دستگاه شیرینگ پک به عنوان یک دستگاه ضروری در صنعت بسته بندی محسوب می‌شود. این دستگاه اغلب از نایلون شیرینگ برای محافظت، انبار کردن، زیباتر شدن، چیدمان منظم و برای کنار هم قرار دادن محصولات در یک فضای کوچکتر به کار گرفته می‌شود. نایلون شیرینگ هنگام حرارت دادن به دور محصول می‌چسبد و شکل آن را به خود می‌گیرد. صنایع بسته بندی می‌توانند برحسب نیازهای خود دستگاه های بسته بندی شرینک پک را براساس نوع، مشخصات، کیفیت و بازه قیمتی تهیه کنند. اما قبل از خرید دستگاه شیرینگ پک مهم است نسبت به عملکرد و انواع این دستگاه اطلاعات خود را کامل کنید.

عملکرد دستگاه شیرینگ پک

فرآیندی که برای محافظت از یک محصول جهت حمل در تعداد زیاد و جلوگیری از آسیب انجام می‌شود، بسته بندی یا پک کردن نامیده می‌شود. دستگاه شیرینگ پک نیز چنین کاری انجام می‌دهد، یعنی این دستگاه مواد تولیدی مختلف در صنایع غذایی، بهداشتی، شیمیایی و غیره را بسته بندی کرده و برای حمل، ذخیره و فروش به بازار عرضه می‌کند.

دستگاه شیرینگ پک

می‌توان گفت شیرینگ پک نوعی بسته بندی نهایی محصولات است. به عنوان مثال، نایلون شیرینگ دورتادور نوشابه و آب معدنی پوشانده و قیچی می‌شود تا به مرحله حمل و ارسال فرستاده شود. بسته بندی چندین محصول باعث فشرده‌تر شدن و کاهش حجم آن می‌شود که در نهایت، حمل و نقل کالاها را آسان‌تر می‌کند.

دستگاه شرینک پک دارای یک تیغه دوخت و برش، یک نوار نقاله و کوره گرمایی است. در ابتدا محصول بر روی دستگاه قرار می‌گیرد و سپس مقدار مورد نظری از محصول توسط دستگاه به صورت اتوماتیک یا اپراتور جدا می‌شود. در ادامه محصول به بخش بعدی دستگاه حرکت می‌کند تا به منطقه حرارت دهی برسد. در این منطقه نایلون شرینگ حرارت می‌بیند و در عین حال دورتادور محصول پیچیده می‌شود. در نهایت محصول بسته بندی شده از دستگاه خارج می‌شود.

مزایای خرید دستگاه شیرینگ پک

با انتخاب این دستگاه برای بسته بندی کالاهای مختلف می‌توانید فواید زیر را دریافت کنید:

دستگاه شیرینگ پک

  • قابلیت مشاهده و تشخیص نوع محصولات از نایلون شیرینگ
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و خاک
  • جلوگیری از تخریب کارتن محصولات
  • جلوگیری از شکستن، ترک خوردگی یا لب پر شدن محصولات
  • جلوگیری از آسیب به محصولات غذایی توسط حشرات یا حیوانات موذی
  • حمل و نقل و جابجای سریع، راحت و ایمن
  • افزایش زیبایی ظاهر بسته بندی
  • انبارداری راحت و نگهداری طولانی مدت بدون افت کیفیت
  • قابلیت چاپ و تبلیغ بر روی نایلون شیرینگ
  • کاهش هزینه تا 70 درصد نسبت به شیوه‌های دیگر بسته بندی

انواع دستگاه شیرینگ پک

برای اینکه بتوانید دستگاه شرینک پک مورد نظر خود را تهیه کنید، شناخت انواع مختلف این دستگاه مهم است. در ادامه به انواع دستگاه شیرینگ پک اشاره می‌کنیم:

دستگاه شیرینگ پک رومیزی

عملکرد دستگاه شرینک پک دستی رومیزی به وسیله سشوار صنعتی صورت می گیرد. به گونه ای که ابتدا نایلون شیرینک را به وسیله دستگاه دوخت دستگاه، به دور محصولات دوخت می زنیم، سپس نایلون را توسط سشوار صنعتی به صورت دستی حرارت داده، جذب محصول می نماییم و محصول را به صورت تک عددی یا چند عددی توسط رول یا لفاف پک می کنیم. دستگاه شرینک پک دستی رومیزی مناسب برای پک نمودن محصولات کوچک و تولیدات محدود می باشد.

دستگاه شیرینگ پک کابینی

دستگاه کابینی در صنایع غذایی به خصوص در رستوران‌ها و هتل‌ها استفاده می‌شود. این نوع شیرینگ پگ بیشتر برای مصارف کارگاهی و خانگی مناسب است. دستگاه کابینی از آن دسته تجهیزاتی است که فضای کمی را اشغال می‌کند. این دستگاه برای کارگاه‌های کوچکی که هم وسیله‌ای ارزان قیمت می‌خواهند و هم دستگاهی با ابعاد کوچک، مناسب است. پک کابینی برای بسته بندی محصولاتی مانند زردچوبه، شکلات، بیسکویت، کلوچه، مواد شوینده و غیره کاربرد دارد.

دستگاه شرینک پک تونلی نیمه اتوماتیک

این دستگاه برای صنایعی که محصولات آنها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود. همچنین برای محصولاتی که یکسان و یک شکل نیستند کاربرد دارد. در ابتدا اپراتور محصول مورد نظر را روی دستگاه قرار می‌دهد، سپس شیرینگ نایلونی روی بسته کشیده می‌شود. در نهایت محصول به سمت کوره هدایت می‌شود. در کوره، فرآیند برش و کشیدن پلاستیک در اطراف محصول صورت می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت کنترل و قابلیت تنظیم دهانه کابین و سرعت بالا در بسته بندی اشاره کرد.

دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک

این دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به اپراتور در خط تولید نصب می‌شود. از مزایای اصلی شیرینگ پک اتوماتیک، سرعت بسته بندی بالا و همچنین امکان تنظیم دما، سرعت نوار نقاله و زمان بسته بندی است. این دستگاه از یک حسگر الکترونیکی برای هدایت اتوماتیک محصول و همچنین برش خودکار نایلون شیرینگ بهره می‌برد. دستگاه شیرینگ اتوماتیک بیشتر مناسب کارخانه‌هایی است که حجم تولید بالایی دارند. این دستگاه با برق یا گاز یا هر دو کار می‌کند. مدل‌های دو کاره منجر (برق و گاز) به کاهش چشمگیر مصرف برق دستگاه می‌شوند.

دستگاه لیبل شیرینگ

این دستگاه مناسب جهت چسباندن لیبل به دور بطری ها می باشد. عملکرد این دستگاه تمام اتومات می باشد، به گونه ای که ابتدا لیبل به صورت تمام اتومات روی ظرف قرار می گیرد، سپس توسط نوار نقاله دستگاه وارد تونل حرارتی می شود و با دادن حرارت به ظروف منجر به جمع شدن (کز خوردن) لیبل ها می گردد که مانند یک پوشش شکیل، کل یا بخشی از محصول را پوشش می دهد. برای چسباندن لیبل روی ظروف از هوای داغ، اشعه مادون قرمز و تونل بخار استفاده می شود.

دستگاه شیرینک پلی اتیلن

این مدل برای خط تولید کارخانه ها با محصولات عمودی مانند آب معدنی ها و نوشابه ها شامپوها در انتهای خط تولید استفاده می شود.

دستگاه شیرینک دستی

دستگاه های کوچک دستی می باشند که در هتل ها و رستوران ها و مشاغل خانگی برای محصولات کوچک استفاده می شوند.

کاربرد دستگاه شیرینک پک در صنایع

  • صنایع غذایی (بسته بندی مواد غذایی رستوران‌ها، کنسرو، شکلات، لبنیات، تن ماهی، چای، بیسکوئیت و غیره)
  • صنایع شیمیایی (برای بسته بندی روغن، آب رادیاتور، ضد یخ، کودهای شیمیائی و غیره)
  • صنایع دارویی (بسته بندی قرص، پماد، شربت و غیره)
  • صنایع آرایشی و بهداشتی (بسته بندی کرم، عطر، لوسیون، ادکلن، شامپو و غیره)
  • صنایع شوینده و پاک کننده (بسته بندی مایع ظرفشویی، صابون، جرم گیر، سفید کننده، مایع دستشویی و غیره)
  • صنایع بازی و سرگرمی (بسته بندی پازل، لوازم ورزشی، لوازم تحریر، کتاب و غیره)
  • دیگر صنایع جهت بسته بندی لوازم یدکی خودرو، لوازم ورزشی، لوازم تحریر، کتاب، لوازم منزل و غیره

نکات مهم در خرید دستگاه شیرینگ پک

در زمان تهیه دستگاه شیرینگ پک مهم است که سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • توجه به نوع محصولات جهت بسته بندی
  • توجه به میزان بهره وری و راندمان دستگاه
  • ارزیابی سرعت و قدرت کار دستگاه شیرینگ
  • ویژگی‌ها و آپشن‌ها مختلف دستگاه شیرینگ
  • وجود تنظیمات مختلف برای کنترل میزان حرارت و سرعت دستگاه
  • خروجی و کیفیت بسته بندی محصولات
  • بررسی نوع دستگاه و همخوانی با نیازهای عملیاتی
  • میزان راحتی در نحوه استفاده از دستگاه
  • شرایط نصب و راه اندازی دستگاه شیرینگ
  • بررسی میزان فضای موجود برای کار با دستگاه
  • توجه به خدمات پشتیبانی و پس از فروش فروشنده

قیمت دستگاه شیرینگ پک

عواملی مانند برند شرکت تولیدکننده و نوع دستگاه هایی که شرکت با آن محصولات را می‌سازد، همچنین نوسانات ارز و میزان عرضه و تقاضا بازار و قیمت موارد اولیه همگی در تعیین قیمت نهایی شیرینگ پک تاثیرگذار هستند. برای خرید این محصول می‌توانید به بازار های موجود در سطح شهر مراجعه فرمایید.

چرا باید دستگاه شیرینگ پک بخریم؟

دستگاه شیرینگ پک نوع خاصی از دستگاه بسته بندی است که با گرمای تولید شده توسط تونل حرارتی و برش توسط قیچی نایلونی اطراف محصولات را با نایلون می‌پوشاند. این دستگاه به دو هدف عمده استفاده می‌شود که شامل حمل و نقل آسان و محافظت در برابر گرد و غبار و رطوبت هستند.

دستگاه های بسته بندی شرینک پک از پرفروش‌ترین انواع دستگاه‌های بسته بندی محسوب می‌شوند. کاربرد این دستگاه تقریباً در تمامی صنایع برای بسته بندی مواد غذایی، لوازم التحریر، لبنیات، محصولات قنادی و غیره کاربرد دارد. قابل ذکر است که گرمای ایجاد شده توسط دستگاه به محصولات بسته بندی شده آسیبی نمی‌رساند.

دیدگاه کاربران

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مهرزاد اعلایی
    1402-02-12 4:58 ب.ظ

    دستگاه شیرینگ پک برای فروش دارین؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-02-12 5:02 ب.ظ

      سلام خیر شرکت آذین پلاست تولیدکننده انواع نایلون های عریض است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست