چاپ بر روی نایلون

امروزه تولیدکنندگان زیادی ترجیح می دهند بخشی از تبلیغات بر روی محصولات خود را از طریق چاپ صنعتی انجام دهند. روش رونق هر کسب و کاری به وسیله تبلیغات است و هر محصولی هم نیازمند این است که تصویر و اطلاعاتی بر روی بسته بندی خود داشته باشد. شرکت آذین پلاست فعال در صنعت چاپ نایلون، پلی برای رسیدن شما به رونق و کسب و کاری ایده ال است.

چاپ روی نایلون

چاپ روی نایلون و چاپ پلاستیک مزیت های زیادی برای کسب و کار و محصول به همراه دارد. این چاپ ها می توانند مشخصات و یا اطلاعات کالا، تاریخ تولید و انقضا، آدرس و تلفن محل کار باشند که باعث زیباتر شدن تبلیغ و افزایش راندمان فروش می شود. خدمات چاپ روی نایلون پلاستیک، نایلون، نایلکس و شیرینگ انواع و روش های مختلفی دارد که در ادامه با پرکاربردترین آن ها آشنا می شویم.

نایلون چاپی تبلیغاتی (نایلون فروشگاهی)

امروزه چاپ تبلیغات بر روی نایلون و پلاستیک رونق بسیاری دارد به طوری که بسیاری از مغازه ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و … جهت تحویل کالا به مشتری از این نایلون ها استفاده می کنند.

چاپ نایلون تبلیغاتی بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای تبلیغات است.

شما جهت تبلیغات بر روی این پلاستیک ها می توانید از نام برند، کسب و کار و تلفن همراه خود استفاده نمایید.

انواع نایلون تبلیغاتی :

در مورد انواع نایلون های تبلیغاتی به طور کامل در صفحه ساک دستی نایلونی توضیح داده ایم، اما به طور مختصر می توان این نایلون ها را به شرح زیر تعریف نمود:

  • نایلون دسته موزی:دلیل نام گذاری این نایلون دسته موزی شکل آن است. این پلاستیک ها بسیار شیک بوده و بیشتر در مغازه های آرایشی و بهداشتی از این نایلون ها استفاده می شود.
  • نایلون دسته تقویت:نایلون دسته تقویت همان نایلون دسته موزی است با این تفاوت که داشتن یک لایه پلاستیک اضافی بر روی دسته آن باعث استقامت بیشتر این نایلون شده است.

    چاپ روی پلاستیک

  • نایلون دسته بندی (نایلون دسته زنبیلی):این پلاستیک به نایلون دسته زنبیلی معروف است. دسته این نایلون ها به صورت بندی درست شده اند. به همین دلیل برای حمل بار سنگین نباید از این پلاستیک ها استفاده نمود.
  • نایلون دسته رکابی:این نایلون ها اکثرا در فروشگاه های زنجیره ای مورد استفاده قرار می گیرند و قیمتی بسیار ارزان نسبت به سایر نایلون های دیگر دارند.

قیمت چاپ روی پلاستیک و نایلون تبلیغاتی چقدر است؟

مبلغ دقیق هزینه چاپ روی پلاستیک در نهایت پس از ارائه طرح چاپی مشخص شده و تا ۶ رنگ چاپ قابل انجام است. همچنین بدلیل نوسانات قیمت هزینه های فوق به صورت تقریبی بوده و قیمت دقیق چاپ در زمان سفارش اعلام می گردد.

قیمت چاپ روی پلاستیک در سال 1403

چاپ روی نایلون ساده شفاف47000
چاپ روی پلاستیک نایلونی ساده شیری48000
نایلون چاپی تک رنگ56000
چاپ دو رنگ نایلون تبلیغاتی60000
چاپ نایلون رنگی در سه رنگ67000
چاپ روی پلاستیک چهار رنگ73000
چاپ نایلون فروشگاهی پنج رنگ80000
چاپ روی ساک دستی نایلونی شش رنگ86000
چاپ روی ساک دستی تبلیغاتی با دسته لوپ و تقویت با تک رنگ چاپ60000
چاپ ساک دستی فروشگاهی با دسته موزی و تک رنگ چاپ58000

 

انواع روش های چاپ پلاستیک

همان طور که گفته شد چاپ روی پلاستیک انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

چاپ روی پلاستیک توسط فلکسو یا فلکسوگرافی

نمونه ای از چاپ است که توسط صفحه ای انعطاف پذیر به نام کلیشه (فتوپلیمر) انجام می شود. جنس این صفحه ژلاتین است به همین دلیل این چاپ را فلکسو نام گذاری کرده اند.

چاپ فلکسو به چه صورت است؟

این چاپ بر روی بسترهای زیادی از جمله کاغذ، پلاستیک و سلفون استفاده می شود. برای چاپ عکس روی پلاستیک توسط فلکسو، ابتدا پلاستیک را به دو قسمت دارای تصویر و بدون تصویر تقسیم کرده و صفحه انعطاف پذیر را به دور سیلندر چرخان می پیچانیم. این صفحه دارای جوهر می باشد و با هر بار چرخش، تصویر و کلمات مورد نظر روی پلاستیک منتقل می شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه چاپ فلکسو مراجعه نمایید.

چاپ پلاستیک توسط هلیو یا هلیوگراور

هلیوگراور به چاپ گود معروف است و نام دیگر آن روتوگراور (Rotogravure) می باشد. در این چاپ از کلیشه های فلزی (مس یا چدن) استفاده می شود به همین دلیل برای تیراژهای پایین مقرون به صرفه نیست. از این چاپ برای تیراژهای بالا، میلیونی و برای چاپ هایی با کیفیت عالی و ایده آل و به شکل رول مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این چاپ بیشتر برای سطوح نایلونی است و مکانیزم عملکرد آن مشابه چاپ فلکسو می باشد. چاپ فلکسو و هلیوگراور با هم تفاوت چندانی ندارند فقط تنها تفاوت آن ها در سرعت تولید و قیمت است. چاپ هلیوگراور به دلیل داشتن کلیشه سیلندری گران تر است.

چاپ روی پلاستیک توسط هلیو یا هلیوگراور

چاپ روی پلاستیک توسط افست

چاپ آفست به دلیل عدم ایجاد برجستگی و فرورفتگی به چاپ یک دست یا هم سطح معروف است. از این چاپ می توان در تیراژهای بالا و بر روی بسترهایی مانند کاغذ، مقوا و پلاستیک استفاده کرد.

چاپ آفست به چه صورت است؟

ماشین چاپگر آفست دارای سه استوانه است. در این چاپ، تصویر چاپی روی برگه منتقل نمی شود بلکه اول به بخش لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود.

چاپ روی پلاستیک توسط افست

چاپ روی پلاستیک توسط سیلک

یکی دیگر از روش چاپ بر روی پلاستیک چاپ سیلک می باشد که دارای رنگبندی متفاوت است و درخشندگی و شفافیت زیادی دارد که می تواند طرح مورد نظر را به راحتی بر روی قطعات چاپ نماید.

چاپ سیلک به چه صورت انجام میشود؟

در این چاپ برای انتقال رنگ از واسط سیلیکونی استفاده نمی شود زیرا برای چاپ طرح مورد نظر بر روی قطعه پلاستیکی از شابلون استفاده می نماییم. نکته: این چاپ را بیشتر بر روی قطعات مسطح می توانیم به کار ببریم.

چاپ روی پلاستیک توسط اسکرین

این چاپ با سایر چاپ های دیگر متفاوت است زیرا از شابلون های توری که از جنس فولاد است برای انتقال تصویر استفاده می شود. این شابلون های توری، رنگ را جذب می کنند و روی بستر مورد نظر انتقال می دهند و پس از آن برای خشک کردن جوهر چاپ روی پلاستیک از اشعه فرابنفش استفاده می کنند. این چاپ بسیار بادوام بوده و از رنگ های با نشاطی می توان در آن استفاده کرد.

چاپ روی پلاستیک توسط اسکرین

چاپ روی پلاستیک توسط ترانسفر

تولید و چاپ پلاستیک به روش ترانسفر به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا از نظر زیست محیطی مورد توجه بسیاری از مشاغل قرار گرفته است؛ زیرا چاپ های دیگر باعث آلوده شدن محیط زیست خواهند شد. با استفاده از این چاپ می توان طرح و تصاویر فانتزی بر روی انواع پلاستیک های مختلف به خصوص اسباب بازی کودکان چاپ نمود.

چاپ تراسفر به چه صورت انجام می شود؟

در این چاپ، طرح ابتدا روی یک کاغذ توسط مرکب مخصوص چاپ می‌شود؛ بعد با حرارت زیاد به وسیله دستگاه پرس بر روی پارچه، چوب، سرامیک، پلاستیک و غیره انتقال می یابد. طرح را روی کاغذ می‌توان به روش افست و دیجیتال هم چاپ کرد. نکته: رنگ‌هایی که روی کاغذ چاپ می‌شوند به مراتب باکیفیت تر هستند و از نظر ظاهری هیچ شباهتی به نتیجه طرح نهایی روی پارچه ندارند.

چاپ روی پلاستیک توسط ترانسفر

چاپ روی پلاستیک به روش طلاکوب

چاپ طلاکوب یک روش چاپ عالی بر روی کیسه های پلاستیکی می باشد. در این چاپ به جای مرکب از نوارهای طلایی و نقره ای استفاده می شود. این چاپ بر روی بسترهایی مانند جلدهای کتاب، دکمه های پلاستیکی، ساک های دستی پلاستیکی و بسته بندی ها استفاده می شوند. دستگاه های طلاکوب به شکل دستی و اتوماتیک در دسترس می باشند. در دستگاه اتوماتیک، سرعت چاپ و کیفیت بیشتر و دقیق تر است. دستگاه های لترپرس و ملخی دو نمونه از دستگاه های اتوماتیک طلاکوب هستند.

روش چاپ طلا به چه صورت است؟

در این چاپ از فرم هایی برجسته از جنس فلز استفاده می شود که این فرم ها قبل از انتقال طرح موردنظر ابتدا گرم می شوند تا محتوا بهتر توسط سطح طلایی نوار منتقل شود.

چاپ روی پلاستیک به روش طلاکوب

چاپ روی پلاستیک به روش UV

داشتن تصاویر باکیفیت و سرعت بسیار بالا از مزایای چاپ UV است. این چاپ برای پروژه های بسیار بزرگ مقرون به صرفه است. در این چاپ برای خشک کردن جوهر و تثبیت رنگ از اشعه فرابنفش استفاده می شود، به همین دلیل ماندگاری بسیار بالایی داشته و بعد از مدت زمان زیادی جوهر آن پوسته پوسته نمی شود. در این چاپ می توانید تصاویری با وضوح بالا در طیف گسترده ای از رنگ ها به دست آورید.

چاپ روی پلاستیک به روش UV

چاپ روی پلاستیک به روش پد

اگر به دنبال ساده ترین روش برای چاپ هستید، چاپ پد می تواند به شما کمک کند. حتی می توان برای چاپ روی پلاستیک در خانه نیز از این روش استفاده نمود.

چاپ پد به چه صورت انجام میشود؟

آنچه باید برای تولید و چاپ پلاستیک به روش پد انجام داد این است که تصویر مورد نظر را روی پلیت سیلیکونی حکاکی کنید. سپس آن را در جوهر شناور و بعد از بیرون کشیدن از جوهر آن را تمیز می کنید. با این کار جوهر در مناطق حکاکی شده باقی می ماند. اگر می خواهید چاپ مقرون به صرفه ای داشته باشید می توانید از روش چاپ پد تک رنگ استفاده نمایید. البته باید بدانید که این چاپ فقط به یک رنگ محدود نیست و چاپ چند رنگ هم امکان پذیر است.

چاپ روی پلاستیک به روش پد

چاپ لیزر بر روی نایلون یا پلاستیک

روش چاپ لیزر یک روش چاپ دیجیتال الکترواستاتیک است که می تواند متن های گرافیکی درجه یک بر روی بستر مورد نظر چاپ کند. این روش یک ابزار پرکاربرد در حوزه تبلیغات می باشد. از اشعه لیزر آن می توان طرح ها و متون برجسته ای بر روی محصول ایجاد کرد. این چاپ با سرعتی بالا و کیفیتی بسیار عالی بر روی هر بستری انجام می شود. به این نکته توجه کنید که از سازگاری مواد با لیزر مطمئن شوید زیرا واحد فیوز داخل چاپگر لیزری بسیار داغ می شود و ذوب شدن صفحات پلاستیکی در داخل چاپگر برای شما می تواند فاجعه آمیز باشد.

چاپ لیزر بر روی نایلون یا پلاستیک

چاپ روی نایلون توسط دیجیتال (جوهر افشان)

چاپ دیجیتال جوهر افشان یکی از پیشرفت‌های سریع و پیشگامانه در فناوری چاپ دیجیتال است که بر روی پلاستیک به صورت حرفه ای انجام می شود. چاپ جوهر افشان، شما را قادر می سازد تصاویر با کیفیت بالا را به صورت تمام رنگ روی پلاستیک های مختلف چاپ کنید. این چاپ می تواند تصاویر کوچک را در فرمت بزرگ چاپ کند. هزینه چاپ دیجیتال در مدت زمان طولانی به دلیل مصرف بیش از حد جوهر مقرون به صرفه نیست، دلیل آن هم سرعت، کیفیت و استفاده بیش از اندازه از جوهر است. اگر چه کیفیت و قیمت دستگاه چاپ روی نایلون نیز در بهای تمام شده بی تاثیر نیست.

چاپ روی پلاستیک توسط دیجیتال (جوهر افشان)

چاپ روی پلاستیک به روش تامپو

یکی دیگر از روش های چاپ بر روی پلاستیک چاپ تامپو می باشد. این چاپ بر روی هر شکل یا سطحی انجام می شود.

روش چاپ تامپو به چه صورت است؟

ابتدا بستر مورد نیاز از لحاظ جنس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از قرار گرفتن روی فیکسچرهای تامپو با استفاده از پدهای سیلیکونی طرح مورد نظر روی قطعه پلاستیکی چاپ می شود. در این روش امکان چاپ چند رنگ هم زمان وجود دارد. با استفاده از این چاپ می توانید ترکیب رنگ فوق العاده ای بر روی پلاستیک چاپ کنید.

چاپ روی پلاستیک به روش تامپو

چاپ شیرینگ بسته بندی

نایلون هایی که در صنایع بسته بندی بسیار پرکاربرد هستند و از لحاظ ترکیب مواد خام پتروشیمی با نایلون های عادی متفاوت اند. کاربرد نایلون شیرینگ، بیشتر برای کاور کردن و نگه داشتن تعدادی از اقلام در کنار هم می باشد که باعث سهولت در حمل و نقل، جابجایی و جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به درون بسته می شود. ما می توانیم بسته بندی صنایع غذایی و دارویی، بسته بندی مبلمان خانگی و اداری، وسایل آشپزخانه، بسته بندی ظروف چینی و سرامیک و غیره را توسط شیرینگ انجام دهیم.

نایلون شیرینگ در اثر حرارت و دمای زیاد ( بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد) شروع به منقبض شدن کرده و تغییر حالت می دهند. بسته بندی شیرینگ به صورت لایه ای می باشد. تعداد لایه ها در کیفیت محصول تاثیرگذار است. هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد کیفیت نایلون ها در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت. ضخامت نایلون های شیرینگ در محدوده 20 الی 300 میکرون است. شما می توانید با چاپ روی بسته بندی شیرینگ رنگی به محصولات خود جلوه زیادی ببخشید که این کار باعث بهتر دیده شدن محصول توسط مشتری می شود.

باید این نکته را توجه داشت که در هنگام استفاده از شیرینگ چاپی، خاصیت جمع شوندگی نایلون شیرینگ نباید باعث کشیدگی و یا از بین رفتن تصویر شود؛ زیرا در زمان چاپ روی شیرینگ حرارتی منقبض شدن نایلون ممکن است خوانایی محتوای چاپ شده را تحت تاثیر قرار دهد.

شیرینگ چاپی

چاپ روی پلاستیک شفاف

نایلون شفاف نسل جدیدی از کیسه های نایلونی است که شفافیت و لطافت بسیاری بالایی نسبت به سایر نایلکس و کیسه های نایلونی دارند. نایلون های شفاف تا عرض 110 با ضخامت 160میکرون تولید می شوند. توجه داشته باشید که از تمام چاپگرها (به غیر از چاپگر لیزر) برای چاپ روی پلاستیک شفاف می توان استفاده نمود.

چاپ نایلون رنگی

یکی از پرکاربردترین روش های چاپ نایلون رنگی، رنگ پاشی به مقدار 100% بر روی نایلون است به طوری که داخل آن ها مشخص نشود. در صورت استفاده از روش چاپ نایلون چهار رنگ قیمت چاپ به مراتب بیشتر خواهد شد.

نایلون رنگی

چاپ نایلون بسته بندی

اگر قصد سفارش نایلون بسته بندی تبلیغاتی یا فروشگاهی را دارید بهتر است این موارد را رعایت کنید.

⦁ کاربرد نایلون های بسته بندی

⦁ ابعاد چاپ

⦁ رنگ نایلون بسته بندی

⦁ عوامل موثر در قیمت چاپ

⦁ آشنایی با انواع چاپ رنگی روی پلاستیک

نایلون و نایلکس ها در سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشد، که به صورت کیلویی فروخته می شوند و با توجه به سایز، نازکی و یا ضخامت نوع نایلون و نایلکس ها، قیمت آن متفاوت است.

قیمت نایلون چاپی

چاپ پلاستیک توسط دستگاه ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این مطلب از آذین پلاست کامل به آن پرداختیم. بنابراین قیمت نایلون چاپی بستگی به نوع چاپ و میزان چاپ بر روی نایلون بستگی دارد. برای دریافت قیمت چاپ روی نایلون با کارشناسان آذین پلاست در تماس باشید.

سوالات متداول

چاپ بر روی پلاستیک و نایلون به چه دلیل انجام می‌شود؟

چاپ نایلون به دلیل تبلیغات برند در سطح شهر، شناخته شدن برند کسب و کار و درج اطلاعات شرکت بر روی نایلون است.

محصولات مشابه

دیدگاه کاربران

25 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام دستگاه چاپ روی نایلون دیجیتال هم دارین؟

    پاسخ
  • سلام من میخوام برند کارخونه حک شه روی کار چه نوع چاپی باید انتخاب کنم؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-10-08 5:23 ب.ظ

      سلام برای مشاوره انتخاب دستگاه تماس بگیرید تا اطلاعات کامل دستگاه ها رو خدمتتون اعلام کنن

      پاسخ
    • سلام
      چاپ با رنگ هم دارید من میخوام؟

      پاسخ
      • آذین پلاست کیمیا
        1402-03-22 12:59 ب.ظ

        سلام بله چاپ نایلون رنگب موجود است. تماس بگیرید

        پاسخ
  • چاپ روی ساک دستی تبلیغاتی با دسته لوپ و تقویت برای 5000 عدد ساک تک رنگ چه قدر میشه؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-11-01 11:31 ق.ظ

      سلام مشخصات چاپ رو به کارشناسا اعلام کنید تا براتون نخمین قیمت بزنن

      پاسخ
  • فرهادی
    1401-10-20 10:54 ب.ظ

    سلام کیفیت چاپ چطوره نمونه دارید؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-11-01 11:30 ق.ظ

      سلام با بالاترین کیفیت چاپ براتون چاپ میکنیم. اگر نمونه نیاز دارید با شرکت تماس بگیرید تا براتوون ارسال شه

      پاسخ
  • کدوم چاپ از شفافیت و درخشندگی بالاتری برخورداره؟

    پاسخ
  • امین رضا
    1401-11-23 11:43 ب.ظ

    دستگاه نایلون چاپی هم دارین؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1401-11-24 11:20 ب.ظ

      سلام جناب خیر دستگاه نداریم تولیدی نایلون داریم فقط

      پاسخ
  • سلام چاپ روی ساک دستی نایلونی شش رنگ افزایش داشته؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-05-18 11:00 ب.ظ

      سلام بله کمی افزایش داشته. برای تخمین قیمت تماس بگیرید

      پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-05-27 9:50 ب.ظ

      سلام اگر منظورتون قیمت محصول هست، در یک ماه گذشته افزایش قیمت نداشته

      پاسخ
  • مردانی
    1402-05-27 9:04 ب.ظ

    چاپ نایلون در ارزان ترین حد چه قدر میشود؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1402-05-27 9:53 ب.ظ

      سلام چاپ نایلون در ارزان ترین حالت، برای 500 نایلون از 100 هزارتومان شروع می‌شود

      پاسخ
  • فروشگاه
    1403-03-06 10:43 ق.ظ

    سلام خدمت شما
    برای فروشگاه زنجیره ای کدوم نوع نایلون پیشنهاد میدین؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1403-03-06 11:38 ق.ظ

      سلام وقت بخیر اگر منظورتون نایلون و نایلکس رکابیه میتونین خریداری کنید

      پاسخ
  • سلام.
    من چاپ روی نایلون با تعداد نه چندان زیادی میخوام.
    شما سفارش میگیرید؟

    پاسخ
    • آذین پلاست کیمیا
      1403-03-18 9:03 ب.ظ

      سلام وقت خوش.
      شما برای ثبت سفارش خود میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست