالا، کمک زیادی به سهولت جابه‌جایی این محصول می‌کند. این کاور با محافظت از محصول در برابر گرد و غبار، خط و خش و… باعث حفظ کیفیت اولیه فرش می‌شود و از هر نوع آسیب احتمالی به آن جلوگیری می‌کند. ما در این مقاله به طور کامل به بررسی نایلون کاور فرش پرداختیم تا شما به هنگام خرید این محصول از اطلاعات کافی برخوردار باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست