شیرینگ روده‌ای چیست و چه انواعی دارد؟

انواع نایلون شیرینگ روده ای

امروزه از روش‌های مختلفی برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود که هر یک قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. نایلون شیرینگ روده‌ای یکی از انواع این بسته بندی‌ها است که به تولیدکنندگان امکان بسته بندی چند محصول را در کنار هم می‌دهد. این نوع نایلون با حساسیت در برابر حرارت، به دور محصول جمع شده و از آن در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. در واقع وجود این بسته بندی باعث سهولت فرآیند جابه‌جایی و انبارداری محصولات تولیدی می‌شود. همراه ما باشید تا در ادامه با نایلون شیرینگ روده‌ای و انواع آن آشنا شویم.

آشنایی با نایلون شیرینگ روده‌ای

نایلون شیرینگ یکی از نمونه بسته بندی‌های پرکاربرد برای پک کردن مجموعه‌ای از جنس‌های مشابه است که باعث ایجاد بسته بندی منظم می شود و به سهولت فرایند حمل آن می‌کند. در واقع نایلون شیرینگ نوعی فیلم پلاستیکی است که در معرض حرارت دورتادور محصول جمع شده و وکیوم می‌شود. این بسته بندی با در برگرفتن کامل محصول، از آن در برابر هرگونه رطوبت، آلودگی و.. محافظت می‌کند تا کیفیت کالا به حالت اولیه باقی بماند. نایلون شیرینگ خود در انواع متنوعی وارد بازار می‌شود که یکی از نمونه‌های آن شیرینگ روده‌ای است. دلیل نامگذاری این محصول، باز بودن سر و ته بسته بندی است که در ابتدا مقدار مواد مورد نیاز درون این پوشش قرار می‌گیرد و بعد از بسته شدن دو طرف آن، به وسیله دستگاه شیرینگ بسته بندی به صورت کامل انجام می‌شود.

انواع شیرینگ روده‌ای

شیرینگ روده‌ای با توجه به فاکتورهایی چون جنس، شکل، ابعاد، ضخامت و… در دسته‌های مختلفی دسته بندی می‌شود که هر یک به نحوی به بسته بندی تولیدات کمک می‌کنند. انواع شیرینگ روده‌ای عبارتند از:

انواع شیرینگ روده‌ای از نظر جنس

شیرینگ پلی اتیلن : نایلون شیرینگ پلی اتیلنی با ضخامت بالا، مقاومت مناسبی در برابر عوامل مختلف دارد و معمولا برای بسته بندی پک‌های آب معدنی کاربرد دارد.

شیرینگ پی وی سی: این نوع شیرینگ با ضخامت کمتر و جنس نازک به عنوان روکش دوم محصولاتی چون پاکت سیگار، شیشه سس و… کاربرد دارد.

شیرینگ پلی اتیلن ترفتالات: شیرینگ روده‌ای از این جنس، کیفیت بالاتری نسبت به نمونه قبلی دارد و با انقباض پذیری بالا، نوعی بسته بندی باکیفیت برای محصولات شناخته می‌شود. علاوه بر آن از ویژگی‌های دیگری چون استحکام بالا، جذب پذیری و قابلیت چاپ پذیری مناسب نیز برخوردار است.

شیرینگ POF: این نوع نایلون شیرینگ، تشابه زیادی با نمونه پی وی سی دارد اما با این تفاوت که نرم تر و انعطاف پذیر تر از آن است.

انواع شیرینگ روده‌ای از لحاظ شکل

  • شیرینگ روده‌ای ساده
  • شیرینگ روده‌ای بغل باز
  • شیرینگ روده‌ای پاکتی

انواع نایلون شیرینگ روده‌ای از لحاظ ابعاد و ضخامت

نایلون شیرینگ روده‌ای در گستره وسیعی از ابعاد و ضخامت قابلیت تولید دارد. به دلیل امکان سفارشی سازی این نایلون، می‌توان آن را در ابعادی مطابق با نیاز محصول، سفارش داد یا به صورت رولی تهیه کرده و برش زد.

به طور کلی با توجه به درخواست مشتری نمونه‌های مختلفی از این نوع بسته بندی به صورتی سفارشی تهیه می‌شود تا فرایند بسته بندی مطابق با نیازهای مشتری با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

نکات مهم درباره شیرینگ روده‌ای

همانطور که پیشتر اشاره شد، شیرینگ رود‌ای با انعطاف پذیری بالا و حساسیت به دما، بر اثر حرارت منقبض شده و دورتادور محصول را می‌پوشاند. این نایلون با دمای حرارتی 120 تا 140 درجه با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا دستی محصول را بسته بندی می‌کند. معمولا این محصول هم در مصارف خانگی برای بسته بندی مواد غذایی و هم در مصارف صنعتی برای بسته بندی پک‌های آب معدنی، نوشابه و… کاربرد دارد. برای تهیه شیرینگ روده‌ای باید این نکته را در نظر داشته باشید که این نایلون در اثر حرارت به اندازه کوچک‌تری از حالت اولیه تبدیل می‌شود. بنابراین ابعاد آن را بزرگتر از کالا در نظر بگیرید.

قیمت شیرینگ روده‌ای

شیرینگ روده‌ای از محصولات پلاستیکی متنوع در بازار است که در انواع مختلف ضخامت، ابعاد، جنس، شکل، تعداد لایه و… تولید می‌شود. بنابراین وابسته به مدل مورد نیاز شما، قیمت این محصول متغیر است. بهتر است در ابتدا با در نظر گرفتن مشخصات کالا تولیدی خود، جنس این بسته بندی انتخاب شود. معمولا هر یک از جنس‌های نام برده شده به دو صورت نو و بازیافتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نمونه‌های بازیافتی با کیفیت پایین‌تر، قیمت کمتری هم دارند. معمولا در صنایع غیر حساس که تماس بسته بندی‌های درجه دو و سه مشکل بهداشتی ایجاد نکند، استفاده از این نمونه‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد. بعد از انتخاب جنس، نوبت به تعیین مشخصات فیزیکی شیرینگ روده‌ای می‌رسد که این اطلاعات کاملا وابسته به محصول تولیدی شما است و باید به صورت دقیق اندازه گیری شود. در نهایت شما با در نظر گرفتن تمامی این موارد، می‌توانید با مشاوران فروش شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شوید و ضمن دریافت قیمت، از کیفیت و خدمات آن‌ها اطلاعات کسب کنید و با مقایسه هر یک، شرکت برتر را شناسایی کنید.

جمع بندی

شیرینگ روده‌ای یکی از انواع نایلون‌ شیرینگ حساس به حرارت است که در دمای بالا منقبض شده و به دور محصول وکیوم می‌شود. پوشش سرتاسری کالا توسط این نوع بسته بندی باعث حفظ کیفیت آن به هنگام حمل و جابه‌جایی می‌شود. ما در این مقاله ضمن آشنایی با شیرینگ روده‌ای به بررسی انواع آن از لحاظ جنس، شکل، ابعاد و… پرداختیم تا شما به هنگام تهیه این محصول از اطلاعات کافی برخوردار باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست