نایلون خزانه برنج چیست و به چه منظور به کار می رود؟

قیمت خرید نایلون خزانه برنج
ویژگی های نایلون خزانه برنج

امروزه کاربرد نایلون‌های پلاستیکی در صنایع مختلف از جمله صنعت کشاورزی افزایش یافته است. به طوری که سلامت محصولات و حفظ کیفیت آن‌ها به نایلون‌های استفاده شده وابسته است. نایلون‌های کاربردی در صنعت کشاورزی انواع مختلفی دارند که یکی از پرمصرف ترین آن‌ها، نایلون خزانه برنج است. برنج برای رشد مناسب نیازمند شرایط ویژه‌ای است که نایلون خزانه برنج به فراهم آوری این شرایط کمک می‌کند. همراه ما باشید تا در این مقاله با نایلون خزانه برنج و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

آشنایی با نایلون خزانه برنج

نایلون خزانه برنج نوعی نایلون کشاورزی از جنس پلی اتیلن سبک است که در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. این نایلون با پوشش محصولاتی چون شالی برنج، تربچه، کلم و سایر سبزیجات و سایر گیاهان، از آن‌ها محافظت کرده و به رشد بهتر هریک کمک می‌کند. عرض این نایلون‌ها از 1 تا 20 متر متغیر است و با ضخامت‌های 50 تا 500 میکرون تولید می‌شوند. وابسته به محیط نگهداری و شرایط کاشت گیاه، می‌توان از نمونه‌های تک لایه یا چند لایه این نایلون استفاده کرد تا نیاز محصولات برآورده شود. همچنین وجود افزودنی‌هایی چون افزودنی آنتی یو وی، ضد مه، ضد باکتری و… شرایط ویژه‌ای برای رشد گیاهان ایجاد می‌کند تا تمامی محصولات با کیفیت بالا بهره برداری شوند. بنابراین استفاده از نایلون خزانه برنج مزایا بسیاری برای کشاورزان به همراه دارد و از آسیب‌های احتمالی به محصولات کاشته شده جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌ نایلون خزانه برنج

نایلون خزانه برنج با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد، مزایا بسیاری به همراه دارد و از هزینه‌های اضافی در این صنعت جلوگیری می‌کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های نایلون خزانه برنج عبارتند از:

  • شفافیت و بهداشتی بودن
  • پوشش محصولات و محافظت از آن‌ها در برابر عوامل خارجی
  • کمک به رشد بهتر گیاهان
  • کاهش استفاده از سموم
  • امکان تولید در ابعاد و ضخامت مختلف
  • تنوع بالا رنگ
  • وجود افزودنی‌های مختلف
  • امکان سفارشی سازی
  • قیمت ارزان

کشاورزان می‌توانند وابسته به شرایط محیطی و نیاز محصولات خود، ابعاد و ضخامت، تعداد لایه، نوع افزودنی‌ها و… را انتخاب کرده و نایلون خزانه برنج را به صورت سفارشی تهیه کنند.

آشنایی با افزودنی‌های نایلون خزانه برنج

همانطور که می‌دانید، نایلون‌ها به تنهایی قادر به ایجاد شرایط ویژه رشد گیاهان نیستند. بنابراین وجود افزودنی‌ها و مستربچ‌ها ضرورت می‌یابد تا این پوشش پلاستیکی از ویژگی‌های مورد نیاز مشتریان برخوردار شود. انواع افزودنی‌های پرکاربرد در تولید نایلون خزانه برنج عبارتند از:

  • افزودنی آنتی یو وی: زمانی که نایلون خزانه برنج از این افزودنی برخوردار باشد، از ورود هرگونه نور و اشعه مضر خورشید به گیاه جلوگیری کرده و مانع از پوسیدن گیاه می‌شود.
  • افزودنی آنتی آی آر: این افزودنی با فیلتر کردن اشعه مادون قرمز و نگهداری گرما آن، از تغییرات دمایی محیط ایجاد شده در زیر پوشش گیاهان جلوگیری می‌کند.
  • افزودنی ضد الکتریسیته ساکن: این افزودنی با جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن بر روی نایلون خزانه برنج، از جذب گرد و غبار به نایلون جلوگیری می‌کند. بنابراین این پوشش تا مدت زمان زیادی بدون آلودگی و به صورت تمیز باقی می‌ماند.
  • افزودنی ضد مه: افزودنی ضد مه یا آنتی فاگ از تشکیل هرگونه مه و بخار جلوگیری می‌کند که در این حالت گیاهان دیگر دچار سوختگی و پژمردگی نمی‌شوند.

امروزه شمار افزودنی‌های موجود در صنعت پلاستیک بسیار افزایش یافته است که هر یک به نوعی شرایط مورد نیاز مشتری را محیا می‌کنند. بنابراین بهتر است ضمن شناسایی دقیق نیاز محصولات خود، با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا افزودنی‌هایی مطابق با نیاز گیاهتان انتخاب کنید.

ابعاد و اندازه نایلون خزانه برنج

ابعاد و اندازه نایلون خزانه برنج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا این پوشش در صورت ناهماهنگی با محصول کاشته شده، می‌تواند برای فرآیند رشد آن مشکل ایجاد کند. بنابراین با در نظر گرفتن ابعاد دقیق خزانه، شما می‌توانید نمونه مناسبی از این نایلون را خریداری کنید. طول خزانه معمولا از 15 تا 20 متر در نظر گرفته می‌شود و عرض آن حدود 20 تا 80 سانتی‌متر است. همچنین ارتفاع خزانه تا تاج آن به 60 الی 70 سانتی‌متر می‌رسد. به طور کلی تولیدکنندگان نایلون خزانه برنج، این محصول را در عرض‌های 1 تا 20 متر و طول 50 تا 70 متر به صورت رولی تولید و عرضه می‌کنند که ضخامت آن از 50 تا 500 میکرون متغیر است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط محصولات خود، نایلون خزانه برنج را در ابعاد مناسب و سازگار با آن، به صورت سفارشی تهیه کنید.

خرید نایلون خزانه برنج

برای خرید نایلون خزانه برنج، باید در ابتدا اطلاعات کامل از محصولات کاشته شده تهیه کنید. سپس با در نظر گرفتن نیاز محصول و شرایط محیطی آن، محصول مورد نیاز خود را شناسایی کنید. نایلون خزانه برنج در سه درجه کیفی وارد بازار می‌شود که نمونه درجه یک آن از مواد اولیه نو تهیه می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند. این نوع نایلون خزانه برنج به دلیل مقاومت بالا تا مدت زمان زیادی عمر می‌کنند. نمونه درجه دو و سه این محصول از مواد بازیافتی تهیه می‌شود که بسیاری از ضعف‌های آن با افزودنی‌ها و مستربچ برطرف می‌شود. این نوع نایلون خزانه برنج با قیمت کمتر، صرفه اقتصادی بالاتری دارند. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است طول عمر کمتری داشته باشند. به طور کلی تنوع بالا نایلون خزانه برنج ممکن است شما را دچار سردرگمی کند که می‌توانید با مشورت از مشاوران فروش شرکت‌های مختلف محصول برتر را شناسایی کنید.

جمع بندی

 نایلون خزانه برنج یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت کشاورزی به شمار می‌رود که با حفاظت از گیاهان کاشته شده، به رشد بهتر آن‌ها کمک می‌کند. این نایلون با نقش حفاظتی، از بسیاری از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرده و باعث کشت محصولاتی باکیفیت می‌شود. ما در این مقاله ویژگی‌های نایلون خزانه برنج و نکات مهم به هنگام خرید آن را بررسی کردیم تا شما برای خرید این محصول اطلاعات کافی داشته باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست