مزایا استفاده از فیلم ضد عفونی کننده برای خاک کشاورزی چیست؟

یکی از چالش‌های مهم در صنعت کشاورزی رشد علف‌های هرز است که کشاورزان همواره در تلاش هستند تا شرایط مناسب برای رشد بهتر گیاهان را فراهم کنند. شما برای اینکار می‌توانید از فیلم‌های ضدعفونی کننده خاک استفاده کنید.این فیلم رشد علف‌های هرز را کنترل می‌کند و باعث ایجاد شرایط مطلوب برای رشد گیاهان می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا استفاده از فیلم ضدعفونی کننده خاک آشنا کنیم. همراه ما باشید.

فیلم ضدعفونی کننده خاک چیست؟

فیلم ضدعفونی کننده خاک نوعی نایلون از جنس پلی اتیلن اکسترودر شده است که به وسیله ساختار شیمیایی و افزودنی‌های موجود در آن، می‌تواند آفات و بیماری‌های خاک را کنترل کند و به رشد بهتر گیاهان کمک کند. این نایلون چند هفته قبل از کشت گیاه می‌تواند به دو صورت دستی یا با تراکتور بر روی خاک قرار گیرد. فیلم ضدعفونی کننده خاک به دلیل شفافیت می‌تواند نور خورشید را در زیر نایلون نگه دارد و سموم را تجمع کند. در نتیجه شما می‌توانید با صرفه هزینه اندک سلامت و کیفیت خاک را افزایش داده و محصولاتی باکیفیت بیشتر پرورش دهید.

مزایا استفاده از فیلم ضدعفونی کننده

فیلم ضدعفونی کننده خاک یکی از محصولات کاربردی در صنعت کشاورزی است که با توجه به وجود افزودنی‌های مختلف در ساختارش، مزایا زیادی به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:

  • توزیع یکنواخت سم: برای اینکه بتوان از رشد علف هرز درون خاک جلوگیری کرد، باید سموم در سراسر خاک پخش شوند. فیلم ضد عفونی خاک باعث پخش یکنواخت سموم در خاک می‌شود و از تجمع آن در یک نقطه خاص جلوگیری می‌کند.
  • کاهش بیماری خاک: همانطور که اشاره کردیم قرارگیری این فیلم بر روی خاک باعث تجمع نور خورشید و سموم می‌شود. این شرایط از رشد علف هرز و ایجاد بیماری از عمق تا سطح خاک جلوگیری می‌کند.
  • رشد گیاهان: فیلم ضدعفونی کننده خاک شرایط مطلوب را در سراسر خاک برقرار می‌کند. بنابراین تمام گیاهان برای رشد از شرایط یکسانی برخوردار هستند و همزمان رشد می‌کنند. این شرایط مناسب برای رشد، باعث می‌شود که بتوانید به طور مرتب محصولات باکیفیت برداشت کنید.
  • مقاومت در برابر عوامل بیرونی: نایلون ضدعفونی خاک از مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف برخوردار است و در شرایط محیطی چون بارش باران و برف و همینطور وزش شدید باد، می‌تواند از ایجاد آسیب به گیاهان جلوگیری کند و مانع از فرسایش خاک شود. وجود افزودنی ضد اشعه فرابنفش خورشید در این نایلون از خاک در برابر این اشعه محافظت می‌کند.
  • جلوگیری از انتشار سم و گاز: این محصول مانع از ورود سموم و گازهای مضر به اتمسفر می‌شود و می‌تواند از آلودگی محیط زیست و اتمسفر جلوگیری کند.
  • مقرون به صرفه بودن: شما برای تهیه این فیلم نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید و استفاده از آن یکی از ارزان ترین روش‌ها برای ضدعفونی کردن خاک است.

شرایط استفاده و نگهداری از فیلم ضدعفونی کننده خاک

  • برای استفاده کردن از فیلم ضدعفونی کننده خاک باید به نکات زیر توجه کنید تا از ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.
  • برای استفاده از این نایلون بهتر از قبل از قرار دادن آن بر روی خاک، سنگ و اشیاع دیگر که باعث آسیب به نایلون می‌شود را بردارید و خاک را آبیاری کنید.
  • از روی فیلم ضدعفونی کننده خاک عبور نکنید و در صورت اجبار، باید دقت لازم را داشته باشید تا نایلون پاره نشود.
  • ممکن است باد شدید باعث جدایی نایلون از خاک شود که می‌توانید با استفاده از کیسه‌های حاوی ماسه از بلند شدن آن جلوگیری کند. بهتر است از سنگ استفاده نکنید زیرا در صورت تیز بودن می‌تواند به نایلون ضدعفونی خاک آسیب برساند.
  • برای انتخاب ضخامت فیلم ضدعفونی کننده خاک، دقت داشته باشید که بین 25 تا 100 میکرون باشد.
  • در صورتی که متوجه پارگی در قسمتی از نایلون شدید، سریعا آن را با نوار چسب بپوشانید تا پارگی آن بیشتر نشود.

کاربرد نایلون ضدعفونی کننده

نایلون‌های ضد عفونی کننده آذین پلاست برای تمام کشاورزان و باغداران قابل استفاده است و می‌توان از آن برای انواع گیاهان با ریشه‌های کم عمق یا با عمق زیاد استفاده کرد. نایلون‌های ضدعفونی کننده با هزینه اندک می‌توانند کمک زیادی به رشد بهتر گیاهان کنند و در حجم بالا صرفه اقتصادی زیادی به همراه خواهند داشت. فیلم ضدعفونی کننده خاک با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در مواردی که نیاز به محافظت از بافت خاک وجود دارد استفاده شود و در بهبود بهره برداری و رشد یکنواخت گستره وسیعی از گیاهان کاربرد دارد. می‌توان از این نایلون در مکان‌هایی چون گلخانه، باغ، تاکستان، انبار قلمستان، زمین‌های کشاورزی و… استفاده کرد.

راهنمای خرید فیلم ضدعفونی کننده خاک

این محصول می‌تواند با توجه به نیاز کشاورزان در انواع مختلف رنگ، ابعاد، نوع افزودنی و… به صورت سفارشی تولید شود. با توجه به نیاز‌های خاک در یک منطقه، افزودنی‌هایی به این نایلون اضافه می‌شود تا بتواند نقص  خاک را برطرف کرده و به عملکرد بهتر آن کمک کند. این نایلون‌ها در ضخامت و تعداد لایه متفاوت تولید می‌شوند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خاک و اقلیم، نمونه مورد نیاز را خریداری کنید. قیمت فیلم ضدعفونی خاک با توجه به نوع آن و مقدار افزودنی متفاوت است. بهتر است برای آگاهی از قیمت این محصول، از مشاوران فروش شرکت‌های تولیدکننده، کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که برای خرید این محصول ضخامت مناسبی را انتخاب کنید تا مقاومت آن در برابر عوامل بیرونی بالا باشد.

جمع بندی

فیلم ضدعفونی کننده خاک یکی از محصولات ضروری برای کشاورزان و باغداران است که می‌توانید به عملکرد بهتر و ارتقاع کیفیت خاک کمک کند. در نتیجه استفاده از آن در کنار صرفه اقتصادی به پرورش بهتر گیاهان کمک می‌کند. ما در این مقاله به بررسی مزایا و کاربرد این نایلون پرداختیم که شما می‌توانید با در نظر گرفتن نکاتی که به آن اشاره شد نمونه موردنیاز را شناسایی کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست