امروزه در زندگی روزانه، سفره‌های یکبارمصرف نقش پررنگی ایفا می‌کنند و به دلیل سهولت استفاده، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته اند. برای تولید سفره یکبار مصرف در خط تولید آن از دستگاه و تجهیزات متنوعی استفاده می‌شود که وابسته به نوع کاغذی و نایلونی سفره، این تجهیزات متفاوت است. بنابراین باید قبل از هرچیزی با دستگاه‌های پرکاربرد و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی کامل خط تولید سفره یکبار مصرف‌ بپردازیم.

معرفی خط تولید سفره یکبار مصرف

در خط تولید سفره یکبار مصرف دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هر یک وظیفه مخصوص به خود را دارند. فرآیند تولید سفره به صورت مرحله‌ای توسط این تجهیزات انجام می‌شو تا نهایتا محصول مورد نظر تولید شود. سفره یکبار مصرف نایلونی از ماده اولیه پلیمری تهیه می‌شود و بعد از تهیه نایلون در این خط تولید، نوبت به به برش، چاپ، ایجاد پرفراژ و بسته بندی سفره می‌رسد. تقریبا در هر دو نوع سفره کاغذی و نایلونی مراحل مشخصی برای تولید محصول طی می‌شود که تنها تفاوت آن در نوع دستگاه و مواد اولیه است. تمرکز ما در این مقاله، بررسی خط تولید سفره نایلونی است که شما می‌توانید برای انتخاب مواد اولیه و بررسی کیفیت آن با مشاوران این حوزه مشورت کنید.

فرآیند تولید سفره یکبار مصرف

تولید سفره یکبار مصرف طی چندمرحله انجام می‌شود که در هر مرحله تجهیزات مختلفی به کار می‌رود. وابسته به تولیدکننده سفره یکبار مصرف و شرایط موجود، شیوه تولید می‌تواند کمی متفاوت باشد و مواد اولیه با درجات کیفی مختلف استفاده شود. اما به طور کلی می‌توان فرآیند تولید را به چند مرحله زیر خلاصه کرد.

  • در مرحله اول مواد اولیه انتخاب می‌شود و بعد از مخلوط شدن در دستگاه میکسر، به دستگاه تولید نایلون در خط تولید سفره یکبار مصرف انتقال می‌یابد.
  • در این مرحله مواد ذوب شده و با کمک ماردون و قالب به حالت مورد نظر شکل می‌گیرد.
  • در مرحله سوم مواد از دستگاه جرقه گیر عبور می‌کنند تا با استفاده از آن بارهای الکتریکی روی سفره حذف شود. در این حالت سفره برای چاپ پذیری آمادگی می‌یابد.
  • در مرحله بعد تولید سفره یکبار مصرف، نوبت به تعیین تعداد لایه سفره و تولید آن به صورت یک لایه یا دولایه می‌رسد.
  • بعد از اینکه مشخصات فیزیکی نایلون شکل گرفت، سفره از دستگاه چاپ عبور می‌کند تا طرح مورد نظر روی آن چاپ شود.
  • حال قبل از پخش سفره یکبار مصرف نیاز است که سفره برای جداسازی آسان، پرفراژ شود. در این مرحله محصول از دستگاه پرفراژ عبور کرده و برای بسته بندی آماده می‌شود.
  • تولیدکننده سفره یکبار مصرف می‌تواند با توجه به شرایط از دو روش اتوماتیک و دستی جهت بسته بندی محصول تولیدی اقدام کند.

دستگاه تولید نایلون در خط تولید سفره یکبار مصرف

اولین دستگاهی که تولیدکننده سفره یکبار مصرف باید تهیه کند، دستگاه تولید نایلون است. نایلون باید در ابتدا تولید شود تا با کمک دیگر تجهیزات، آن را به سفره یکبار مصرف تبدیل کرد. این دستگاه‌ها معمولا طوری تنظیم می‌شوند که نایلون را در ابعاد استاندارد سفره بین 80 تا 120 سانتی‌متر تولید کنند. به یادداشته باشید که کیفیت نایلون در این مرحله مشخص می‌شود. بنابراین از مواد باکیفیت استفاده کنید و در صورت لزوم از مستربچ و دیگر افزودنی‌های مکمل جهت رفع ضعف نایلون و ارتقا کیفیت آن استفاده کنید. یکی از تجهیزات کاربردی در کنار این دستگاه، جرقه گیر است که با حذف بار روی نایلون، آن را برای چاپ پذیری آماده می‌کند. شما می‌توانید در این مرحله با استفاده از دستگاه تولید سفره یکبار مصرف، محصولی با رنگ، ابعاد، ضخامت، تعداد لایه و… مورد نظر خود را تولید کنید. قبل از استفاده از این دستگاه، تمامی مشخصات محصول را تعیین کنید و با تنظیم آن، به محصول موردنیاز دست یابید.

دستگاه چاپ نایلون برای تولید سفره یکبار مصرف

یکی از مسائل حائز اهمیت در تولید سفره یکبار مصرف، جذابیت و طرح آن است. نایلون‌ها با قابلیت چاپ پذیری به شما این امکان را می‌دهند که با طرح و رنگ دلخواهتان نقوشی را روی سفره تولیدی ایجاد کنید. برای ایجاد این نقش روی سفره می‌توان از دستگاه‌هایی چون تک رنگ، دو رنگ، چهار رنگ و شش رنگ استفاده نمود که هرچه تعداد رنگ بالاتر باشد، کیفیت چاپ بیشتر است. معمولا تولیدکننده سفره یکبار مصرف برای تولید یک محصول معمولی از نمونه‌های تک رنگ و دو رنگ استفاده می‌کند. نمونه‌های با تعداد رنگ بالا برای تولید سفره مجلسی کاربرد دارد. هزینه دستگاه هم با توجه به کیفیت آن بالا می‌رود. بنابراین تولید سفره‌های مجلسی هزینه بالاتری دارند و در نتیجه هزینه مصرف آن برای مشتری بالاتر خواهد بود. انتخاب و خرید دستگاه چاپ برای تولید سفره یکبارمصرف به دقت بالایی نیاز دارد. شما باید در ابتدا ابعاد سفره را مشخص کنید و بعد از تعیین طرح مورد نظر برای خرید دستگاه چاپ اقدام کنید. انتخاب این دستگاه به اطلاعات تخصصی و راهنمایی فرد باتجربه نیاز دارد. سعی کنید با متخصصان این حوزه و مشاوران فروش شرکت تولیدکننده دستگاه مشورت کنید تا تجهیزاتی مطابق با محصول تولیدی تهیه کنید.

دستگاه پرفراژ خط تولید سفره یکبار مصرف

خطوطی که بر روی سفره یکبار مصرف قرار دارد که به شما در جدا کردن ابعاد مشخص از رول آن کمک می‌کند، توسط دستگاه پرفراژ بر روی سفره اعمال می‌شود. این دستگاه از تجهیزات ضروری در تولید سفره یکبار مصرف است که به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است. همانطور که می‌دانید دستگاه نیمه اتوماتیک به اپراتور نیاز دارد که وجود نیروی انسانی می‌تواند باعث افزایش هزینه تولیدات شود. بنابراین در صورتی که حجم تولیدات شما بالاست، بهتر است از نمونه اتوماتیک استفاده کنید تا تولید سفره یکبار مصرف صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. البته به دلیل سرعت بالا دستگاه نیمه اتوماتیک همواره بسیاری از تولیدکنندگان از این دستگاه برای تولید محصول استفاده می‌کنند. پرفراژ سفره در قسمت نهایی خط تولید سفره یکبارمصرف وجود دارد که با رول شدن سفره، محصول آماده بسته بندی خواهد بود.

دستگاه بسته بندی خط تولید سفره یکبارمصرف

قبل از مرحله پخش سفره یکبار مصرف، رول‌های آماده شده برای بسته بندی به دستگاه بسته بندی انتقال می‌یابند. معمولا در این مرحله مشخصاتی از محصول بر روی نایلون بسته بندی درج می‌شود تا مشتریان به هنگام خرید اطلاعات کافی کسب کنند. تولیدکننده سفره یکبار مصرف وابسته به شرایط و بودجه می‌تواند به جای این دستگاه از نیروی انسانی هم استفاده کند. در این حالت اپراتور وظیفه بسته بندی و چینش آن در کارتن حمل محصول را برعهده دارد. معمولا شرکت‌هایی که در بسته بندی خود اطلاعات کافی و تاییدیه‌های لازم را درج می‌کنند، معتبر هستند و سفره‌هایی مطابق با اصول بهداشتی تهیه می‌کنند.

جمع بندی

تولید سفره یکبار مصرف طی مراحل مختلف و توسط دستگاه‌های متنوعی انجام می‌شود. چنانچه شما اطلاعات کافی از کیفیت مواد اولیه و سازوکار هر دستگاه و اهمیت آن داشته باشید، می‌توانید خط تولیدی استاندارد با بالاترین کیفیت راه اندازی کنید. ما در این مقاله به بررسی ماشین آلات مهم و پرکاربرد در خط تولید سفره یکبار مصرف پرداختیم تا شما اطلاعات اولیه از شیوه تولید آن داشته باشید. انتخاب شیوه تولید و استفاده از دستگاه به شرایط تولیدکننده و بودجه آن بستگی دارد که برای یک انتخاب درست و اصولی، می‌توانید با متخصصان آذین پلاست مشورت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست