رول‌های لمینتی فودگرید

رول فودگرید

با پیشرفت صنعت تولید محصولات پلاستیکی، مدل‌های مختلفی از فیلم‌های پلاستیکی، جهت بسته بندی و نگهداری از محصولات صنایع مختلف عرضه شده است که یکی از نمونه‌های پرمصرف آن، رول لمینتی فودگرید شناخته می‌شود. در واقع صنعت مواد غذایی از صنایع مهم در کشور است که برای ارائه محصولات بهداشتی و باکیفیت، نیازمند بسته بندی مقرون به صرفه و باکیفیت است. وجود رول‌های لمینتی فودگرید کمک زیادی به بسته بندی و حفظ کیفیت مواد غذایی تولیدی این صنایع می‌کند و مزایا بسیاری به همراه دارد. همراه ما باشید تا به معرفی انواع رول لمینتی فودگرید بپردازیم.

آشنایی با رول‌های لمینتی فودگرید

رول لمینتی فودگرید نوعی فیلم پلاستیکی است که در تماس با مواد غذایی، ضرری برای سلامت مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل طی دریافت استانداردهای کافی، به نام رول‌های لمینتی فودگرید در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. در واقع رول‌های فودگرید با کیفیت بالا مواد تشکیل دهنده، مانع از ورود مواد شیمیایی به غذا می‌شوند و در دما‌های بالا، سلامت مواد غذایی و بسته بندی آن حفظ می‌شود. برای شناسایی محصولات فودگرید باید به نشان حک شده بر روی آن توجه کنید. این محصول با توجه به نیاز مصرف کنندگان با مشخصات فیزیکی متفاوتی تولید می‌شود که در ادامه به بررسی انواع رول لمینتی فود گرید می‌پردازیم و با ویژگی‌های هر یک آشنا می‌شویم.

معرفی انواع رول لمینتی فودگرید

صنعت تولید مواد غذایی بسیار گسترده است و هر یک از محصولات تولیدی از ویژگی‌های متمایزی برخوردار هستند که ممکن است بسته بندی را دشوار کند. بنابراین شرکت‌های تولید کننده رول لمینتی فودگرید، سعی کرده اند با ارائه انواع مختلفی از این محصول، پاسخگو نیاز تمامی مشتریان باشند. رول‌های لمینتی فودگرید با توجه به مشخصات فیزیکی چون ابعاد، ضخامت، رنگ، تعداد لایه و… به دو صورت از پیش آماده و یا سفارشی تهیه می‌شود. معمولا فیلم فودگرید در ضخامت 50 تا 250 میکرون و عرض 4 تا 120 سانتی‌متر تولید می‌شود و در رنگ‌های سفید، طلایی، مشکی، شفاف و… در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. اما مسئله حائز اهمیت که باید پیش از این‌ موارد مشخص شود، جنس این رول پلاستیکی است که از نمونه‌های آن می‌توان به پلی اتیلن ترفتالات، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و… اشاره کرد.

رول لمینتی فودگرید OPP-CPP

یکی از نمونه‌های پرکاربرد رول‌های لمینتی فودگرید، رول OPP-CPP است که امروزه برای بسته بندی گستره وسیعی از محصولات غذایی چون خشکبار، چیپس و پفک، فراورده گوشتی، حبوبات و… کاربرد دارد.

  • رول لمینتی OPP: ورقی نازک از جنس پلی پروپیلن که در انواع متفاوت شفاف، مات، متالایز وارد بازار می‌شود. نمونه متالایز این رول لمینتی فودگرید، حاوی پودر فلز آلومینیوم است که با سطحی براق و مقاومت بالا، از مواد غذایی در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. به طور عمده از این رول لمینتی برای بسته بندی موادی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند استفاده می‌شود.
  • رول لمینتی CPP: این رول معمولا برای تقویت رول‌های لمینتی دیگر چون OPP کاربرد دارد که با ایجاد قابلیت دوخت پذیری و چاپ پذیری بهتر، باعث افزایش کیفیت بسته بندی می‌شود.

به طور کلی ترکیب این دو محصول، باعث ایجاد رول لمینتی OPP-CPP می‌شود که با کیفیت بالا، نوعی رول لمینتی فودگرید پرکاربرد است. بهتر است برای خرید رول لمینتی فودگرید، در ابتدا نیاز خود را به طور کامل شناسایی کنید و سپس با کمک از متخصصان این حوزه، محصول موردنیازتان را خریداری کنید.

مزایا استفاده از رول‌های لمینتی فودگرید

استفاده از رول‌های لمینتی فودگرید در بسته بندی مواد غذایی، مزایایی به همراه دارد که استفاده از آن را برای مصرف کنندگان با صرفه اقتصادی همراه می‌کند. همچنین وجود ویژگی‌های منحصر به ‌فرد در این محصول، کمک زیادی به بسته بندی مواد غذایی می‌کند.

  • حفظ محصول در برابر عوامل خارجی
  • مقاومت بالا در برابر فشار، نورخورشید و…
  • حفظ کیفیت اولیه مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن
  • تسهیل جا‌به‌جایی محصول
  • وجود تنوع بالا
  • قابلیت چاپ پذیری
  • قیمت مناسب
  • دوام بالا

یکی از چالش‌های همیشگی صنایع تولید مواد غذایی، جلوگیری از فساد محصولات در برابر شرایط مختلف بوده است که تولید رول‌های لمینتی فودگرید، باعث برطرف سازی این چالش و مشکلات آن شده است. همچنین با وجود قیمت مناسب و تنوع بالا، امکان استفاده از آن در شرایط مختلف نیز وجود دارد.

چاپ رول لمینتی فودگرید

از آنجایی که رقابت در صنعت تولید مواد غذایی بالا است، وجود قابلیت چاپ رول لمینتی فودگرید کمک زیادی به تبلیغات و جذب مشتری می‌کند. شما با چاپ اطلاعات، لوگو و طرح مورد نظر، می‌توانید باعث اعتمادسازی و جذب مشتریان شوید. تنها کافی است طرحی متناسب با محصول تولیدی طراحی کنید و با در نظر گرفتن رنگی جذاب، بسته بندی محصول تولیدی خود را مورد توجه مشتریان قرار دهید. در واقع چاپ رول لمینتی فودگرید، روشی برای برندسازی است که باعث شناخت بیشتر محصولات شما می‌شود. برای استفاده از این مزیت، روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • چاپ فلکسو: این روش چاپ رول لمینتی فودگرید با استفاده از دستگاه سیلندر مرکز و کلیشه ژلاتینی انجام می‌شود. در ابتدا طرح مورد نظر شما بر روی کلیشه حک شده و سپس با استفاده از دستگاه، طرح بر روی رول لمینتی چاپ می‌شود.
  • چاپ هلیوگراور: معمولا از این روش برای رول لمینتی پلی پروپیلن استفاده می‌شود که با حک شدن طرح بر روی کلیشه فلزی، جزئیات بیشتری قابل اجرا است. در واقع چاپ هلیوگراور با دقت بالا و جزئیات بیشتر انجام می‌شود و کیفیت چاپ بهتری دارد.

به طور کلی برای انتخاب روش چاپ باید به طرح و بودجه در نظر گرفته شده توجه کنید. در صورتی که برای چاپ رول لمینتی به جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتر نیاز دارید، بهتر است از چاپ هلیوگراور استفاده کنید.

جمع بندی

رول‌های لمینتی فودگرید از دسته محصولات پلاستیکی پرمصرف در صنعت مواد غذایی هستند که کمک زیادی به بسته بندی مواد و حفظ کیفیت آن‌ها می‌کنند. گستردگی محصولات تولیدی در این صنعت، باعث تولید رول لمینتی در انواع متنوعی شده است که هر یک از آن‌ها از مزایا و ویژگی‌های متمایزی برخوردار هستند. بهتر است برای تهیه رول‌های لمینتی فودگرید با مشاوران فروش شرکت‌های تولید کننده وارد مذاکره شوید تا محصول مورد نیازتان را شناسایی کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست